• Äldre 25 Jun 11:17
    14738 visningar
    104 svar
    104
    14738

    Jag tänker inte rösta i valet!

    I september är det dags att rösta i Valet 2014. Kommer du att rösta? Eller inte? 

    Berätta hur du tänker göra!

    Malin Wollin, krönikör, författare och mamma till fyra är programledare i vår webbtv-serie Våga Fråga - spana in när hon träffar alla riksdagspartier och ställer Familjepolitiska frågor här!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag tänker inte rösta i valet!
  • Anonym (Hepp)
    Äldre 25 Jun 11:33
    #1

    Så många har kämpat för att vi ska ha demokrati och rösträtt. Så många i världen har inte denna möjlighet vi har.

    Självklart utnyttjar jag min demokratiska rättighet och röstar. Att inte göra det är som att spotta både tidigare generationers kämpar och alla de som inte lever i demokratier, i ansiktet!

    Om du inte gillar något parti över huvud taget, inte ens något litet småparti, kan du rösta blankt.

  • Äldre 25 Jun 13:57
    #2
    Anonym (Hepp) skrev 2014-06-25 11:33:45 följande:

    Så många har kämpat för att vi ska ha demokrati och rösträtt. Så många i världen har inte denna möjlighet vi har.

    Självklart utnyttjar jag min demokratiska rättighet och röstar. Att inte göra det är som att spotta både tidigare generationers kämpar och alla de som inte lever i demokratier, i ansiktet!

    Om du inte gillar något parti över huvud taget, inte ens något litet småparti, kan du rösta blankt.


  • Anonym (vet ej)
    Äldre 25 Jun 15:50
    #3

    Jag har inte bestämt mig ännu. Bor utomlands och påverkas inte av svensk politik. 

  • DeadMe­xican
    Äldre 25 Jun 15:50
    #4

    Kommer inte heller rösta!

  • Äldre 25 Jun 15:53
    #5

    Jag fattar inte sammanhanget mellan tråden och Malin?

    Jag kommer rösta eftersom det finns ett parti som på ett ungefär motsvarar mina åsikter. Men jag kan förstå att folk skiter i att rösta också.

  • Anonym (missy­)
    Äldre 25 Jun 15:57
    #6

    Vet inte riktigt hur jag ska göra, har inget att rösta på direkt men kommer göra andra saker under valet för att påverka och upplysa. Kanske röstar får se,
    Men känns inte så viktigt eftersom alla partier driver samma dåliga politik.

  • Äldre 25 Jun 16:16
    #7

    Ni som inte röstar har sen ingen som helst rätt att klaga heller.

  • Äldre 25 Jun 16:23
    #8

    Jag kommer självklart att rösta! annars kan jag inte påverka något.
    jag känner en del människor som inte röstar, men tycker en massa ändå!

    som klagar och klagar på allting. Nu vill jag ha en annan regering, som tar tag
    i skiten som den nuvarande regeringen har sett till! Skola, vård och omsorg är prio 1.mer översikt i privata skolor, och även privata vårdinrättningar, vinsten ska tillbaka in i företaget igen utan att hamna i chefernas feta plånböcker. 

  • Anonym (missy­)
    Äldre 25 Jun 16:23
    #9
    Koppkaka skrev 2014-06-25 16:16:50 följande:

    Ni som inte röstar har sen ingen som helst rätt att klaga heller.


    Varför inte?
  • Äldre 25 Jun 16:44
    #10

    S J Ä L V K L A R T ska jag rösta.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Jag tänker inte rösta i valet!