• Anonym (ts)
    Äldre 30 Jun 12:55
    9203 visningar
    54 svar
    54
    9203

    Hur skulle ni reagera om er partner inte ens kommenterade din ex partners död?

    Som rubriken lyder.

  • Svar på tråden Hur skulle ni reagera om er partner inte ens kommenterade din ex partners död?
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 01:18
    #31
    Rainbow gg skrev 2014-07-01 01:07:25 följande:

    Jag hade blivit mer orolig över att han inte svarar på något sms _alls_ än att han inte svarar på "Johan är död".


    Detta beteende är likt honom. Han är totalt likgiltig.
  • Anonym (Ring en vän)
    Äldre 1 Jul 06:45
    #32
    Anonym (ts) skrev 2014-07-01 01:18:01 följande:

    Detta beteende är likt honom. Han är totalt likgiltig.


    Då borde väl trådstarten handla om det i stället och inte hans reaktion på just detta sms. Om en person som brukar bry sig om saker inte svarar på ett sms om ett dött ex, så kan man ju spekulera i varför, men om han ändå inte brukar bry sig så förstår jag inte varför just detta upprör dig varför skickar du meddelandet flera gånger? Varför ringer du inte om det är viktigt?
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 06:52
    #33
    Anonym (Ring en vän) skrev 2014-07-01 06:45:33 följande:
    Då borde väl trådstarten handla om det i stället och inte hans reaktion på just detta sms. Om en person som brukar bry sig om saker inte svarar på ett sms om ett dött ex, så kan man ju spekulera i varför, men om han ändå inte brukar bry sig så förstår jag inte varför just detta upprör dig varför skickar du meddelandet flera gånger? Varför ringer du inte om det är viktigt?
    Jag bestämmer själv vad mina trådar ska handla om. Inte du.
  • Äldre 1 Jul 10:31
    #34

    Hade jag haft en pojkvän som var totalt likgiltig hade jag pratat med honom och berättat för honom att jag hade uppskattat lite mer engagemang. Berättat för honom hur du reagerar på hans tysthet så får han förklara varför han är det. Jag är väldigt noga med att berätta hur jag vill bli behandlad och då får min pojkvän berätta hur han vill ha det. Upplever jag att min sambo agerar på ett vis som inte passar mig så påtalar jag det för honom. Jag är inte tyst. Man måste agera för annars uppstår sådana här situationer som kanske egentligen inte är något problem. Alla är vi inte lika men om man pratar om det så löser man en hel del.

  • Anonym (Ring en vän)
    Äldre 1 Jul 17:57
    #35

    Självklart, men det är ju ganska meningslöst att diskutera EN enda liten detalj om det egentligen är ett mönster det rör sig om.


    Anonym (Ring en vän) skrev 2014-07-01 06:45:33 följande:

    Då borde väl trådstarten handla om det i stället och inte hans reaktion på just detta sms. Om en person som brukar bry sig om saker inte svarar på ett sms om ett dött ex, så kan man ju spekulera i varför, men om han ändå inte brukar bry sig så förstår jag inte varför just detta upprör dig varför skickar du meddelandet flera gånger? Varför ringer du inte om det är viktigt?


  • jvs
    Äldre 1 Jul 18:39
    #36

    Det ar ju inte alla som uppskattar att hora om ex och nu vill du ha sympati for exets dod? Gissar att han ar sur men det later aven som att ni knappt pratar av nagon annan anledning.

  • Äldre 1 Jul 19:03
    #37

    Varför skulle min nuvarande kille kommentera mitt ex död ? Eller har jag missuppfattat tråden ?

  • sextio­talist
    Äldre 1 Jul 19:22
    #38

    Men har du inte tänkt på att ta telefonen och ringa till honom. Att skicka sms gång på gång och inte få respons (oavsett vad) så måste man fundera på om sms är rätt sätt att nå honom.
    Personligen så använder jag aldrig sms till viktiga budskap som jag vill ha respons, om det inte är en person som jag använder sms som ett normalt sätt att kommunicera med (en väninna som bor en bit ifrån och har små barn med stora öron, då är det lättare att skriva och inte prata)

  • Äldre 1 Jul 19:27
    #39

    Intrycket jag får av TS är att hon är max 18 år och exet som avlidit har hon varit tillsammans med för flera år sen, därav att jag frågade men fick inget svar.

    Mina "pojkvänner" från hög och mellanstadiet vet jag inget om i dagsläget, så varför skulle min man bry sig?

  • sextio­talist
    Äldre 1 Jul 19:31
    #40
    Anonym (ts) skrev 2014-07-01 01:00:05 följande:
    Bra skrivet. Är tacksam för sådana här bra svar.

    Nej, vi har inte haft kontakt sedan dess. Han ignorerar mig.  
    Faktiskt, så håller jag med de som skriver att du nog ska undra mer varför han ignorerar dig, det låter mer "allvarligt"
Svar på tråden Hur skulle ni reagera om er partner inte ens kommenterade din ex partners död?