• Äldre 13 Jun 10:45
    8063 visningar
    103 svar
    103
    8063

    vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015

    Hej jag är i vecka 10 och är 43 år , första barnet ( hoppas att pyret stannar kvar i magen ff finns det ju en risk för Mf) beräknad BF 13 jan-2015
    söker er andra 40+ som bor i sthlm som också väntar smått 
    vore kul att dela erfarenheter och tankar med er 
    allt e helt nytt för mig , har ingen direkt erfarenhet av bäbisar så det är mycket tankar o saker att ta reda på haha

  • Svar på tråden vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015
  • Äldre 20 Jul 07:31
    #31

    Jag har äntligen vågat börja tro på det. Min bästa vän föreslog att jag skulle ta ett digitalt test nu och om en vecka för att se om det går åt rätt håll. Det gör det, det visade gravid 2-3 veckor, precis som det skulle så äntligen kan jag slappna av och njuta av det. Visst kommer oron upp till ytan ibland men jag låter den inte få fäste, just nu är allt som det ska :)

    Hur går det för dig?

  • Äldre 20 Jul 12:47
    #32

    Härligt att höra! Grattis :) Hur mår du än så länge?


     


    Jag mår likadant, typ. Jag vaknar fortfarande varje morgon med mensvärk (eller vad som känns som mensvärk iaf) och även ibland under dagen/kvällen och jag blöder fortfarande nästan varje dag... Men inte särskilt mycket, så jag försöker vara positiv. 


    Inget illamående, men väldig huvudvärk, dock... 


     

  • Äldre 21 Jul 14:15
    #33

    Hej hej. Tillbaka efter lite full fart med familjen på besök. Verkar som det håller i sig Blahonga. Låter bra! Jag har fortsatt tydliga tecken. Illamående från o till varje dag. Molvärken, trött så i i bomben. Fattar inte hur jag ens orkar gå upp på morgonen. Ville bara ställa mig upp o ner o gråta av trötthet häromdagen. Hur klarar ni andra av det? Brösten har börjat ömma sen en vecka tillbaka också. Jag försöker att ta varje dag som den kommer då i vår ålder är det inte helt riskfritt antar jag. Tydligen är jag bara i v 5 så långt kvar. Hur går det för er andra? Symptom? Lösningar på symptomen?

  • Äldre 21 Jul 17:29
    #34

    Precis när jag kom hem idag började det blöd tyvärr. Misstänker mf efter att ha surfat runt. Klarrött blod, det kom först ca en matsked. Sen inget men sen efter ca 30 min igen samma sak. Tyckte mig se två klumpar i toan . Borde jag ringa någon? Nån som vet?

  • Äldre 21 Jul 22:13
    #35

    Little Monkey - Tråkigt att höra. Men vad jag har hört så behöver det absolut inte betyda ett missfall, även om det tyvärr naturligtvis kan vara det :/ Hoppas på det bästa iaf!! Det är jobbigt att blöda :(


    Jag har blött mer idag, ganska mycket mer, och min BM tycker att jag ska åka in. Vi valde dock att vänta tills imorgon... 


    Appropå symptom, så har jag väl egentligen inte så mycket mer än att jag äter som en häst (har jag gjort med alla graviditeter), har spränghuvudvärk stora delar av dagarna, redan stor (ser nästan ut som om jag är i 5:e månaden), lite förändrat utseende på brösten/bröstvårtorna och vääldigt känslig för dofter...

  • Äldre 25 Jul 09:07
    #36

    Jag mår rätt bra. Lätt illamående, sover lätt och vaknar tidigt men har ändå energi, lite molvärk, brösten ömmar lite. Har fått världens bästa barnmorska och tid för VUL om två veckor, då kommer jag vara 7+1. Jag hoppas bara att allt går bra nu.

  • Äldre 6 Aug 21:02
    #37

    Hej på er!

    Väntar mitt tredje barn- runt mitten av april. En sladdis då mina andra barn är 8 och 11 år!

    Fyller strax 41 och bor i Hägersten!

    Vill gärna hänga här med er!

    Kan vi skapa en hemlig Facebook grupp?

  • Äldre 6 Aug 22:09
    #38
    Ahmk skrev 2014-08-06 21:02:19 följande:

    Hej på er!

    Väntar mitt tredje barn- runt mitten av april. En sladdis då mina andra barn är 8 och 11 år!

    Fyller strax 41 och bor i Hägersten!

    Vill gärna hänga här med er!

    Kan vi skapa en hemlig Facebook grupp?


    Välkommen hit o grattis! Jag väntar nr 5, också en sladdis då storasyskonen är 6, 12, 16 o snart 18 :) Bor i Danderyd. Fyllde 40 i maj..
  • Äldre 6 Aug 22:13
    #39

    Gjorde 3-4D ultraljud i Linköping idag där vi tjuvkikade på lillebror i magen. Söt liten kille som var svår att få fina bilder på då moderkakan ligger i framvägg o han viftade med sina händer framför ansiktet :) Den enda riktigt tydliga bild vi fick var den på snoppen till storasysters lycka :) Kan varmt rekommendera dock, blev väldigt verkligt att det är en liten bebis som lever rövare där inne..

  • Äldre 13 Aug 08:21
    #40

    Hej! Jag är 40, bor i hökarängen med snart 5-månaders son och sambo. Ses gärna!mvh/Caisa

Svar på tråden vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015