• Äldre 12 Jun 14:41
    4351 visningar
    26 svar
    26
    4351

    Ska män finnas i barnomsorgen?

    Malin Wollin tar upp känsliga frågor i Våga Fråga studion - ska män vara i barnomsorgen? Jämställdhetsminister Maria Arnholm (fp) svarar.

    Vad tycker du?

    Rösta och tyck till.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska män finnas i barnomsorgen?
  • Stårsc­han
    Äldre 12 Jun 15:01
    #1

    Absolut! Det är jätteviktigt att småbarnen kommer i kontakt med både män och kvinnor i vardagen. Och det är överlag på tok för lite män inom skolvärlden!

  • Äldre 12 Jun 16:12
    #2

    Självklart. Egentligen är det sorgligt att debatten om detta ens existerar och att frågan behöver tas upp. Skulle någon ställa en liknande fråga men byta ut män mot kvinnor så skulle det blir ett sabla liv.

  • Äldre 12 Jun 16:15
    #3
    MrsPJ skrev 2014-06-12 16:12:53 följande:
    Självklart. Egentligen är det sorgligt att debatten om detta ens existerar och att frågan behöver tas upp. Skulle någon ställa en liknande fråga men byta ut män mot kvinnor så skulle det blir ett sabla liv.
  • Äldre 12 Jun 16:17
    #4

    Som man inom barnomsorgen så känner jag mig misstänkliggjord varje gång denna fråga kommer upp. Bara för att jag är man gör det mig inte till en potentiell pedofil, punkt slut. 

  • Äldre 12 Jun 18:19
    #5

    S J Ä L V K L A R T


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Arbets­vegan
    Äldre 12 Jun 18:23
    #6

    Tja... varför ska de få det?

    1800-talet har ju ringt i en massa år och det har svarats rätt flitigt på ganska många områden. Så egentligen... Vi borde ta steget fullt ut och lösa allt vad arbetslöshet- ekonomi, skola och gud vet vad med att helt enkelt backa tillbaka i stort som smått och se till att kvinnor gör det de ska - är hemma och föder barn (svenska blåögda barn) och männen får knega ihop till brödfödan genom något underbetalt jobb med livsfarlig arbetsmiljö.

  • Äldre 12 Jun 18:37
    #7

    Fram för fler män i barnomsorgen. Det är ju väldigt ofta så att när det finns en kille i närheten så får barnen FAKTISKT leka med en vuxen.......


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Äldre 12 Jun 20:44
    #8

    Absolut.

    Men bara de som vill arbeta där och har rätt utbildning, inte alla andra som råkas vara arbetslösa och inte vet vad de vill.

  • Äldre 12 Jun 21:10
    #9

    Ja, naturligtvis.

    Skulle vara bra konstigt om barn träffade på män i sin vardag utanför familjen först som sjuåringar.

  • Äldre 12 Jun 21:11
    #10

    Absolut!! Det behövs män på dagis/fritis !

Svar på tråden Ska män finnas i barnomsorgen?