• Snova
    Äldre 14 Feb 23:16
    11689 visningar
    162 svar
    162
    11689

    Kärringar på väntabarn gympan!!!

    Så har vi det på Friskis & Svettis, Kungsholmen i STHLM... Jag kanske är sniken/känslig men ärligt talat så tycker jag att de ska hålla sig därifrån. Jag går på en del baspass med fullt med pensionärer och tycker att det är sååå skönt att slippa dem på väntabarnpassen. Men ett par lyckas ta sig in ändå, morr!

    Är jag överkänslig?
    Är det likadant på andra väntabarnpass i STHLM/landet?

    Kopierar en insändare jag nyss skrev till Friskispressen; (vaddå mkt tid över? )

    "Jag väntar barn och gillar Friskis Väntabarn pass. Stör mig dock på att det är en del äldre damer som går på dem... Förstår att det är bekvämt för er då det inte är så mkt folk och prickpass (billigare) trots att klockan är 18 (primetime).

    Däremot är det skönt för oss att få en stund med andra gravida och att kunna prata om knipövningar eller "intima" saker med folk i samma situation. Då är det inte speciellt trevligt med "sega damer" på gympagolvet. Det finns så många andra pass för er, detta är det enda vi har så låt oss ha det i fred, snälla!

    Tack från Snova och Lillan i magen"

    Sega damer kan man tolka på olika sätt, praktiskt! Parenteserna skrev jag nu för att icke Friskismedlemmar skulle fatta.

  • Svar på tråden Kärringar på väntabarn gympan!!!
  • Mom2Be­Again
    Äldre 14 Feb 23:28
    #1

    Jag förstår lite vad du menar, jag hade nog reagerat på samma sätt.

    Själv går jag på vattengymnastik för gravida med bäckeproblem och där blir det ett fasligt liv på tanterna om man råkar komma ut och störa dom i deras pass innan det är slut.......

  • educat­ed ninja
    Äldre 15 Feb 02:44
    #2

    de sega damerna har nog gått igenom samma intima frågor ska du se.
    ta tillfället i akt och fråga kärringarna om deras egna graviditeter.

    Vem vet, de kanske är värsta gravidofilerna. Att de älskar gravida kvinnor och försöker hålla minnet av graviditeten och ungdomen vid liv genom att stånka omkring med er.

    Hedra ålderdomen och visheten, tvål i luleå och jesus i sockerskålen.

    Hej, jag heter ninja och jag är trött och överhumoristisk

  • Mom2Be­Again
    Äldre 15 Feb 08:10
    #3

    educated ninja: haha, ja du har helt rätt! Det är nog så,,,, det är nog många av oss gravida som har lite gravidhormoner bara

  • Zelma
    Äldre 15 Feb 08:27
    #4

    Håller med dig fullständigt. Vänta barn gympa är endast för de som är gravida! Jag brukar gå i City på onsdagar och en gång så var det en kille (?!) med på passet!

  • Mom2Be­Again
    Äldre 15 Feb 08:33
    #5

    Hmmm, var inne och kolle på Friskis och Svettis webbsida: Det finns ju ett seniorpass, anpassat för dom?! Konstigt att dom inte blir hänvisade dit?!

  • Snova
    Äldre 15 Feb 11:44
    #6

    Ja, konstigt är ordet. Antar att de som släpper in folk på passen skulle säga till om det dök upp massor av tanter men ett par känner de sig taskiga att säga till. Jag tycker de kunde säga att det är ok denna gång men kom inte tillbaka typ!

    De har säkert varit gravida, fast det vet man ju ej men chansen är stor men de stör mig lik förbannat. Rätt ska vara rätt känner jag lite men jag hade nog inte reagerat så mkt om det varit ett annat specialpass med "fel" deltagare. Vill som sagt; 1. slippa tanter och 2. hänga med andra gravidon bara. Sist var det ej fullt men ju fullare passet är desto mer irriterande om det kommer tanter förståss!

  • Norahs mamma
    Äldre 15 Feb 11:49
    #7

    Zelma:
    Killar väntar väl oxå barn??
    Var det inte ett VÄNTABARNpass?

    Skillnad på gravid och att vänta barn...

  • Snova
    Äldre 15 Feb 11:54
    #8

    Då borde det heta "gravidpass" tycker jag...

    Förresten så är "mammakläder" ett knasigt ord, det borde heta "gravidkläder" eller kanske "gravidutstyrsel" med tanke på hur fult mkt är!

  • Äldre 15 Feb 12:59
    #9

    Har ingen aning själv men jag tänkte.. Kan det kanske vara så att dessa damer behöver träna just bäckenbotten och utan hopp(kanske haft framfall) och att det är därför de har smugit in till er?

  • Snova
    Äldre 15 Feb 13:35
    #10

    maria81, det var en bra tanke men en har jag sett på andra pass och ingen av dem går där regelbundet. Men de kanske springer på väntabarnpass på andra lokaler...

Svar på tråden Kärringar på väntabarn gympan!!!