• Äldre 11 Jul 07:52
    1693 visningar
    8 svar
    8
    1693

    Vilken smart-telefon är "bäst" nu? Iphone? Sony? Samsung?

    Hej hej,

    Tänkte byta mobil nu... har haft iphone 4 i några år och abbonemannget har gått ut så det är bara att byta mobil utan kostnad... frågan är vilken mobil jag ska välja?
    Ska jag fortsätta att köra på iphone? Eller testa nåt nytt? Sony kanske? Eller Samsung?

  • Svar på tråden Vilken smart-telefon är "bäst" nu? Iphone? Sony? Samsung?
  • Äldre 11 Jul 08:12
    #1

    Det beror helt på vad du gör med din telefon. Vad använder du den till? Om du skulle dela upp det på 100.


    ty dessa ord är trovärdiga och sanna.
  • Äldre 11 Jul 08:17
    #2

    Du kommer inte att få nått vettigt svar då det är två läger, antingen android eller IOS  

    Tycker att du ska fundera på om du vill ha android eller IOS. Personligen så föredrar jag apples produkter över android/Windows. Hamnar du i den situationen att du vill ha IOS så skulle jag vänta till slutet av oktober då iphone 6 med största sannolikhet släpps.

    Skulle jag mot all förmodan överväga en android så skulle jag titta på motorola eftersom Google har köpt upp dem och troligtvis kommer att ha de senaste uppdateringarna på android framöver

  • Äldre 11 Jul 08:27
    #3
    Jonte76 skrev 2014-07-11 08:17:45 följande:

    Skulle jag mot all förmodan överväga en android så skulle jag titta på motorola eftersom Google har köpt upp dem och troligtvis kommer att ha de senaste uppdateringarna på android framöver


    Eller så köper man Googles Nexus-telefoner på en gång. Så får man en telefon ifrån Google och som får uppdateringar.
  • Äldre 11 Jul 08:31
    #4
    kivirush skrev 2014-07-11 08:12:01 följande:

    Det beror helt på vad du gör med din telefon. Vad använder du den till? Om du skulle dela upp det på 100.


    Hm... mest facebook-messenger... ringer...sms:ar...kollar en del nyheter...forum... osv... lyssnar inte så jättemkt på musik/kollar film
  • Äldre 11 Jul 10:56
    #5
    mcflurry skrev 2014-07-11 08:31:44 följande:
    Hm... mest facebook-messenger... ringer...sms:ar...kollar en del nyheter...forum... osv... lyssnar inte så jättemkt på musik/kollar film
    Facebook-messenger, ringa, sms:a fungerar bra med vilken telefon som helst med iOS eller Android.
    För att kolla nyheter och forum så är en stor skärm att föredra. Om du tidigare surfat med den lilla skärmen på en iPhone så kommer du känna en enorm frihet med en större skärm när du slipper skrolla och zooma runt hela tiden för att läsa text på nätet.
    Många rekommenderar Sony Z2 som verkar vara en bra lur. En riktigt bra sak med den är att den är vattentät vilket jag saknar på min nuvarande (LG Nexus 5).
  • Äldre 11 Jul 10:57
    #6
    mcflurry skrev 2014-07-11 08:31:44 följande:

    Hm... mest facebook-messenger... ringer...sms:ar...kollar en del nyheter...forum... osv... lyssnar inte så jättemkt på musik/kollar film


    Okej, då vill du ändå ha en med en någorlunda stor skärm med bra upplösning och batteritid eftersom du läser. Eftersom att du inte lyssnar på musik och sådant så använder du inte iTunes antar jag. Vilket är den största nackdelen jag ser med en iPhone. Android har mer valmöjligheter och går att anpassa bättre efter användaren. Skulle rekommendera dig Samsung s5 om du inte har andra mac produkter som du synkar din iPhone med.
    ty dessa ord är trovärdiga och sanna.
  • Äldre 11 Jul 19:21
    #7

    Är du nöjd med din iPhone som har nu?
    Har du testat att använda någon annan typ av mobil med t ex Android?

    Mycket beror nog på dig som användare. Många som är vana vid iPhone retar upp sig på allt möjligt som inte fungerar på riktigt samma sätt  med en androidtelefon så finns risken att du skulle reagera så är det kanske bäst att testa några olika telefonmodeller innan köp så att du inte köper en telefon som du sen inte alls blir nöjd med.

    Sen om du skulle vilja ha en ny iPhone säger jag som nån tidigare att det kanske kan vara idé att vänta några månader till nya iPhone 6 dyker upp som sägs få större skärm m m.

    Annars är väl Sony Xperia Z2 som tipsats om tidigare ett förslag, men även LG G3, HTC One M8, Samsung Galaxy S5 några av de populärare och dyrare modellerna nu.

  • Äldre 3 Aug 23:44
    #8

    Ta den mobil du känner för. Alla du nämner är bra.

Svar på tråden Vilken smart-telefon är "bäst" nu? Iphone? Sony? Samsung?