• Äldre 13 Jun 10:45
    8053 visningar
    103 svar
    103
    8053

    vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015

    Hej jag är i vecka 10 och är 43 år , första barnet ( hoppas att pyret stannar kvar i magen ff finns det ju en risk för Mf) beräknad BF 13 jan-2015
    söker er andra 40+ som bor i sthlm som också väntar smått 
    vore kul att dela erfarenheter och tankar med er 
    allt e helt nytt för mig , har ingen direkt erfarenhet av bäbisar så det är mycket tankar o saker att ta reda på haha

  • Svar på tråden vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015
  • Äldre 13 Aug 14:05
    #41

    Ska jag fixa en mammagrupp på FB? Hemlig sådan? Vad vill ni?

  • Äldre 13 Aug 19:41
    #42

    Hej!

    Här kommer en till... ????

    40 år gravid med femman och beräknad till lucia. Har fyra killar innan, 2,4,8 och 10. Väntar troligen ytterligare en grabb! ????

    Bor oxå söder om stan, Glömsta i Huddinge.

  • Äldre 13 Aug 19:43
    #43

    Skulle inte vara frågetecken... Lär mig väl...

  • Äldre 14 Aug 12:51
    #44

    Ahmk jag är gärna med i en hemlig FB grupp.

    Hej alla, hoppas vi kan få igång en grupp nu när semestrarna är slut.

    Väntar själv en liten sladdis 5:à i januari. Ska bli så mysigt att vara föräldraledig igen.

  • Äldre 14 Aug 13:23
    #45

    Hej,

    Hoppar in här

    Är 42 år och väntar nr 3. BF 7/1-2015. Ett efterlängtat mirakel Mina andra två är 19 & 15.

    Är gärna med på en FB grupp

  • Äldre 14 Aug 15:38
    #46

    Hej, har idag varit på RUL på KS och blev så besviken . Hade sett så fram emot det men hon som skulle göra det var såå dålig. Hon hade jätteproblem att hitta det hon letade efter. Hon säger ingenting. Efter en halvtimme kallar hon på en kollega för att hon klarar inte av att se det hon bör se på hjärtat. Hennes kollega är fantastisk - hittar på en gång det de letar efter- talar om att det ser jättebra . Tar 2 min och sen försvinner hon... Kvar sitter vi med den urdåliga... Hon säger att om inget speciellt händer så är detta det sista ultraljudet... Då undrar vi om allt ser bra ut - då vi inte kan tyda bilderna vi sett.. Svar: det ser normalt ut... och sedan fick vi en suddig ultrabild att ta hem. Vi funderar nu på ett privat ultraljud så vi får det där lyckoruset som man brukar få efter ultraljudet.

  • Äldre 14 Aug 20:02
    #47
    ulan74 skrev 2014-08-13 19:41:28 följande:

    Hej!

    Här kommer en till... ????

    40 år gravid med femman och beräknad till lucia. Har fyra killar innan, 2,4,8 och 10. Väntar troligen ytterligare en grabb! ????

    Bor oxå söder om stan, Glömsta i Huddinge.


    Kul med ännu en som väntar nr 5 :) Jag är också 40, väntar en lillebror till mina äldre..två tjejer o två killar sedan tidigare. 6, 12, 16 o snart 18 år.
  • Äldre 15 Aug 14:17
    #48
    Modesty1972 skrev 2014-08-14 15:38:39 följande:

    Hej, har idag varit på RUL på KS och blev så besviken . Hade sett så fram emot det men hon som skulle göra det var såå dålig. Hon hade jätteproblem att hitta det hon letade efter. Hon säger ingenting. Efter en halvtimme kallar hon på en kollega för att hon klarar inte av att se det hon bör se på hjärtat. Hennes kollega är fantastisk - hittar på en gång det de letar efter- talar om att det ser jättebra . Tar 2 min och sen försvinner hon... Kvar sitter vi med den urdåliga... Hon säger att om inget speciellt händer så är detta det sista ultraljudet... Då undrar vi om allt ser bra ut - då vi inte kan tyda bilderna vi sett.. Svar: det ser normalt ut... och sedan fick vi en suddig ultrabild att ta hem. Vi funderar nu på ett privat ultraljud så vi får det där lyckoruset som man brukar få efter ultraljudet.


    Men gud så dåligt, hade också blivit jätte besviken. Jag funderar på att boka ett 3D ul privat kanske kan vara något färdig också.
  • Äldre 15 Aug 14:23
    #49
    Lagombutwhy skrev 2014-08-06 22:13:03 följande:

    Gjorde 3-4D ultraljud i Linköping idag där vi tjuvkikade på lillebror i magen. Söt liten kille som var svår att få fina bilder på då moderkakan ligger i framvägg o han viftade med sina händer framför ansiktet :) Den enda riktigt tydliga bild vi fick var den på snoppen till storasysters lycka :) Kan varmt rekommendera dock, blev väldigt verkligt att det är en liten bebis som lever rövare där inne..


    Tråkigt att ni inte fick tydliga bilder. Funderar också på att boka 3D i Linköping men blir lite tveksam när du skriver att de är svårare om man har mk i framvägg. Det har jag också, tyckte du det var värt pengarna ändå?
  • Äldre 16 Aug 00:04
    #50
    Charlotta5 skrev 2014-08-15 14:23:19 följande:
    Tråkigt att ni inte fick tydliga bilder. Funderar också på att boka 3D i Linköping men blir lite tveksam när du skriver att de är svårare om man har mk i framvägg. Det har jag också, tyckte du det var värt pengarna ändå?
    Absolut, det tyckte jag! Även om bilderna vi fick m oss hem var väldigt "knöliga" o otydliga fick vi ju en tjuvkik på lillebror i magen o vi såg ju mycket mer under den halvtimme undersökningen pågick än vad bilderna visar :) Du kommer inte ångra dig, jag lovar!
Svar på tråden vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015