• Anonym (TS)
    Äldre 1 Jul 20:31
    13562 visningar
    11 svar
    +1
    11
    13562

    Vad gör man när man fyller 50, om man är ensam?

    Kanske inte sådan sorg, men ändå någon form av sorg. Ni som är singlar, ensamma och inte har några direkta nära vänner eller anhöriga, vad har ni tänkt att göra på eran 50 års dag? Jag har nyss blivit ensam/singel sen många år, och funderar på vad man ska hitta på när man fyller 50 år. Två år kvar har jag. När man var två så visste man ju att man kunde göra något ihop. Vi fyller dessutom ganska nära varandra. Han fyller oxå 50 Men det är ju kört. Fira ensam känns ju deppigt. Någon som har varit med om en ensam 50 års dag, eller någon annan erfarenhet?

  • Svar på tråden Vad gör man när man fyller 50, om man är ensam?
  • DeadMe­xican
    Äldre 1 Jul 20:33
    #1
    +1

    Samma sak som man gör när man fyller 49 Flört

    Men gör nått mysigt. Boka en massage så får du lite närhet? Eller heldag på spa?

    Gå ut och ta en bärs på någon "gubb-bar"?

    Kör en kyssning? Där är det massor med 50+ are. Du kan ju fira själv fast med andra.

  • Anonym (fira)
    Äldre 1 Jul 20:38
    #2

    En nära släkting till mig bokade en paketresa till Sydafrika, med safari och hela baletten.
    Kanske inte något alla kan göra, men en kortare resa med aktiviteter behöver inte kosta mer än ett kalas skulle ha gjort.

  • Anonym (fenom­enet)
    Äldre 1 Jul 20:45
    #3

    Åk på en kryssning, det är klockrent.

  • Nyfike­n gul
    Äldre 1 Jul 21:31
    #4

    jag röstar för att tillbringa en eller ett par nätter borta någonstans.

    *kryssning
    *herrgårdshelg
    *åk på måfå någonstans o ta in på hotell och se vad stan har att erbjuda
    *Musikal/krogshow/konsert/opera/event-helg - dom flesta resebolag anordnar något trevligt event med tillhörande resa och övernattning på hotell, även middagar kan ingå. 
    *långweekend utomlands, behöver inte åka till värmen om man inte vill, kan räcka med att se Prag, Berlin, Amsterdam eller varför inte Köpenhamn?

    Nyttja hotellets faciliteter med spa, poolbad, massage eller vad dom nu har att erbjuda. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 27 Apr 10:26
    #5

    Hej
    Ser att ditt inlägg är några år gammalt...Jag befinner mig nu i din situation och hoppas att det blev en bra dag för dig trots allt..Kram

  • Anonym (Tina)
    Äldre 27 Apr 10:44
    #6

    Om jag var ensam på en "större" födelsedag skulle jag se till att göra något som jag vill göra. Ta en weekend någonstans, upptäcka någon ny plats eller köpa mig något fint som jag vill ha, inget som jag kanske skulle köpt annars. Kanske åka till ett spa en helg. Bara se till att ta hand om mig själv, njuta och vila.

  • Anonym (Aband­oned)
    Thu 10 Sep 2020 05:31
    #7

    Jag fyller 50 och kommer inte ha något firande. Nyligen avslutat förhållande och mår bara dåligt. Har ett begränsat socialt nätverk och mår dåligt över det också.

  • Thu 10 Sep 2020 06:22
    #8
    Anonym (Abandoned) skrev 2020-09-10 05:31:28 följande:

    Jag fyller 50 och kommer inte ha något firande. Nyligen avslutat förhållande och mår bara dåligt. Har ett begränsat socialt nätverk och mår dåligt över det också.


    Jag var i den situationen när jag fyllde 50 - För min del blev det att jag åkte på en träningsresa. Jag hade inte tänkt säga att jag fyllde jämt, men det kom fram i alla fall - så jag blev firad i alla fall. Det blev faktiskt riktigt bra trots omständigheterna med krossat hjärta.
  • Anonym (Boka resa om du kan)
    Thu 10 Sep 2020 06:39
    #9
    +1

    Min svärmor bokade singelresa till Vietnam. Tyckte det va super kul då alla andra var singlar och ingen press fanns åt något håll. De hade jätte trevligt och fick se ett land de aldrig annars troligtvis hade besökt.

    Vet att det är Corona-tider men vill mer pusha för tanken/idén om att undvika att vara den ?udda? i sammanhanget för då kommer man troligtvis också känna sig udda/annorlunda och potentiellt sätt än mer ledsen eller deppig för sin situation.

  • Anonym (Nagel­lack 74)
    Mon 11 Jan 2021 11:45
    #10
    +1

    Tack, TS, för att du väckte frågan. Satt just och googlade på vad man kan göra som singel på sin födelsedag. Ska fylla 47 här nu i februari och gratisresan med buss till Ullared lutar ju åt att ställas in med anledning av tingens ordning. Gråter Då jag googlade hittade jag så småningom din fråga och mitt svar är klockrent. Man RESER ju så klart. Skrattande (Precis lagom att börja spara med andra ord.)

  • Anonym (moi)
    Mon 11 Jan 2021 12:03
    #11
    +1

    Blev bjuden till min bror på min femtioårsdag. Drack kaffe och snackade i all enkelhet. Har man inte andra alternativ så kanske man kan bjuda sig själv på något. Om det går under rådande omständigheter (pandemi), jag vet inte. Kan alltid sätta sig på ett cafe, äta en bakelse och låtsas att alla som är där är bjudna på ens fest. Varit ensam länge så jag vet hur det är.

Svar på tråden Vad gör man när man fyller 50, om man är ensam?