• Äldre 13 Jun 10:45
    8055 visningar
    103 svar
    103
    8055

    vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015

    Hej jag är i vecka 10 och är 43 år , första barnet ( hoppas att pyret stannar kvar i magen ff finns det ju en risk för Mf) beräknad BF 13 jan-2015
    söker er andra 40+ som bor i sthlm som också väntar smått 
    vore kul att dela erfarenheter och tankar med er 
    allt e helt nytt för mig , har ingen direkt erfarenhet av bäbisar så det är mycket tankar o saker att ta reda på haha

  • Svar på tråden vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015
  • Äldre 26 Aug 21:38
    #61

    Hej alla!

    Hoppas att ni mår bra. Kanske börjar jag bli gammal ????men jag har lite svårt att hålla reda på er alla. Kanske kunde vi göra en bf lista. Jag börjar så kan ni fylla på om ni vill.

    Karinanneli 42 år bf 28 nov. En liten kille. Bor i Huddinge, syskon 2 killar på 13 o 15 år

  • Äldre 27 Aug 06:43
    #62
    KarinAnneli skrev 2014-08-26 21:38:08 följande:

    Hej alla!

    Hoppas att ni mår bra. Kanske börjar jag bli gammal ????men jag har lite svårt att hålla reda på er alla. Kanske kunde vi göra en bf lista. Jag börjar så kan ni fylla på om ni vill.

    Karinanneli 42 år bf 28 nov. En liten kille. Bor i Huddinge, syskon 2 killar på 13 o 15 år


    Bell13 40 år, Solna bf 2 april. Två döttrar 12 och 8 år
  • Äldre 27 Aug 06:56
    #63

    Hej! Jag vill också gärna vara med här! Är 41 år och har en 8 månaders son. Är nu gravid med mitt andra barn. Bf i april 2015 om allt går bra. Det var inte planerat och barn nr 1 tog några år att få till och jag hade en tuff graviditet då....håller tummarna för att allt går bra nu!

  • Äldre 30 Aug 12:07
    #64

    Hej Alla!

    Hopas att ni har det bra! Tänkte bara säga att det nu finns en facebookgrupp för oss Stockholms mammor över 40  (40+ Stockholmsmammor) som Charlotta 5 skapat. Om ni vill vara med så skicka ett personligt meddelande till henne! Vore jättekul om fler gick med!

    Jag har också roat mej med att titta igenom hur många blivande mammor runt 40 det finns i denna tråd och vi är ca 20 st med BF från runt nu till i April 2015.Hoppas att det går bra för oss alla!

    Jag har gjort en lista med oss alla, ålder, BF och var vi bor. Om ni vill kan jag göra ett inlägg med denna lista. Tänkte det var bäst att fråga förstGlad

  • Äldre 30 Aug 21:23
    #65
    Charlotta5 skrev 2014-08-17 20:57:36 följande:

    Lagombutway låter lovande. Var några av dina barn med på ul? Tänkte ta med mina tror de skulle tycka att det är häftigt.


    Vår 6-åriga dotter var med. När läkaren frågade henne om hon ville se ngt särskilt så svarade hon att hon ville se att det verkligen var en lillebror! Sagt o gjort, det första han zoomade in var snoppen :D Efter det var dottern nöjd o lekte m sina dockor i väntrummet.
  • Äldre 30 Aug 21:28
    #66
    KarinAnneli skrev 2014-08-30 12:07:04 följande:

    Hej Alla!

    Hopas att ni har det bra! Tänkte bara säga att det nu finns en facebookgrupp för oss Stockholms mammor över 40  (40+ Stockholmsmammor) som Charlotta 5 skapat. Om ni vill vara med så skicka ett personligt meddelande till henne! Vore jättekul om fler gick med!

    Jag har också roat mej med att titta igenom hur många blivande mammor runt 40 det finns i denna tråd och vi är ca 20 st med BF från runt nu till i April 2015.Hoppas att det går bra för oss alla!

    Jag har gjort en lista med oss alla, ålder, BF och var vi bor. Om ni vill kan jag göra ett inlägg med denna lista. Tänkte det var bäst att fråga förstGlad


    Kul med så många blivande "äldre" mammor :) Jättebra om du lägger ut listan. Och kul m FB grupp! Jag är mycket inne o kikar/deltar på en sida för Novembermammor (Novembermammor 2014). Där är jag äldst med mina 40 fyllda så jag hakar gärna på en grupp för mammor över 40!
  • Äldre 30 Aug 21:30
    #67
    Charlotta5 skrev 2014-08-17 20:57:36 följande:

    Lagombutway låter lovande. Var några av dina barn med på ul? Tänkte ta med mina tror de skulle tycka att det är häftigt.


    Jag hakar gärna på en FB grupp för oss över 40, vad behöver du fr mig då? :)
  • Äldre 30 Aug 22:55
    #68

    Hej Lagombutwhy,

    Du är så välkommen. Skicka ett pm här på fl med ditt fb namn så lägger jag till dig.

  • Äldre 31 Aug 09:08
    #69
    Charlotta5 skrev 2014-08-30 22:55:01 följande:

    Hej Lagombutwhy,

    Du är så välkommen. Skicka ett pm här på fl med ditt fb namn så lägger jag till dig.


    Kan inte skicka pm här, heter Malin Åkerström dock :)
  • Äldre 31 Aug 09:11
    #70
    Lagombutwhy skrev 2014-08-31 09:08:40 följande:
    Kan inte skicka pm här, heter Malin Åkerström dock :)
    ..har hatt på profilbilden :)
Svar på tråden vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015