• Äldre 29 Jul 21:36
    1829 visningar
    3 svar
    3
    1829

    Lego

    Att bygga Lego-modeller tycker jag är väldans roligt, trots min ålder. Just nu ser ja hemskt mycket fram emot att 42030 skall komma ut i butik så man kan lägga vantarna på den. Skrattande

    Finns det någon mer här som tycker om Lego?

  • Svar på tråden Lego
  • Anonym (Bygga­re Berit)
    Äldre 22 Jan 23:31
    #1

    Nu återupplivar vi den här tråden! Jag, en äldre dam, skall gå i pension framåt vårkanten och har tänkt att nu ska jag äntligen skaffa mig en riktig hobby. Broderi, akvarellmålning ägnar jag mig redan åt, men jag skulle gärna vilja börja bygga med lego. Gamla människan! Jag vill bygga hus och kan inte hitta vanliga legobitar, fönster och dörrar som faller mig i smaken. Det enda jag hittar på Internet är färdiga modeller att bygga, prinsessor, brandstationer, djur och rymdfarkoster o dyl. Finns det någon som vet var jag hittar vanligt lego? Svarta, vita och röda klossar och fönster, dörrar m.m som inte är gjorda att bygga prinsesshus av? Jag vill inte handla via nätet utan önskar få tips på butiker i Stockholmsområdet som för lego. En hälsning till ts: Det är jätteroligt med lego. Vad skoj det var att läsa att jag inte är ensam om att tycka om det trots min ålder!

  • Äldre 21 Oct 09:30
    #2

    Det finns "Lego Classic" i år. 

    www.klossbutiken.se/lego-klossar-och-tillbehor/10698
    lekmer.se/lego-classic/

    Du ska inte handla i fysisk butik eftersom det är hysteriskt dyrt.
    Handla på nätet o gå o hämta på ditt utlämningsställe. 

    Alt handla när BR eller Toys R Us har rea, men det kan vara svårt att hitta annat än specifika modeller/byggsatser. Lego har förändrats sen du byggde sist. Men Classic kanske som sagt kan vara ngt för dig. 

    /Puppa

  • Anonym (Bygga­re Berit)
    Äldre 2 Nov 17:19
    #3
    Rabarbapuppa skrev 2015-10-21 09:30:03 följande:

    Det finns "Lego Classic" i år. 

    www.klossbutiken.se/lego-klossar-och-tillbehor/10698
    lekmer.se/lego-classic/

    Du ska inte handla i fysisk butik eftersom det är hysteriskt dyrt.
    Handla på nätet o gå o hämta på ditt utlämningsställe. 

    Alt handla när BR eller Toys R Us har rea, men det kan vara svårt att hitta annat än specifika modeller/byggsatser. Lego har förändrats sen du byggde sist. Men Classic kanske som sagt kan vara ngt för dig. 

    /Puppa


    Tack snäll för tipset!
Svar på tråden Lego