• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Loncelot

    Bor i Telefonplan typ, men vi har funderingar på att flytta tillbaka till Handen i haninge där jag växt upp:) tills bebisen kommer men vi får se

  • Emms1984

    Ellen Dellen: Så skönt att allt såg bra ut :)

    Tror också att mitt illamående har med värmen att göra precis som min konstanta huvudvärk som inte vill ge med sig ens med alvedon. Lovas regn här med var varannan dag men inget händer. Imorgon ska det regna och åska men ja man vågar inte hoppas på det längre. Ingen vet att jag är gravid än så de förstår inte varför jag blir så seg och mår dåligt av värmen. Min ettåring mår inget vidare i värmen heller.

    Bor i Dalby utanför Lund förresten.

  • pingeming

    Hej igen, äntligen hemma ifrån semestern! :)

    Hoppas det gått bra för er alla här inne under tiden med era magar?

    Min växer på och är i vecka 15 (14+6) nu :)

    Skulle varit på kub förra onsdagen men det hann vi aldrig hem till och det var exakt sista dagen det kunde göras :( vet ni om man kan boka in ul ändå? Chansen för downs är ju inte så stor då jag är rätt ung men vill gärna veta om den mår bra där inne, har haft bruna snor flytningar sens jag fick min blödning :s har rutin ul om en månad men vill inte vänta tills dess :(

    För övrigt är jag väldigt seg och orkeslös, fick brev hem första veckan på semestern att jag behöver järn men inte varit i Sverige så inte kunnat köpa så nu känns förrådet helt tomt :(skulle behöva enorma doser just nu känns det som för att kunna bli människa igen!

    Kramar

  • sasso78

    Ett tag sen jag skrev nu.  Kul att läsa hur ni andra mår men tråkigt att så många mår sämre pga värmen. För mig är det tvärtom. Illamående har nästan försvunnit helt tack o lov!   Och jag känner mig mkt piggare nu i värmen!   Ju mer sol destå piggare blir jag :)  Är i v.12+6 nu. På torsdag ska jag till BM för inskrivning.  Antar att rul blir i början på sep. Magen växer, speciellt på kvällarna syns det. Ibland undrar jag om jag verkligen bara är i v13 när magen putar ut så extremt!
    Bara svärmor vet om graviditeten än så länge.   Kommer nog inte berätta för nån annan förren efter ultraljudet.  Börjar min semester nu på fredag och är ledig i 18 dagar. När jag kommer tbk berätta jag nog för dem.

  • mullemeck

    Jag bor i Åkarp för att vara exakt :) Kul att vi är några skåningar!

    Man kan nog boka in ett privat UL Pingeming. 

  • Laura79

    Pingeming - boka ett privat. Finns flera ställen som gör det, i vart fall där jag bor (Stockholm). Kostar ca 600 kr.

  • Laura79

    Sen undrar jag om inte din blödning och flytning är skäl nog att få ett kontroll-UL. Ring din BM eller Gynakuten och kolla.

  • Laura79

    Gaa nedrans app, meddelandet skickas innan jag skrivit klart.

    Privat UL kan man göra utan någon som helst anl. det är bara att boka in men om man har blödningar eller liknande tror jag det är fritt fram att kontakta allmänna sjukvården för kontroll.

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!