• Äldre 4 Jun 22:41
    34945 visningar
    873 svar
    873
    34945

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 1 Oct 16:25

    Lancelot; har gått upp 12 och 15 med de andra , hoppas att det lugnar sig.

    Fler som är sjukt trötta?! Jag är så trött jämt stt jag snart blir tokig.

  • Äldre 1 Oct 20:11

    Jag är rätt trött än men det var värre för ngn vecka sen. Men jag vet att jag har rätt lågt hb. Är i v24 nu har gått upp 2.5-3kg. Har gått upp 13-14 kg de andra graviditeterna. Men jag har ju litta att ta av innan graviditeten så tänker väldigt mycket på vad jag äter nu. Kan inte motionera så mycket de dagar jag jobbar för då har jag så ont av min foglossning (går och står hela dagen på jobb) Nästa vecka är det dags för MVC besök, ska bli mysigt att få lyssna på hjärtljuden!

  • Äldre 1 Oct 22:00

    Stampe; hoppas vikten håller sig stabil för dig! Tänkte ringa och kolla mina värden en dag för det känns konstigt att vara så trött.

    Mysigt att lyssna på hjärtat! Det ska vi göra nästa torsdag. Ser fram emot det!!

  • Äldre 1 Oct 23:36

    Numberthree - jag är också fruktansvärt trött (är i v 20). Ibland känns det som om jag ska svimma av trötthet. Har funderat på om det kan vara nåt vajsing med mitt järnvärde. Tror BM tog nåt prov vid inskrivningen men jag har inte hört något från henne.

    Det är lite skumt att man skriver in sig runt v 11 och sen är nästa besök inte förrän v 25 typ. Det är ju en evighet mellan besöken...

  • Äldre 2 Oct 06:39
    Laura79 skrev 2014-10-01 23:36:26 följande:

    Numberthree - jag är också fruktansvärt trött (är i v 20). Ibland känns det som om jag ska svimma av trötthet. Har funderat på om det kan vara nåt vajsing med mitt järnvärde. Tror BM tog nåt prov vid inskrivningen men jag har inte hört något från henne.

    Det är lite skumt att man skriver in sig runt v 11 och sen är nästa besök inte förrän v 25 typ. Det är ju en evighet mellan besöken...


    Jo, fast om allt är ok så finns ingen större anledning att träffa BM. Det är ju som bara att vänta.
  • Äldre 9 Oct 10:41

    Nu har jag varit på mvc besök. Allt var bra och så underbart att lyssna på bebisens hjärta. Nästa gång blir om nästan en månad, och då är det den äckliga glukosbelastningen (här i skåne görs den på alla)

  • Äldre 10 Oct 20:11

    Stampe: Så skönt att allt såg bra ut :) Hehe ja fy den är inget vidare ;)

  • Äldre 20 Oct 08:59

    Hej
    Vad roligt med fler gravida :)

    Vi har två barn som snart fyller 6 år och 5 år.

    Jag är i v 27 med tredje barnet. Mår rätt bra och ska jobba en månad till.
    Jag har inte mkt oro men önskar att barnet den här gången lägger sig rätt. Födde andra barnet i säte och det gick visserligen bra men såklart en risk.

  • Äldre 20 Oct 16:39

    Har jätte lågt blodtryck, armarna domnar i princip direkt om jag har dem över huvudet och mitt magmått är stooort. Känner mig lite orolig över båda sakerna.

    Har fått tid hos aurora-bm för att lägga upp en plan för kejsarsnitt.

  • Äldre 29 Nov 19:30

    Här var det tyst i tråden. ........ Hur mår alla? Jag går in i v 30 på måndag. 10 veckor kvar så nu börjar nedräkningen. Var hos bm i måndags och bebis hade redan lagt sig med huvudet nedåt!! Visserligen inte fixerad alls men det känns väldigt tidigt. Mår bra annars.

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!