• Forumvärd

    Tävling:Hösten i bilder. Vinn fina priser från Gobaby



    Nu är hösten här!
    Mysigt tycker en del av oss och mörkt och ruggigt tycker andra.
    En sak som är härligt med hösten är alla vackra färger i naturen!
    I den här tävlingen ska vi ta tillvara på detta!
    Ladda upp dina höstbilder och låt tråden spraka av färger!

    Så här tävlar du:
    Ladda upp dina höstbilder!
    Du får gärna tävla med flera bilder men ladda upp varje bild i ett eget inlägg.
    Du måste självklart äga rätten till bilden.
    Berätta också vad hösten betyder för dig.

    Vinnare utses av en jury från Familjeliv.se
    Juryn kommer att motivera sitt val när vinnare presenteras i tråden.

    Det här kan du vinna:
    1:a pris en läcker sängmobil från Gobaby
    2:a pris Fiffiga byggklossar i form av ett tåg från Gobaby

    Tävlingen pågår t.om midnatt 28/9 och vinnare meddelas i tråden.

    Lycka till! Solig
  • Svar på tråden Tävling:Hösten i bilder. Vinn fina priser från Gobaby
  • Jii

    För mig är hösten som bäst när man går ut i naturen en solig höstdag o njuter av alla fina färger! 

  • Brunette

    För mig är hösten = ett steg tillbaka till lugnet. Man återgår till rutiner samtidigt sim Mörkret smyger på och alltmer ljus tänds och man pysslar och njuter av varandras sällskap med kanske spel eller kvalitetstid framför brasan. Älskart och njuter av varje minut

  • weasley


    För mig är hösten en skön promenad i skogen med vantar och mössa som avslutas med en kopp te vid öppna spisen, följt av mys och bus med den här lilla busungen!
  • Mette

    Hösten är min favorit årstid, färgskiftningar i naturen, friska luften och det rofyllda att tända levande ljus och krypa upp i soffan under en varm go ullfilt.



    [img=undefined]

  • Apopan

    SVAMP!

    Enda sedan jag flyttade ut på landet så har jag börjat uppskatta detta med att plocka svamp. Och i år så verkar det som om jag har hittat mitt alldeles egna lilla kantarellställe. Återvänt ett par gånger, senast idag, och där har de varit och väntat på att bli plockade. Och hunden får hjälpa till att bära hem dem . Så mitt första bidrag är min poserande hjälpreda med väskan full av kantareller en mulen höstdag ;)

  • Apopan
    Apopan skrev 2014-09-25 16:08:12 följande:

    SVAMP!

    Enda sedan jag flyttade ut på landet så har jag börjat uppskatta detta med att plocka svamp. Och i år så verkar det som om jag har hittat mitt alldeles egna lilla kantarellställe. Återvänt ett par gånger, senast idag, och där har de varit och väntat på att bli plockade. Och hunden får hjälpa till att bära hem dem . Så mitt första bidrag är min poserande hjälpreda med väskan full av kantareller en mulen höstdag ;)




    Vi gör om det med en större bild

  • Apopan

    Hösten är nästan lika bra som vintern, då det innebär att en får pälsa på sig iaf lite för att kunna njuta av en kopp varmt kaffe ur termos i skogen. Desto kallare, desto godare är kaffet.

  • Boel

    Hösten för mig är lugn och ro. Det är min absoluta favoritårstid!
    Sommarens gröna färger byts mot röda och gula. Vi ger oss ut i skogen och plockar svamp och bara njuter.
    Här är en tidig höstbild på väg hem med finlandsfärjan i den vackra solnedgången:

  • Apopan

    En av många bra saker med hösten är att en äntligen får slänga på sig mössa! Det tycker både jag och sonen om. Och här är ett till bidrag, en bild från igår, en av de första "mössdagarna":

  • Lonlely Wolf
    Forumvärd skrev 2014-10-02 15:13:19 följande:
    Hej hej!

    Jag förstår att ni är nyfikna och svaret kommer i morgon så håll utkik! Solig
  • Forumvärd

    Tack för alla fina bidrag! Solig:

    Era vackra och roliga bilder påminner mig verkligen om varför jag älskar hösten!

    Vinnare blev:
    Sängmobil:
    Goliatbagge

    Juryns motivering: En dramatisk höstbild som visar hösten ur bondens perspektiv. Spännande, mystisk och dramatisk mörk himmel som hukar sig över den gamla traktorn och de löv och äpplen som påminner oss om den sommar som nyss dragit förbi.

    Tågklossar:
    Apopan

    Juryns motivering:
    Bilden sammanfattar höstens skogspromenader. Det varma termoskaffet, jakten på svamp och bär och sist men inte minst en trogen hund vid sin sida.

    Grattis! Solig

    Inboxa er adress till mig så fort som möjligt. Jag måste ha den inom en vecka annars går tyvärr vinsten vidare.

  • Apopan

    Men ååå, tack så hemskt mycket! Jag vet någon som kommer bli galet glad här hemma, sonen är helt besatt av tåg :D

Svar på tråden Tävling:Hösten i bilder. Vinn fina priser från Gobaby