• Bebist­okig
    Äldre 4 Aug 10:01
    1399 visningar
    5 svar
    5
    1399

    Parfymfritt tack!

    Jag mår så illa av allt som normalt sett luktar gott, schampo, tvål, tvättmedel....
    Jag har hittat parfymfritt tvättmedel. Nu behöver jag hjälp med att hitta ett bra schampo och balsam utan parfym. Någon som vet? Tandkräm finns väl inte utan smak eller?

  • Svar på tråden Parfymfritt tack!
  • Lotta7­3
    Äldre 4 Aug 10:04
    #0

    På apoteket har de produkter utan parfym, schampoo och balsam vet jag att de har är dock osäker på tandkräm, men det kan vara värt att kolla upp. Jag mådde också dåligt av alla lukter i början av min graviditet, det försvann dock efter v14. Lycka tilll!

  • atopia
    Äldre 4 Aug 10:04
    #0

    Apoteket har många parfymfria produkter inklusive en tandkräm som inte smakar/luktar så mycet.
    Annars finns det numer ett ganska stort utbud på stormarknaderna runt om i landet.

  • Bebist­okig
    Äldre 4 Aug 13:05
    #0

    Tack för svaren! Ska bege mig till apoteket genast.

  • Fru B
    Äldre 4 Aug 13:16
    #0

    På Konsum och Coop har de "Änglamark" och där finns oparfymerad tvål, lotion, duschkräm, schampo, balsam... har inhandlat det så bebisen inte skall få en allergichock på BB utan lära sig min och makens lukt!

  • Äldre 4 Aug 13:18
    #0

    Jag tycker Apotekets parfymfria är bäst! Jag har kört med Änglamark också men den gillar jag inte...
    Apoteket har parfymfri deo som funkar super bra också...
    Parfymfri hårgele, massa sånt.
    Jag var på en resa en gång med en extrem allergiker så det vara bara att storshoppa på apoteket! Lycka till!

Svar på tråden Parfymfritt tack!