• Äldre 13 Jun 10:45
    8072 visningar
    103 svar
    103
    8072

    vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015

    Hej jag är i vecka 10 och är 43 år , första barnet ( hoppas att pyret stannar kvar i magen ff finns det ju en risk för Mf) beräknad BF 13 jan-2015
    söker er andra 40+ som bor i sthlm som också väntar smått 
    vore kul att dela erfarenheter och tankar med er 
    allt e helt nytt för mig , har ingen direkt erfarenhet av bäbisar så det är mycket tankar o saker att ta reda på haha

  • Svar på tråden vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015
  • Äldre 19 Dec 04:16
    #91
    ninotchka skrev 2014-12-19 00:36:32 följande:

    Jag är i vecka 10 och fyller 45 i januari. Har sedan tidigare fyra barn som är 5,5, 10, 13 och 17.

    Min man har en son på 14 sedan tidigare och detta blir vårt första ( och sista ) gemensamma barn.

    Allt bra än så länge och hoppas på en liten tjej för vi har bara en i familjen :)


    Välkommen hit är inte så mycket aktivitet här då de flesta verkar hänga i nån facebookgrupp (jag har inte Facebook) så jag blir glad när det kommer lite nya hit. Har ni blivit gravida spontant eller har ni gjort behandling?

    Själv är jag i v 26 nu. Har blivit spontant gravid efter två års försökande. Vi genomgick tre ivfbehandlingar som resulterade i två graviditeter som tyvärr slutade i ett missfall och en missed abortion. Vi väntar en pojke den här gången. Jag har två flickor från en tidigare relation. Fyllde 40 år i somras.
  • Äldre 19 Dec 04:17
    #92
    Wallan skrev 2014-12-18 12:48:24 följande:

    Skulle man kunna få dispens och haka på här vid 38? :)


    Så klart du får det välkommen hit
  • Äldre 19 Dec 14:27
    #93

    Tack! Jag väntar min första, bf 16/2, jättekul att komma i kontakt med flera då jag är lite "senare i starten" än mina vänner!

  • Äldre 19 Dec 15:25
    #94
    Wallan skrev 2014-12-19 14:27:04 följande:

    Tack! Jag väntar min första, bf 16/2, jättekul att komma i kontakt med flera då jag är lite "senare i starten" än mina vänner!


    Vad roligt jag har bf 2 april så du ligger lite före mig.

    Hur har din graviditet fortlöpt?
  • Äldre 21 Dec 13:40
    #95

    Skrev lite för ett tag sedan.. hade en tuff graviditet med diabetes och depression :( men den 11:e december kom vår underbara lilla tjej :)

  • Äldre 21 Dec 15:16
    #96
    Saga09 skrev 2014-12-21 13:40:59 följande:

    Skrev lite för ett tag sedan.. hade en tuff graviditet med diabetes och depression :( men den 11:e december kom vår underbara lilla tjej :)


    Grattis!!
  • Äldre 21 Dec 16:35
    #97
    Saga09 skrev 2014-12-21 13:40:59 följande:

    Skrev lite för ett tag sedan.. hade en tuff graviditet med diabetes och depression :( men den 11:e december kom vår underbara lilla tjej :)


    Dig känner jag igen från en annan tråd. Vi var gravida samtidigt men jag fick missfall den gången. Nu är jag gravid i v 26 och väntar en pojke den 2 april.

    Hur mår du nu då?
  • Äldre 21 Dec 23:14
    #98

    Bell, den har varit jättebra, inga krämpor eller begränsningar så långt! Hur går det för dig?

  • Äldre 22 Dec 04:56
    #99
    Wallan skrev 2014-12-21 23:14:19 följande:

    Bell, den har varit jättebra, inga krämpor eller begränsningar så långt! Hur går det för dig?


    Min graviditet har också gått jättebra. Har rätt mycket foglossning men har möjlighet att vila när det sätter igång.
  • Äldre 25 Dec 21:58
    Bell13 skrev 2014-12-21 16:35:17 följande:
    Dig känner jag igen från en annan tråd. Vi var gravida samtidigt men jag fick missfall den gången. Nu är jag gravid i v 26 och väntar en pojke den 2 april.

    Hur mår du nu då?
    Ja men det stämmer nog :)

    Grattis till pojken, vad härligt :)

    Nu mår jag så mkt bättre - jag är tacksam för att det funnits hjälp att få.. kändes dessvärre som jag var gravid i en halv evighet :(
  • Äldre 27 Dec 10:14

    Hej, Bell! Missade ditt svar för vi har firat jul!

    Vi har blivit spontant gravida samma, vilket vi upptäckte precis en vecka efter att vi skänkt bort vartenda barnplagg, vagn och bilstol mm i samband med att vi skulle bygga om hemma och tömma garaget! 

    Vi gjorde en IVF för ett år sedan pga. min mans slöa simmare men valde att avbryta efter ett försök eftersom det var så jobbigt för kroppen helt enkelt. Så vi avstod - vi har ju ändå fem barn tillsammans sedan förut även om vi inte har något gemensamt. 

    Så att vi skulle bli spontant gravida fanns inte på kartan! Men nu är jag i vecka 10+3 - and ticking :) Känns härligt men vill inte ropa hej förrän vi har fått resultatet av nipten vi gjorde som kommer om ca 1 - 1 1/2 vecka. Man är ju trots allt lite lagom antik nu :)

  • Äldre 27 Dec 10:14

    Hej, Bell! Missade ditt svar för vi har firat jul!

    Vi har blivit spontant gravida samma, vilket vi upptäckte precis en vecka efter att vi skänkt bort vartenda barnplagg, vagn och bilstol mm i samband med att vi skulle bygga om hemma och tömma garaget! 

    Vi gjorde en IVF för ett år sedan pga. min mans slöa simmare men valde att avbryta efter ett försök eftersom det var så jobbigt för kroppen helt enkelt. Så vi avstod - vi har ju ändå fem barn tillsammans sedan förut även om vi inte har något gemensamt. 

    Så att vi skulle bli spontant gravida fanns inte på kartan! Men nu är jag i vecka 10+3 - and ticking :) Känns härligt men vill inte ropa hej förrän vi har fått resultatet av nipten vi gjorde som kommer om ca 1 - 1 1/2 vecka. Man är ju trots allt lite lagom antik nu :)

  • Äldre 29 Dec 16:48
    ninotchka skrev 2014-12-27 10:14:30 följande:

    Hej, Bell! Missade ditt svar för vi har firat jul!

    Vi har blivit spontant gravida samma, vilket vi upptäckte precis en vecka efter att vi skänkt bort vartenda barnplagg, vagn och bilstol mm i samband med att vi skulle bygga om hemma och tömma garaget! 

    Vi gjorde en IVF för ett år sedan pga. min mans slöa simmare men valde att avbryta efter ett försök eftersom det var så jobbigt för kroppen helt enkelt. Så vi avstod - vi har ju ändå fem barn tillsammans sedan förut även om vi inte har något gemensamt. 

    Så att vi skulle bli spontant gravida fanns inte på kartan! Men nu är jag i vecka 10+3 - and ticking :) Känns härligt men vill inte ropa hej förrän vi har fått resultatet av nipten vi gjorde som kommer om ca 1 - 1 1/2 vecka. Man är ju trots allt lite lagom antik nu :)


    Jätteroligt för er vi har gjort ivf:er för vi ville ha ett gemensamt barn men det blev missfall och väldigt mycket tårar och slitningar i relationen.

    När min mens sen inte kom och jag började känna mig illamående och jag gjorde ett test bara för att utesluta att jag var gravid så trodde vi inte att det var sant, vi hade då försökt i två års tid.

    Jag vågade inte tro att det skulle gå vägen förrän efter vårt kubtest. Jag är nu i v 26+3 och i påsk förväntas vår son att komma till världen.
  • Äldre 29 Dec 16:50
    Saga09 skrev 2014-12-25 21:58:11 följande:
    Ja men det stämmer nog :)

    Grattis till pojken, vad härligt :)

    Nu mår jag så mkt bättre - jag är tacksam för att det funnits hjälp att få.. kändes dessvärre som jag var gravid i en halv evighet :(
    Vad härligt att du mår bättre nu. Vad heter den lilla flickan?
Svar på tråden vore kul med mammagrupp i sthlm för oss 40+ jag har bf jan 2015