• Gert
    Äldre 22 Sep 18:56
    21106 visningar
    360 svar
    -1 +3
    360
    21106

    Smutsiga sanningar om S!

    Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism är återkommande ämnen när det handlar om Socialdemokraternas smutsiga historia.

    I den här tråden samlar vi smutsiga sanningar som S helst mörkar -  smutsiga sanningar som många som röstat på S inte känner till eller väljer att blunda för.

    Vi kan börja med Statens institut för rasbiologi (SIFR) som den socialdemokratiska regeringen grundade 1922. Sen börjar det bli smutsigare...

    Tvångssterilisering förekom i stor utsträckning i Sverige mellan åren 1934 och 1976. Sveriges statsminister 1934 var socialdemokraten Per Albin Hansson. Sammanlagt steriliserades omkring 63 000 människor, varav övervägande delen kvinnor.

    2012 anklagades S-politikern Adrian Kaba för antisemitism. EXPO

    2013 var det dags igen då självaste SVT med hjälp av Henry Bronett frågade varför S inte tar avstånd från antisemitism. SVT

    2014 var det dags igen då ytterligare en socialdemokrat uttryckte sig antisemitiskt. SVT

    Med tanke på S smutsiga historia som sträcker sig nästan 100 år bakåt i tiden är det kanske inte så konstigt att de får in judehatande politiker i sitt parti eller vad tror ni?

    Fyll på med flera smutsiga sanningar om S som deras väljare inte känner till eller väljer att blunda för.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Smutsiga sanningar om S!
  • Äldre 22 Sep 19:59
    #2

    Ingen dålig sandlådementalitet på er SD:are. "men han var ju också dum"

  • Gert
    Äldre 22 Sep 20:01
    #3
    Nerfherder skrev 2014-09-22 19:59:12 följande:

    Ingen dålig sandlådementalitet på er SD:are. "men han var ju också dum"


    Håll dig till ämnet nu. Vi ska diskutera smutsiga sanningar om S.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Äldre 23 Sep 23:08
    #3

    Hahahahahaha! Har du hört att Löfven spelar?

    Jajamän. På stereo.

    Helvete vad bra du formulerar dig! Hahahahahaha!

  • Äldre 24 Sep 12:53
    #4

    Undrar varför mitt inlägg blev anmält!!

    Är det så att folk inte klarar av att se att det är fler politiker än SD som har kriminella bakgrunder.

  • Gert
    Äldre 11 Oct 10:39
    #5

    Hemliga möten och kuppförsök á la sovjetisk stil. Det är vad som hände Håkan Juholt innan han blev avsatt som partiledare enligt en ny bok skriven socialdemokraten och författaren Daniel Suhonen. Smutsigare kan det väl knappast bli!

    www.dn.se/kultur-noje/daniel-suhonen-darfor-maste-jag-beratta-hela-sanningen-om-vart-parti/

    www.svt.se/nyheter/sverige/hemliga-motet-som-fallde-hakan-juholt


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Äldre 11 Oct 11:03
    #7

    Åh nej! S gjorde rasistiska saker för 100 år sedan! Bäst att rösta på ett parti som var öppet nazistiskt för 10 år sedan, för att slippa rasism!

  • Stacka­rsMia
    Äldre 11 Oct 11:07
    #8
    Biffus skrev 2014-10-11 11:03:20 följande:

    Åh nej! S gjorde rasistiska saker för 100 år sedan! Bäst att rösta på ett parti som var öppet nazistiskt för 10 år sedan, för att slippa rasism!


    Historierevision deluxe! Allt som hände innan man lärde sig att tänka har aldrig hänt?

    1989 Bedrev sossarna en politik som var en direkt avkomma från nazismen. Tre år senare var Vänsterpartiet fortfarande uttalade folkmordskommunister. Några år senare verkar det som att gränsen går för dagens halmgubbar. Allt i historiens ära.
  • Gert
    Äldre 11 Oct 11:08
    #9
    Biffus skrev 2014-10-11 11:03:20 följande:

    Åh nej! S gjorde rasistiska saker för 100 år sedan! Bäst att rösta på ett parti som var öppet nazistiskt för 10 år sedan, för att slippa rasism!


    Tydligen är det bara SD:s historia som är intressant. De andra partiernas historia vill man helst glömma och inte tala om.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Biffus
    Äldre 11 Oct 11:11
    #10
    StackarsMia skrev 2014-10-11 11:07:07 följande:
    Historierevision deluxe! Allt som hände innan man lärde sig att tänka har aldrig hänt?

    1989 Bedrev sossarna en politik som var en direkt avkomma från nazismen. Tre år senare var Vänsterpartiet fortfarande uttalade folkmordskommunister. Några år senare verkar det som att gränsen går för dagens halmgubbar. Allt i historiens ära.
    Du kan gärna länka till där jag har sagt att historia aldrig har hänt. Dock röstar jag själv hellre på ett parti som har gått ifrån sina rasistiska åsikter än ett som har kvar dem.
  • Stacka­rsMia
    Äldre 11 Oct 11:27
    #11
    Biffus skrev 2014-10-11 11:11:56 följande:
    Du kan gärna länka till där jag har sagt att historia aldrig har hänt. Dock röstar jag själv hellre på ett parti som har gått ifrån sina rasistiska åsikter än ett som har kvar dem.
    Den här påstådda rasismen, finns den i skrift någonstans? Eller är det järnrörsgate som är grunden till halmgubben?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om S!