• Anonym (ts)
    Äldre 3 Sep 19:41
    43363 visningar
    132 svar
    132
    43363

    Er värsta arbetsdag någonsin?

    Idag blev jag tillsagd för något som min kollega hade gjort fel (vi är båda ekonomer på samma företag). Min chef visste att kollegan var ansvarig men kallade in oss båda på möte.

    Inte min värsta arbetsdag någonsin men inte långt ifrån heller.

    Min värsta arbetsdag någonsin var på min förra arbetsplats där min chef kallade in mig i ett avlägset rum, blockerade dörren och vrålade åt mig i 10 minuter för att jag hade kollat min Facebook på arbetsliv. Hotad blev jag också.
    Jag har aldrig varit så rädd.
    Facket och högre chefer blev indragna och jag blev sjukskriven pga ångesten händelsen gav mig. Fick en ursäkt av min chef men valde ändå att säga upp mig.

    Så, berätta om er värsta arbetsdag!

  • Svar på tråden Er värsta arbetsdag någonsin?
  • Äldre 3 Sep 19:55
    #1

    Det var nog när chefen skällde ut mig pga mina kollegor som var timanställda inte gjorde sitt jobb ordentligt. Arbetar inom äldreomsorgen. Det var tydligen mitt fel för jag är fast anställd. Jag skulle tydligen hålla koll på dom och var ansvarig. Jobbade arslet av mig den dagen och fick till och jobba övertid utan ersättning. En kollega träffade mig på Konsum efter gråtandes. Sen efter fick jag gå på samtal och kallades snorunge..... Den chefen har slutat nu tack och lov!!!!

  • missan­75
    Äldre 3 Sep 20:01
    #2

    Jag jobbar som kurator i en f-9 skola, i våras hade jag samtalskontakt med en väldigt trasig tjej nästan två gånger i veckan. En dag kom hon och berättade att hennes pappa dött under helgen.

    Direkt påverkar det inte mig men det var hemskt att se henne och hennes sorg. Har aldrig sett någon så ledsen. Hon var 13 år och hennes mamma dog strax efter hon föddes.

    Hemsk dag.

  • Äldre 3 Sep 20:06
    #3

    En dag nu innan sommarsemestern. Dagen innan hade en kollega ramlat ihop på väg hem och dött mitt i gatan, hela kvällen hade jag chefen på telefon och försökte få rätt på alla tankar, och planera hur vi skulle hantera det här. Jag fick åka in tidigt, stänga av alla telefonlinjer på morgonen innan dom andra kom, och försöka verka normal till alla var på plats och vi kunde informera hela kontoret ihop. Den dagen var nog den jobbigaste i mitt liv. Saknar lilltjejen fortfarande.

  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 20:09
    #4
    missan75 skrev 2014-09-03 20:01:26 följande:

    Jag jobbar som kurator i en f-9 skola, i våras hade jag samtalskontakt med en väldigt trasig tjej nästan två gånger i veckan. En dag kom hon och berättade att hennes pappa dött under helgen.

    Direkt påverkar det inte mig men det var hemskt att se henne och hennes sorg. Har aldrig sett någon så ledsen. Hon var 13 år och hennes mamma dog strax efter hon föddes.

    Hemsk dag.


    Usch, det tog i hjärtat. Hoppas hon får ett lyckligt liv trots omständigheterna..
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 3 Sep 20:53
    #5

    Nån mer?

  • missan­75
    Äldre 3 Sep 20:54
    #6
    Anonym (ts) skrev 2014-09-03 20:09:30 följande:
    Usch, det tog i hjärtat. Hoppas hon får ett lyckligt liv trots omständigheterna..
    Ja, det tog i hjärtat. Verkligen.
  • Anonym (usch)
    Äldre 3 Sep 20:59
    #7

    Bland det absolut värsta jag varit med om på jobbet var nog när jag "tvingades" skriva på papper som var falska bara för att rädda skinnet på min dåvarande chef.

  • Anonym (idiot­)
    Äldre 3 Sep 21:00
    #8

    Jag hade en arbetsgivare som gick igång på att få sina anställda att gråta. Personligen är jag relativt tuff men han bröt ner mig tillslut. Stod och skrek på mig i 15 minuter, i intervaller, inför kunder och ställde sig sen en meter ifrån mig och förföljde mig var än jag gick medan han kritiserade allt jag gjorde. Efter fyra timmar bröt jag ihop.

  • ursula
    Äldre 3 Sep 21:03
    #9

    Min värsta arbetsdag har jag inte haft än, det blir min sista dag på jobbet

  • Sweet Sofia
    Äldre 3 Sep 21:07
    #10
    uska81 skrev 2014-09-03 19:55:13 följande:

    Det var nog när chefen skällde ut mig pga mina kollegor som var timanställda inte gjorde sitt jobb ordentligt. Arbetar inom äldreomsorgen. Det var tydligen mitt fel för jag är fast anställd. Jag skulle tydligen hålla koll på dom och var ansvarig. Jobbade arslet av mig den dagen och fick till och jobba övertid utan ersättning. En kollega träffade mig på Konsum efter gråtandes. Sen efter fick jag gå på samtal och kallades snorunge..... Den chefen har slutat nu tack och lov!!!!


    Man är ju rätt dum om man inte skriver upp övertiden...
Svar på tråden Er värsta arbetsdag någonsin?