• Äldre 4 Jun 22:41
    34991 visningar
    873 svar
    873
    34991

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 23 Jun 09:40
    Fru Sveden skrev 2014-06-23 09:29:27 följande:
    det var ju inte så dyrt. jag hade dock blivit förvånad om det var en flicka. är 100% säker på att det är en kille till. Flört
    Hihi jag tror på en flicka till här hos oss, vi har två tjejer redan så jag tror inte vi kan göra pojkar. :D
  • Äldre 23 Jun 09:53

    Haha, jag har tre pojkar så jag tror ju stenhårt på en till pojke. Det verkar ju bli sådana för oss Man vet ju aldrig men det skulle förvåna mig mkt med en av det motsatta. Dock vore det kanske bra för statistiken här hemma. Blir lite ensamt på tjejfronten Dock spelar det ingen roll så, men lite omväxling kanske förnöjer

  • Äldre 23 Jun 10:18

    Vad spännande att kunna kolla vad det blir! Vi har en av varje hemma så jag har absolut ingen aning eller känsla alls av vad det skall bli. Kanske kollar vi på Ultraljudet vad det är. Vi har kollat med de andra... Jag är så nyfiken av mig!!!

  • Äldre 23 Jun 10:49

    Hej. Vad kul med en tråd där alla väntar 3:an, 4:an. Väntar själv tredje barnet i början på januari. De andra kommer att bli tre och nästan sex. Har varit en hel del illamående men det har börjat ge med sig lite. Tyvärr så har jag redan fått foglossningar. Har haft väldigt mycket med de andra men inte riktigt så här tidigt. Har berättat för de flesta för någon/några veckor sen då det varit uppenbart nu i några veckor. Sjukt vad snabbt kroppen förändras. Hade ändå lyckats gå ner till min "innan barnen" vikt. Går in i vecka 13 nu. Väldigt skönt, känner att jag blir mer och mer nojjig för varje gång.

  • Äldre 23 Jun 11:23

    Vi har två tjejer. Och alla man pratar med säger men när kommer gossen då? Blir lite irri på det där att det känns som om vi skaffar en trea är det för att få en grabb. För min del tar jag gärna en tredje tjej. Vi har ju allt då. Kläder, leksaker etc. Och jag tycker att det är roligt med tjejer. Nu har jag ju redan två så det spelar ju absolut ingen roll.

  • Äldre 23 Jun 11:56

    Har också två töser, men nu är det med en donator. Spelar som sagt ingen roll vilket kön det blir. Det är positivt om det blir en tös till och blir det en påg så säljer jag rosa/lila kläder och shoppar nytt. Det är dessutom kul att handla små barnkläder. Det är lika välkommet oavsett. :)

  • Äldre 23 Jun 12:09

    Jag har ju precis gjort mig av med massa kläder, grejer mm. Alla bebiskläder har jag sålt/skänkt mm. Vi var ju klara med barn! Hmm.. det känns lite typiskt allt. Detta blir ju definitivt sista barnet! Men men, det är tur det är kul att shoppa

  • Äldre 23 Jun 12:18

    Det där med testet måste jag ju nästan testa, har nog ändå tänkt kolla på ul tror jag denna gången om mannen går med på det, inte tagit upp förslaget än :)

    Kollade med första som var pojk och var nästan säker på det innan det fastställdes, andra som var en flicka kollade vi inte men var nästan säker på en flicka men denna gången har jag inga gissningar än så är ju extra nyfiken!

  • Äldre 23 Jun 12:27

    Vi har en flicka och en pojke sedan tidigare så kön spelar absolut ingen roll för oss, har dock mest tjejgrejer kvar få lillan bara är 10mpn så ekonomiskt Bore en tjej fördelaktigt:)! Vi kommer nog kolla på ul om det går, så svårt att låta bli haha...

    Jag har haft lite illamående men det börjar bli bättre, har däremot foglossning redan så det är inte så roligt:/... Har inte haft problem med fogarna vid tidigare graviditeter...

    Vi har berättat för närmsta släkt och vänner, börjar resan synas lite trots att det bara är V 9 typ:-O

  • Äldre 23 Jun 12:48

    Jag gömmer fortfarande men snart blir det omöjligt då vi ska på semester och jag är inte den som drar mig ifrån att bada så skulle bara vara konstigt om jag satt på strande med en pösig tröja.

    Förresten kan man bada i havet när man är gravid och haft blödningar? Har inga blödningar längre men slemmiga flytningar

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!