• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Ni är EGOISTER!
  • AdoptionSucks
    Anonym (5) skrev 2014-10-12 10:40:34 följande:
    Det är DIN åsikt. Inte mer värd än någon annans!
    Faktum kvarstår att det är en åsikt som jag delar med majoritetens adopterade barn (numera vuxna).
    Men fortsätt gärna att slå dövörat till. Fortsätt gärna tysta ner oss drabbade. Fortsätt gärna ignorera vad vi vill berätta. Då blir ju allt SÅ mycket bättre.
  • AdoptionSucks
    Ojsan skrev 2014-10-12 10:43:52 följande:

    Har du funderingar på att söka upp dina bioföräldrar? har du den möjligheten med info osv.?


    Om du skriver till mig, så är mitt svar ja.
    Det går inte en enda dag utan att jag letar info om mitt ursprung.
    Mitt mål är att finna min biologiska mamma (samt ev. även min biologiska pappa samt eventuella syskon. Dock är min biologiska mamma prio ett just nu).
    Anonym (Love) skrev 2014-10-12 10:43:53 följande:

    Blod är tjokare än vatten alla dagar i veckan!


    Så är det.

  • Anonym (5)
    AdoptionSucks skrev 2014-10-12 10:51:51 följande:

    Faktum kvarstår att det är en åsikt som jag delar med majoritetens adopterade barn (numera vuxna).

    Men fortsätt gärna att slå dövörat till. Fortsätt gärna tysta ner oss drabbade. Fortsätt gärna ignorera vad vi vill berätta. Då blir ju allt SÅ mycket bättre.


    Vadå tysta ner? Det är ju du som är kategorisk. Och majoriteten? Majoriteten av dem DU träffat i sådana fall. Uttala dig inte om andra tack.
  • puss

    Din upplevelse är nog inte exakt likadan för precis alla andra. Den är nog bara din.

  • Ojsan
    AdoptionSucks skrev 2014-10-12 10:53:09 följande:
    Om du skriver till mig, så är mitt svar ja.
    Det går inte en enda dag utan att jag letar info om mitt ursprung.
    Mitt mål är att finna min biologiska mamma (samt ev. även min biologiska pappa samt eventuella syskon. Dock är min biologiska mamma prio ett just nu).
    Anonym (Love) skrev 2014-10-12 10:43:53 följande:

    Blod är tjokare än vatten alla dagar i veckan!


    Så är det.

    Lycka till och hoppas du  får de svar du letar efter.
  • AdoptionSucks
    Ojsan skrev 2014-10-12 10:56:48 följande:
    Lycka till och hoppas du  får de svar du letar efter.
    Tack.

    För övrigt spelar det ingen roll om min mamma gav upp mig för att hon var fattig, eller om jag blev kidnappad.

    Hon ÄR min mamma. Det kan inget ta ifrån henne.

    Jag kommer ur ett ägg som hon föddes med. Jag har legat i hennes livmoder och jag har hennes ögon, hennes näsa, hennes mun. Vi delar DNA.

    Jag har aldrig träffat henne, endast sett en bild på henne.
    Jag älskar henne mer än vad jag älskar mina adoptivföräldrar.
  • vanilla

    Är nu ärligt nyfiken, hur menar du att det varit bättre att växa upp på ett barnhem utan egna föräldrar (även adoptivdito)? Ifalll dina biologiska föräldrar inte kunde ta hand om dig var det väl bättre att du blev adopterad?

  • AdoptionSucks
    vanilla skrev 2014-10-12 11:04:33 följande:

    Är nu ärligt nyfiken, hur menar du att det varit bättre att växa upp på ett barnhem utan egna föräldrar (även adoptivdito)? Ifalll dina biologiska föräldrar inte kunde ta hand om dig var det väl bättre att du blev adopterad?


    Alla barnhem som barn kan adopteras ifrån, är bra barnhem där barnen tas om hand.
    Jag hade mycket hellre blivit adopterad av någon från mitt hemland. Dels för att vi sett likadana ut, dels för att vi delad mat, språk och kultur, men framförallt för att ha sluppit lämnat mitt hemland. Mina rötter. Mitt ursprung.
    Sannolikheten att återförenas med min biologiska mamma hade dessutom varit betydligt större.
    Idag så adopteras många "inrikes" från det barnhem jag själv bodde på. Men på den tiden jag adopterades, så betalade västerländska föräldrar mer pengar. Så är det inte idag - samt att man idag inte nödvändigtvis ser till pengarna. I mitt hemland har man minskat rejält på internationella adoptioner. Toppen, anser jag!
  • skyus
    AdoptionSucks skrev 2014-10-12 11:01:23 följande:

    Tack.

    För övrigt spelar det ingen roll om min mamma gav upp mig för att hon var fattig, eller om jag blev kidnappad.

    Hon ÄR min mamma. Det kan inget ta ifrån henne.

    Jag kommer ur ett ägg som hon föddes med. Jag har legat i hennes livmoder och jag har hennes ögon, hennes näsa, hennes mun. Vi delar DNA.

    Jag har aldrig träffat henne, endast sett en bild på henne.

    Jag älskar henne mer än vad jag älskar mina adoptivföräldrar.


    Det du skriver här gör mig lite bekymrad, jag hoppas att du inte blir besviken om/när du träffar din biologiska mamma. Hur kan du säga att du älskar henne mer om du aldrig träffat henne?
Svar på tråden Ni är EGOISTER!