• Äldre 27 Jul 10:58
    18435 visningar
    18 svar
    18
    18435

    Beh. mot kraftig hårväxt i ansiktet

    Jag är så himla glad så jag måste bara dela med mig till er som har problem med skägg pga er pcos. Jag googla runt lite häromdagen och letade efter andra alternativ till hårborttagning än laser och rakning osv. Då hittade jag en spännande sak, nämligen en kräm som heter Vaniqa. Krämen är receptbelagd och ganska så ny på marknaden i Sverige, inte många som vet att den finns. Krämen ska döda hårsäckarna och är därmed inget hårborttagningsmedel i den bemärkelsen, utan underbehandlingen kommer man få fortsätta att raka/använda pincett el dyl. Men meningen är att hårsäckarna ska dö till slut och därmed minskar hårväxten. Dagen efter hade jag ett läkarbesök och jag tog upp frågan med henne, hon kände inte till så mycket om den här krämen, bara haft en pat tidigare som hon skrivit ut till, pat var nöjd och fick goda resultat. Min läkare skrev ut Vaniqa till mig som jag nu ska få prova. Om detta funkar kommerbjag bli så fruktansvärt glad. Det här med skägg hos kvinnor enligt min mening är så förnedrande. Så är min känsla iaf. Jag har lidit ngt fruktansvärt, fått raka mig upp till två ggr per dag. Man blir sårig och det svider. Och känner sig som en man. Jag har haft full show att försöka dölja detta för min man som säkerligen har sett/känt skäggstubben på mig. Men nu vethan sanningen och jag är mer avkopplad. Hoppas detta kan hjälpa någon

  • Svar på tråden Beh. mot kraftig hårväxt i ansiktet
  • Äldre 27 Jul 11:01
    #1

    Det lät spännande. Jag har själv pco och grova hårstrån på hakan/halsen men jag rakar dock inte utan klipper bara.

    Så funkar detta hade det varit underbart.

  • Äldre 27 Jul 11:06
    #2

    Ja visst låter det spännande. Jag var på apoteket i fredags men inga apotek hade krämen inne på lager så fick beställa..har jag tur kan jag hämta krämen imorgon

  • Äldre 27 Jul 11:23
    #3

    Ska nog höra med läkaren om denna. Men måste vänta eftersom vi försöker bli gravida men sen kan det vara en idé :)

  • Äldre 27 Jul 11:32
    #4

    Ja hör med din läkare. Ibland måste man hitta saker själv känns de som, läkarna idag känner inte till allt

  • Äldre 31 Jul 19:24
    #5

    åååh, vad spännande detta lät!! Är det så enkelt som det låter som är det ju helt otroligt! 
    Håller med som ni säger med hur förnedrande det är med den jävla hårväxten, och värre blir det. Jag har länge fått noppra både haka och hals för att dölja de mörka och grova skäggstråna. Men nu har det börjat spridas till kinderna. Panik! Gråter
    Mina lår ska vi inte prata om..... Bikinilinje över hela i stort sätt.....
    Hur hårt drabbade är ni? Jag tror helt ärligt att jag är den hårigaste kvinnan på jorden...

  • Äldre 4 Aug 23:45
    #6

    Har använt krämen sedan den 28/7, enligt fass så tar det upp till 8 veckor innan man kan se resultat. Men redan nu kan jag märka att håret växer inte ut lika fort igen. Innan jag fick krämen behövde jag ibland raka mig upp till två ggr per dag. Men som idag har jag bara rakat mig en gång, senast var det igår morse. Jag hoppas verkligen på denna krämen. Över lag så är jag ganska hårig. Rakar ben,lår,baksida av låren,rumpan(inte hela), armarna, överläpp/haka & hals. De växer ut på noll tid och är väldigt grovt. Är lite hårig på magen och på brösten. Jag blir så arg på mig själv ibland, varför börja jag ens raka hakan och halsen??? jag minns inte ens hur jag såg ut innan detta jävla skägg kom. De var säkert bara lite fjunigt. Minns att jag började plocka med pincett, de gjorde för ont och blev sårig och svullen, så jag börja raka. Vilken idiot man var. Men men....nu känns de som jag fått en andra chans och ger allt hopp åt denna kräm. Det står att man kan få mkt sveda av krämen och acne och dyl. Det enda jag märkt av än så länge är två små finnar. Annars inget. Tycker du ska fråga din läk om inte han/hon kan skriva ut till dig =)

  • Äldre 5 Aug 11:45
    #7

    Då är det inte bara jag som har lika håriga ben som min manliga sambo... Känns befriande på något sätt att inte vara ensam om detta "lidande".Jag ska höra om denna krämen, vad heter den?
    Smörjer du bara den i ansiktet? Tänker på det att det kommer gå ut hur mycket som helst om jag ska bli av med all generande kroppsbehåring med hjälp av krämen Cool

  • Äldre 5 Aug 23:49
    #8

    Nej du är defintiv inte ensam om detta =) känns skönt att det är fler som har samma problem. man känner sig så ensam med sina tankar o funderingar.

    Krämen heter Vaniqa. den är främst avsedd till ansiktet men borde ju funka till övriga kroppen också. goggla vaniqa så kanske du får svar på dina funderingar. lycka till =)

  • Äldre 6 Aug 11:39
    #9

    Ska genast googla den! Tusen tack, nu har jag fått nytt hopp vad gäller behåringen Skrattande Var hos läkaren precis, dumt jag inte tänkte på att nämna detta haha

  • Äldre 8 Aug 19:47
    #10

    Så lite så

  • Äldre 14 Oct 08:03
    #11

    Tack, det hör var precis vad jag behövde!

    Jag lever i en mardröm och känner mej så äcklig och får inte hjälp med hårväxten förän efter jag nångång blir gravid som tyckts ta en evighet :/ Ska precis börja med letrozole och hoppas på ett mirakel.

  • Anonym (skäms­)
    Äldre 14 Oct 08:11
    #12

    Vad skönt att läsa om andra med samma problem.

    Sedan jag slutade med p-piller för 6 år sedan har jag fått hårväxt på hakan och ryggen.

    Rakar hakan minst en gång per dag och jag hatar det!

    Ska se till att boka in en tid på min hc för att diskutera den krämen. Sist jag sökte vård för min hårighet på hc bollade de över mig till gyn och på gyn ryckte de bara på axlarna och sa att då kvinnor från andra kulturer är håriga så är det inte konstigt.

  • Anonym (Känne­r för dig)
    Äldre 24 Dec 21:25
    #13

    Hur har det funkat för dig ts??

    Har precis samma problem som dig :(

  • Äldre 26 Dec 21:55
    #14

    Jag fick denna krämen utskriven av läkaren då jag lider av samma problem. Använde den flitigt men såg tyvärr inga resultat så för mig var det bortkastade pengar :( nu har jag återgått till pincett varannan dag och rakhyvel varannan dag.

  • Äldre 15 Jun 12:49
    #15

    Vaniqa kräm - tinyurl.com/h8lyznb Dottern min använt detta och det funkade bra.

  • Äldre 28 Nov 09:27
    #16
    Kan rekommendera följande sajt för den som vill köpa vaniqa : http://medicineronline.net/
  • Äldre 14 Feb 21:51
    #17

    Har betalat Ipl behandlingar i ca 5 år.. För att få bort mörka strån i ansiktet... Dyrt som fan.. Nu tänkte jag på den här krämen.. Vad kostar den? Och funkar den verkligen?

  • Sun 6 Jun 2021 17:54
    #18
    jag rekomenderar www.goodrxtabs.com
Svar på tråden Beh. mot kraftig hårväxt i ansiktet