• Äldre 1 Jul 22:33
    4884 visningar
    23 svar
    23
    4884

    Trött på grannens slappa uppfostran

    Har en granne med två barn i samma ålder som våra. Våra barn har lägg tider vid halv åtta-åtta till vardags och ca nio nu på ledigheten. Grannens ungar är uppe hur sent de vill som de stolt påpekar för åra barn. Våra barn får gliringar om att ska ni gå och lägga er nu, vi ska ta en ykeltur nu osv. Är grymt trött på dessa slappa föräldrar som släppe dem vind för våg att det är olika regler kan jag köpa men att de retas om de morr....

  • Svar på tråden Trött på grannens slappa uppfostran
  • DeadMe­xican
    Äldre 1 Jul 22:35
    #1

    hur gamla?

  • Äldre 1 Jul 22:44
    #2

    Det är inte en kulturell skillnad då? Jag tänker på att i medelhavsländerna tar de siesta och barnen är uppe längre på kvällen.

    Sedan kan det väl vara ett sätt att slippa ta konflikter.

  • Äldre 1 Jul 22:51
    #3

    Allvarligt??!! Menar du på allvar att alla borde göra som du för att du/dina barn ska få det lättare?? Mina barn får göra massor med saker som deras vänner INTE får, och det finns massor de INTE får göra som vännerna får. Livet är inte rättvist och din familj är inte facit! För övrigt är det bara att vänja sig, det blir inte bättre när de blir äldre!

  • modsey
    Äldre 1 Jul 22:53
    #4
    Mälaröbo skrev 2014-07-01 22:51:45 följande:
    Allvarligt??!! Menar du på allvar att alla borde göra som du för att du/dina barn ska få det lättare?? Mina barn får göra massor med saker som deras vänner INTE får, och det finns massor de INTE får göra som vännerna får. Livet är inte rättvist och din familj är inte facit! För övrigt är det bara att vänja sig, det blir inte bättre när de blir äldre!
    samma här
    Bara  det att man har semester olika perioder på sommaren gör ju att man har olika tider.
    Just nu somnar mina ganska små barn runt21-22 varje kväll o sover till minst kl nio på morgonen...vi är ju liksom lediga.
  • Äldre 1 Jul 23:00
    #5

    Grannbarnen är 5 o 8. Fine jag köper att man har olika regler men ogillar skarpt att de ger gliringar om det och retar våra barn för att de ska gå och lägga sig.

  • Äldre 1 Jul 23:02
    #6

    Alla barn retas väl nån gång? 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Litet My
    Äldre 2 Jul 01:06
    #7

    Låter inte direkt som något att störa sig på, jag/vi har lärt barnen att alla gör olika.

  • Äldre 2 Jul 01:12
    #8
    Bea73 skrev 2014-07-01 22:33:18 följande:
    Har en granne med två barn i samma ålder som våra. Våra barn har lägg tider vid halv åtta-åtta till vardags och ca nio nu på ledigheten. Grannens ungar är uppe hur sent de vill som de stolt påpekar för åra barn. Våra barn får gliringar om att ska ni gå och lägga er nu, vi ska ta en ykeltur nu osv. Är grymt trött på dessa slappa föräldrar som släppe dem vind för våg att det är olika regler kan jag köpa men att de retas om de morr....



    Då ska du se grannungen (3 år) som kommer hit varje kväll och ringer på dörren efter nio, hon vill leka. Eller hennes storasyster (5 år) som lallar hit vid åtta på morgonen och ringer på dörren tills någon öppnar.

    Alla har olika regler, och vissa uppenbarligen inga regler alls. Jag lär mina barn att alla är olika och därmed också gör på olika sätt.
  • Äldre 2 Jul 22:09
    #9

    Det är nog lättare om du pratar med dina barn än att störa dig på andras rutiner, jag tycker aldrig det är ok för barn att reta varandra oavsett men där kan du kanske prata med föräldrarna.

  • Äldre 2 Jul 22:27
    #10

    Hallonbåtar du har nog så rätt. Tyvärr kommer jag nog inte så långt att prata med föräldrarna...blev bara så trött igår när de kom halv tio och ville leka och ha hålligång på studsmattan och glimrade våra barn med kommentarer som får ni inte det eller vi får vara uppe hur länge vi vill...

Svar på tråden Trött på grannens slappa uppfostran