• Äldre 13 Sep 01:23
    3796 visningar
    7 svar
    7
    3796

    Bobbycar eller sparkbil i plåt?

    Sonen fyller snart ett år och jag vill köpa en sparkbil till honom i present. Jag kan bara inte bestämma mig för vilken, en klassisk röd Bobbycar eller en snygg sparkbil i plåt?
    Jag har fått för mig att bobbycar är mer tålig och det liksom är bättre om man nu vill använda bilen utomhus också. Dessutom är den väl användarvänlig för barnet?
    Sparkbil i plåt är däremot så snygga och passar även som inredningsdetalj. Tycker att dem är mer "speciell" än bobbycar som alla har.
    Vilken tycker ni att jag ska satsa på?Jag vill gärna veta utifrån vad era barn har upplevt.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bobbycar eller sparkbil i plåt?
  • Äldre 13 Sep 07:43
    #1

    Jag har båda varianterna. Min son fick dom när han fyllde ett och han blir tre år snart. Han älskar son Bobbycar. Den är enkel att styra och lätt överlag och han kan köra fort. Vi köpte en blå istället för den röda. Det finns ju andra färger än röd :) Den i plåt är väldigt snygg men tung och svår att köra så den används tyvärr inte så mycket.

  • Anonym
    Äldre 13 Sep 07:51
    #2

    Våra barn växte upp med en blå Bobbycar med släp...vi fick nästan byta däck på den...mao riktigt poppis!

  • Äldre 13 Sep 08:11
    #3

    Bobbycar!
    Den svarta modellen har (iaf för fyra år sen när vi köpte den) bättre mjukare hjul som låter mindre.
    Eländet i plåt bor på vinden...

  • Äldre 13 Sep 15:37
    #4

    Vi valde en plåtbil eftersom de är så mycket snyggare och finns i många varianter. Dock fattade vi inte hur stor plats den tog... och hur otymplig den faktiskt är. Svår att svänga också. Men otroligt snygg


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 13 Sep 15:48
    #5

    Bobbycar, med mjuka/tysta hjul. Så otroligt populär och lätt att ha ute.

  • Äldre 15 Sep 19:42
    #6

    Min son som är 2 har en variant av Bobbycar och kusinerna har plåtbilar som han också provkört. Han gillar båda varianterna lika mkt! de i plåt är ju onekligen snyggare men rätt dyra.

  • nozpa
    Äldre 15 Sep 22:45
    #7

    Köpte en i plåt till första barnet när hon fyllde 1. Hon fick även en bobby car samt en annan bil från play 2 learn samma födelsedag. Mycket bilar.. Bobbyn står ute, varken hon eller lillasyster har tyckt att den var kul. Den i plåt var inte speciellt rolig heller, dock finare.
    Den där förbaskade saken från play 2 learn däremot. Ojoj så poppis, det finns lite saker som låter osv på den, samt att det är ett ryggstöd som funkar kanon innan dom är så haj på att gå. Den var en riktig vinnare. Eller är fortfarande, både stora och lilla har älskat den.

Svar på tråden Bobbycar eller sparkbil i plåt?