• Äldre 13 Jun 10:45
    8090 visningar
    103 svar
    103
    8090

    vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015

    Hej jag är i vecka 10 och är 43 år , första barnet ( hoppas att pyret stannar kvar i magen ff finns det ju en risk för Mf) beräknad BF 13 jan-2015
    söker er andra 40+ som bor i sthlm som också väntar smått 
    vore kul att dela erfarenheter och tankar med er 
    allt e helt nytt för mig , har ingen direkt erfarenhet av bäbisar så det är mycket tankar o saker att ta reda på haha

  • Svar på tråden vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015
  • Äldre 13 Jul 17:42
    #11

    Hej Saga och Marchie - Kul med fler! Hägersten är rätt nära mig, bor i Vårby.


    Jag väntar också tredje barnet, har en tjej som är 7 och en kille som är 12 också :)

  • Äldre 14 Jul 10:11
    #12

    Hej! 40 med bf i mitten på mars 2015 om allt går som det ska. Bevakar tråden under de närmsta veckorna. Är intresserad av att hänga på. Vore trevligt att hänga med mammor i ung samma ålder. Bra initiativ!

  • Äldre 14 Jul 10:39
    #13

    Hej på er. Jag är nyss fyllda 40 o väntar en liten 5:a i november :) Har två killar på 15 o 17 och två tjejer på 12 o 6 sedan tidigare. Fick på rul veta att det är en kille denna gång, precis som hela familjen önskade! Bor i Danderyd. Det sparkas o bökas för fullt här, känns dock annorlunda mot mina tidigare graviditeter eftersom moderkakan denna gång ligger framtill. Blir planerat snitt då jag är op för diskbråck 2ggr de senaste 3 åren. Snitt även med förra då hon låg i säte, annars vl med de första tre.

    Jag hade blödningar o ont i "tjejmagen" från det att jag plussade ända tills v 12, så även när jag väntade 6-åringen. Det behöver alltså inte sluta illa..

    Sådärja, fullständig rapport om mig :)

  • Äldre 14 Jul 12:09
    #14

    Hej alla blivande mammor,

    Jag är 40 år och väntar min tredje skrutt i 14/10-14. Jag har en kille på 9,5 år (är tydligen viktigt att säga så nu) och en tjej som snart fyller 5 år. Min son kom 2 månader för tidigt och med dottern blev jag igångsatt v39 eftersom jag har så snabba förlossningar. Hon låg dessutom på tvären/säte så det blev vändningsförsök också.

    Den här gången har jag fått tidiga sammandragningar och slemproppen har släppt lite då och då. Moderkakan ligger dessutom för. Vi får väl se när denna lilla skrutt kommer och hur fort det går då

    Jag bor med mina barn och min man i Täby.

    Hoppas att ni alla mår bra trots värmen!!

  • Äldre 14 Jul 19:47
    #15

    Hej Littlemonkey Lagombutwhy och India och kul att ni hittade hit :)

    Grattis till era plus!


    Jag var på MVC idag och pratade om mina blödningar och även om den kraftiga smärtan jag fick i lördags. Ringde gynakuten då som sa att om det är ett missfall på gång så kan de ändå inte göra något, så jag behövde egentligen inte åka in om jag inte ville, eller blödde mer (eller fick mycket mer ont), vilket kändes skönt att höra.


    Barnmorskan på MVC sa i princip samma sak och eftersom jag hade en väldigt jobbig graviditet (som slutade i väääldigt sent missfall) i höstas med en himla massa läkarbesök och UL och "grävandes", så känner vi att vi inte behöver träffa någon läkare och göra något UL förrän vi gör KUB-testet... Om inte något förändras, naturligtvis...

  • Äldre 14 Jul 22:02
    #16

    Är det några av Er som är intresserade av att vi startar en hemlig väntabarngrupp på FB för oss 40+?

  • Äldre 15 Jul 11:03
    #17

    charlotta5 - Haha, skrev precis det till dig ;)

  • Nic
    Äldre 15 Jul 19:34
    #18

    Jag hänger gärna på, första barnet, är 42 och bor på söder.

  • Äldre 15 Jul 19:59
    #19

    Hej Nic - Välkommen :)


     


    Spännande ni som väntar första barnet (även om jag också känner mig som förstagångsmamma, haha)! 


     


    Hur mår ni allihop?

  • Äldre 15 Jul 21:06
    #20

    Hallå alla gravida. Har ni skrivit in sig på MVC eller fått tid till det än? Jag fick tid 25 aug men de skulle klämma in en provtagningstid veckan innan eftersom jag vill ha KUB-test.

    Jag mår bra, förutom ett lätt illamående som smygit sig på. Hur står det till med graviditetssymptomen för er andra?

Svar på tråden vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015