• Äldre 12 Aug 10:42
    17210 visningar
    49 svar
    49
    17210

    Tävling:Sommarminnen! Vinn fint och unikt smycke från Hannas Hantverkstad



    Sommaren har varit helt fantastisk och tyvärr har allt ett slut så även denna sommar.
    Men inte riktigt ännu eller hur?

    I denna tävling vill ta vara på sommaren och ge oss något att titta tillbaka på när snön yr runt knutarna och termometern visar -25
    Det gör vi genom att fylla tråden med sommarminnen och bilder.

    Så här tävlar du:
    Berätta om ditt bästa minne från sommar 2014.
    Ladda gärna upp en bild om du vill.
    Du kan tävla med hur många minnen och bilder du vill men VIKTIGT att du då lägger varje bidrag i ett eget inlägg.

    Detta vinner du:
    Ett fantastiskt handgjort smycke från Hannas Hantverkstad. Kika gärna in på hennes sida där det finns massor med fina smycken.

    Tävlingen pågår t.om midnatt 19/8 och vinnare utses av en jury från FL och i samarbete med Hannas Hantverksad.

    Lycka till!Solig
  • Svar på tråden Tävling:Sommarminnen! Vinn fint och unikt smycke från Hannas Hantverkstad
  • Äldre 17 Aug 11:29
    #31

    Mitt bästa sommarminne är att jag fick mitt första barn ???? eftersom jag har pco så hade man mer eller mindre gett upp men så bara hände det....mitt lilla mirakel kom till världen i början på juni så jag har hela sommaren gosat med henne hon är mitt allt och är så glad att hon blev till ????

  • Äldre 17 Aug 23:44
    #32


    En underbar sommar med många härliga minnen...
    ett fint sådant är när maken gjorde bomben för dotterns skull
    Nytt (läs ISKALLT) vatten i poolen.
    Men roligt var det!
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • Nightr­od
    Äldre 18 Aug 08:54
    #33

    Sommar i lysekil

  • Äldre 18 Aug 15:24
    #34

    28 gradigt vatten i Potsdam, småtjejerna gick i vattnet direkt när vi kom dit på morgonen o kom knappt upp igen förrän det var sängdags. De hade tillbringat x-antal timmar i en varm bil så det var skönt att få sätta sig ned o bara vara medan de badade.


    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Äldre 18 Aug 15:25
    #35
    Heisan skrev 2014-08-18 15:24:12 följande:

    28 gradigt vatten i Potsdam, småtjejerna gick i vattnet direkt när vi kom dit på morgonen o kom knappt upp igen förrän det var sängdags. De hade tillbringat x-antal timmar i en varm bil så det var skönt att få sätta sig ned o bara vara medan de badade.


    Jag kan inte få in en bild Något tips?
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Äldre 18 Aug 15:30
    #36
    Heisan skrev 2014-08-18 15:25:23 följande:
    Jag kan inte få in en bild smile3.gif Något tips?
    Prova en annan webbläsare!
    So say we all
  • Äldre 18 Aug 18:59
    #37

    Bästa sommarminnet är nog veckan i Finland. Jag, min sambo, våran dotter, min mamma, min syster och hennes sambo hyrde en stuga där. Till våran glädje så var stugan ännu finare än vi sett på bilderna på internet. En fin liten sandstrand, brygga, båt, lekstuga och så var ju självklart huset fint. 
    Vi träffade våra släktingar, åkte till nöjesfält, lekland, slappade, solade, badade, skrattade och hade det superbra! Kan säga att vi alla var utvilade efter den veckan!

    Och det bästa med detta var att våran dotter var så glad under hela den veckan. Glädjen i ens egna barns ögon är bland det bästa som finns i denna värld! 

  • Äldre 18 Aug 19:48
    #38

    Åh ja jag hittade den här bilden, den är tagen när första regnet kom efter att det hade varit så där tok varmt i flera veckor och alla bara gnällde och ville ha regn. Min älskling och jag hade varit och handlat och skulle hoppa in i bilen och åka hem när regnet kom, jag fick inte in gubben på 15 minuter, han stod i regnet och bara njöt av det, det kommer jag också att minnas i vinter hur skönt det var när det äntligen kom

  • Äldre 18 Aug 19:51
    #39

    Äntligen så fick jag med bilden som tillhör min text =)


    Heisan skrev 2014-08-18 15:24:12 följande:

    28 gradigt vatten i Potsdam, småtjejerna gick i vattnet direkt när vi kom dit på morgonen o kom knappt upp igen förrän det var sängdags. De hade tillbringat x-antal timmar i en varm bil så det var skönt att få sätta sig ned o bara vara medan de badade.



    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Äldre 18 Aug 19:57
    #40

    Syskonen njuter av att vara på väg mot sommaräventyret, med skönt ljumma vindar mot kinderna...


    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Äldre 18 Aug 21:37
    #41
    vampyria2 skrev 2014-08-18 19:48:17 följande:

    Åh ja jag hittade den här bilden, den är tagen när första regnet kom efter att det hade varit så där tok varmt i flera veckor och alla bara gnällde och ville ha regn. Min älskling och jag hade varit och handlat och skulle hoppa in i bilen och åka hem när regnet kom, jag fick inte in gubben på 15 minuter, han stod i regnet och bara njöt av det, det kommer jag också att minnas i vinter hur skönt det var när det äntligen kom


    Hm vad konstigt nu funkade det inte att ladda bilden helt plötsligt igen :-/
  • Äldre 19 Aug 09:58
    #42

    Passa på att ladda upp era sommarbilder. I dag vid midnatt är tävlingen över och vinnare kommer att annonseras här i tråden under veckan.

    Vilka jättefina bilder som har lagts upp. Det känns rätt skönt och soligt att kika på dessa nu när regnet öser ner utanför fönstret. Solig

  • Äldre 19 Aug 19:18
    #43

    Den här dagen kommer jag också att minnas med värme, vi var på naturspaning och tog kort på alla möjliga insekter och djur, ett litet tips hur man lär barnen om de svenska djuren och flora på ett naturligt och enkelt sätt som de oftast uppskattar massor

  • Äldre 19 Aug 19:19
    #44
    vampyria2 skrev 2014-08-19 19:18:53 följande:

    Den här dagen kommer jag också att minnas med värme, vi var på naturspaning och tog kort på alla möjliga insekter och djur, ett litet tips hur man lär barnen om de svenska djuren och flora på ett naturligt och enkelt sätt som de oftast uppskattar massor


    Hm testar en gång till att få med bilden, det har ju funkat tidigare ju :p
  • Äldre 20 Aug 09:20
    #45

    Tack för alla fina sommarbilder!
    Nu lämnar jag över till juryn och så återkommer jag sedan och meddelar vem som vunnit det vackra smycketSolig
    Så håll koll!

  • Äldre 20 Aug 12:42
    #46
    vampyria2 skrev 2014-08-19 19:19:38 följande:
    Hm testar en gång till att få med bilden, det har ju funkat tidigare ju :p
    Glömde ju att berätta att det är min 6-åring som faktiskt har tagit den här bilden, inte dåligt för en i hanns ålder va
  • Äldre 21 Aug 07:06
    #47

    Då är det dags att avslöja vem juryn utsett till vinnare.
    Motivering: En kul bild som visar vilken längtan våra barn och vi själva känner för första sommardoppet.
    En del är tuffare än andra och vågar men oftast är det alldeles för kallt. Fotot fångade det ögonblicket.

    Vinnare är vampyria2 här kommer hennes berättelse och bild:


    vampyria2 skrev 2014-08-13 08:47:22 följande:
    Haha jag kommer in med ett elakt sommarminne som får mig att skratta högt varje gång jag ser bilden, ni vet hur stöddiga killar i 12 års åldern kan vara och att de minsann klarar allt osv, min 12 åring frågade om han fick bada i poolen men vi sa att det är bara 15 grader i den och att han kommer att frysa ihjäl, han tjatade på och sa att han skulle minsann tycka att det var sååå skönt.
    Till slut sa jag okej du får bada om du hoppar i och gör bomben så du kommer under vattnet direkt och det köpte han....visste ser det ut som att han verkligen njuuuuuter av det hela va smile5.gif



    Ett stort grattis till vampyria2 och en extra applåd för sonens mod! Solig

    Inboxa din adress till mig. Jag måste ha din adress inom en vecka annars går tyvärr vinsten vidare.

    Tack alla som har varit med och tävlat. Många fina bilder och berättelser! Solig

    Är du mer sugen på att tävla?
    Då hittar du en ny tävling här

  • Äldre 21 Aug 11:27
    #48

    Men tusan vad glad jag blev, var det nån tävling jag verkligen ville vinna så var det den här, jag är så kär i hennes fantastiska smycken och kommer garanterat att köpa fler där i från, jag har redan "lurat" in vänner på hennes facebooksida som har köpt smycken de också, de blev lika kära som jag blev...så super duper tack för vinsten

  • Äldre 21 Aug 23:02
    #49
    vampyria2 skrev 2014-08-21 11:27:55 följande:

    Men tusan vad glad jag blev, var det nån tävling jag verkligen ville vinna så var det den här, jag är så kär i hennes fantastiska smycken och kommer garanterat att köpa fler där i från, jag har redan "lurat" in vänner på hennes facebooksida som har köpt smycken de också, de blev lika kära som jag blev...så super duper tack för vinsten


    Grattis!! Din bild var helskön
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Tävling:Sommarminnen! Vinn fint och unikt smycke från Hannas Hantverkstad