• Anonym (Sanna­)
    Äldre 14 Aug 08:36
    1435 visningar
    4 svar
    4
    1435

    18 år och två veckor - är jag för gammal för jourfamilj/familjehem?

    Har tidigare bott hos några olika jourfamiljer och familjehem. Jag känner att det inte längre funkar hemma, jag har verkligen försökt och gett det en chans, men jag mår så himla mycket sämre än vad jag redan gör. Jag har varit på behandlingshem och så, men väntar på att eventuellt komma till ett nytt som passar mig bättre. Men under tiden... Det går inte. Jag orkar inte ha det såhär hemma. Jag har pratat in på min socialsekreterares telefonsvarare, så hon lär säkert ringa under dagen. Men jag tänkte ändå höra om någon här vet om jag är för gammal för att komma till en jourfamilj exempelvis?

  • Svar på tråden 18 år och två veckor - är jag för gammal för jourfamilj/familjehem?
  • Anonym (..)
    Äldre 14 Aug 08:39
    #1

    Tror inte du är för gammal! En bekant till mig har varit jourfamilj för ungdomar, och hon har haft en person som var 19 år.

  • Anonym (Sanna­) Trådstartaren
    Äldre 14 Aug 09:02
    #2
    Anonym (..) skrev 2014-08-14 08:39:03 följande:

    Tror inte du är för gammal! En bekant till mig har varit jourfamilj för ungdomar, och hon har haft en person som var 19 år.


    Okej, tack! :)
  • Äldre 14 Aug 09:30
    #3

    Till och med vuxna kan bo i familjehem, om de exempelvis har en missbruksbakgrund osv. Prata med din soc. Lycka till {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (..)
    Äldre 14 Aug 09:38
    #4

    Vad är det som gör att du inte kan bo hemma? Måste vara jobbigt

Svar på tråden 18 år och två veckor - är jag för gammal för jourfamilj/familjehem?