• Äldre 17 Jun 10:27
    17628 visningar
    247 svar
    247
    17628

    "Jag tycker Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti"

    I vår webb-tv serie Våga Fråga ställer Malin Wollin frågor som föräldrar här på Familjeliv.se skickat in till redaktionen innan inspelningarna.

    En förälder undrar just: Är Sverigedemokraterna ett rasistiskt parti?

    här svarade Sverigedemokraterna i studion!



    Hur resonerar du? Diskutera nedan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Jag tycker Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti"
  • Äldre 17 Jun 10:28
    #1

    Det är ett rasistiskt, homofobiskt, islamofobiskt och kvinnofientligt part. Röstade ja.

  • Äldre 17 Jun 10:31
    #2

    Absolut inte, och den som påstår något sådant har antingen dålig koll på SD eller på vad rasism egentligen är.


    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (rasis­t, javiss­t)
    Äldre 17 Jun 10:55
    #3

    Självklart är det ett rasistiskt parti, och den som påstår något annat har antingen dålig koll på SD eller vad rasism egentligen är.

  • Äldre 17 Jun 10:58
    #4

    Det är ett främlingsfientligt parti samtidigt som också har en unken syn på kvinnor och homosexualitet och min åsikt baseras på partiledningens egna uttalanden (förr och nu) samt artiklar och samtal med företrädare runt om i landet. För mig är det solklart att SD står för en politik som inte är förenligt med tiden vi lever i!

  • Äldre 17 Jun 11:00
    #5
    Ingram skrev 2014-06-17 10:58:24 följande:
    Det är ett främlingsfientligt parti samtidigt som också har en unken syn på kvinnor och homosexualitet och min åsikt baseras på partiledningens egna uttalanden (förr och nu) samt artiklar och samtal med företrädare runt om i landet. För mig är det solklart att SD står för en politik som inte är förenligt med tiden vi lever i!
  • Anonym (Se Där)
    Äldre 17 Jun 11:02
    #6

    Vad man än tycker om SD så har de en väldigt bra sida där de förklarar sin politik. Det är enkelt, överskådligt och utan svåra ord (alla är inte politiker). Jag tror enkelheten i deras texter, utan krusiduller eller bortförklaringar, gjort att många vänt sig åt det hållet.

    sverigedemokraterna.se/var-politik/

  • Anonym (Yo!)
    Äldre 17 Jun 11:04
    #7
    Anonym (Se Där) skrev 2014-06-17 11:02:12 följande:
    Vad man än tycker om SD så har de en väldigt bra sida där de förklarar sin politik. Det är enkelt, överskådligt och utan svåra ord (alla är inte politiker). Jag tror enkelheten i deras texter, utan krusiduller eller bortförklaringar, gjort att många vänt sig åt det hållet.

    sverigedemokraterna.se/var-politik/
    De har absolut en snygg sida och för människor som inte orkar sätta sig in i frågorna kan deras politik tom. uppfattas som bra. Problemet är att de inte har någon plan för hur de ska förverkliga sina förslag och deras retorik går mest ut på att klaga på de andra partierna.
  • Äldre 17 Jun 11:05
    #8
    Anonym (Se Där) skrev 2014-06-17 11:02:12 följande:
    Vad man än tycker om SD så har de en väldigt bra sida där de förklarar sin politik. Det är enkelt, överskådligt och utan svåra ord (alla är inte politiker). Jag tror enkelheten i deras texter, utan krusiduller eller bortförklaringar, gjort att många vänt sig åt det hållet.

    sverigedemokraterna.se/var-politik/
    Jag tror att människor inte riktigt vet vad det är dom ställer sig bakom när dom röstar på SD. Jag hoppas i alla fall att det är så för annars har Sverige stora problem med solidaritet och medmänsklighet.
  • Anonym (Yo!)
    Äldre 17 Jun 11:05
    #9
    Ingram skrev 2014-06-17 10:58:24 följande:
    Det är ett främlingsfientligt parti samtidigt som också har en unken syn på kvinnor och homosexualitet och min åsikt baseras på partiledningens egna uttalanden (förr och nu) samt artiklar och samtal med företrädare runt om i landet. För mig är det solklart att SD står för en politik som inte är förenligt med tiden vi lever i!
  • Äldre 17 Jun 11:19
    #10

    Jag tror att människor inte riktigt vet vad det är dom ställer sig bakom när dom röstar på SD. Jag hoppas i alla fall att det är så för annars har Sverige stora problem med solidaritet och medmänsklighet.[/quote] Från offentligt håll verkar de rumsrena och som om de har vettiga åsikter, men när man hör vad många av deras sympatisörer gör och säger, så visar sig den unkna människosyn som deras framgångar bygger på.

Svar på tråden "Jag tycker Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti"