• Okänd
    Äldre 12 Oct 09:45
    #0
    Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Ni är EGOISTER!
  • Äldre 12 Oct 11:22
    #21
    -1 +1
    skyus skrev 2014-10-12 11:19:18 följande:
    Det du skriver här gör mig lite bekymrad, jag hoppas att du inte blir besviken om/när du träffar din biologiska mamma. Hur kan du säga att du älskar henne mer om du aldrig träffat henne?
    Hon är min mamma. Det räcker för mig.
  • Äldre 12 Oct 11:24
    #22
    +1
    AdoptionSucks skrev 2014-10-12 11:14:35 följande:
    Alla barnhem som barn kan adopteras ifrån, är bra barnhem där barnen tas om hand.
    Jag hade mycket hellre blivit adopterad av någon från mitt hemland. Dels för att vi sett likadana ut, dels för att vi delad mat, språk och kultur, men framförallt för att ha sluppit lämnat mitt hemland. Mina rötter. Mitt ursprung.
    Sannolikheten att återförenas med min biologiska mamma hade dessutom varit betydligt större.
    Idag så adopteras många "inrikes" från det barnhem jag själv bodde på. Men på den tiden jag adopterades, så betalade västerländska föräldrar mer pengar. Så är det inte idag - samt att man idag inte nödvändigtvis ser till pengarna. I mitt hemland har man minskat rejält på internationella adoptioner. Toppen, anser jag!
    Varför är det toppen? För att du tycker adoption är fel? Andra kanske inte tycker som du. Det bör du acceptera.
  • Äldre 12 Oct 11:28
    #23
    AdoptionSucks skrev 2014-10-12 11:14:35 följande:

    Alla barnhem som barn kan adopteras ifrån, är bra barnhem där barnen tas om hand.

    Jag hade mycket hellre blivit adopterad av någon från mitt hemland. Dels för att vi sett likadana ut, dels för att vi delad mat, språk och kultur, men framförallt för att ha sluppit lämnat mitt hemland. Mina rötter. Mitt ursprung.

    Sannolikheten att återförenas med min biologiska mamma hade dessutom varit betydligt större.

    Idag så adopteras många "inrikes" från det barnhem jag själv bodde på. Men på den tiden jag adopterades, så betalade västerländska föräldrar mer pengar. Så är det inte idag - samt att man idag inte nödvändigtvis ser till pengarna. I mitt hemland har man minskat rejält på internationella adoptioner. Toppen, anser jag!


    Ja, det kan jag hålla med om. Jättebra att det bivit bättre i det land där du föddes. Det är alltså egentligen inte själva adoptionen du har något emot, utan att du blivit adopterad av någon från ett rikare land? Då förstår jag dig bättre. Jag hoppas att du finner det du söker.
  • Äldre 12 Oct 11:29
    #24
    +1
    AdoptionSucks skrev 2014-10-12 11:22:57 följande:

    Hon är min mamma. Det räcker för mig.


    Som du aldrig träffat. En vilt främmande människa, till skillnad från dina föräldrar som du vuxit upp med.
  • Äldre 12 Oct 11:34
    #25
    -1
    skyus skrev 2014-10-12 11:29:42 följande:
    Som du aldrig träffat. En vilt främmande människa, till skillnad från dina föräldrar som du vuxit upp med.
    Fast det är inte så det känns.
    Jag vet att det kommer att kännas helt rätt den dagen jag träffar henne. Som att vi alltid känt varann.
    Jag känner inget starkt band till mina adoptivföräldrar. De har varit där och tagit hand om mig, klätt mig och givit mig mat. Det är så jag ser på det.
  • Äldre 12 Oct 11:39
    #26
    AdoptionSucks skrev 2014-10-12 11:34:23 följande:

    Fast det är inte så det känns.

    Jag vet att det kommer att kännas helt rätt den dagen jag träffar henne. Som att vi alltid känt varann.

    Jag känner inget starkt band till mina adoptivföräldrar. De har varit där och tagit hand om mig, klätt mig och givit mig mat. Det är så jag ser på det.


    Ok, jag hoppas att du får uppleva det! Men ha inte för höga förväntningar, blod är inte alltid tjockare än vatten. Och jag beklagar verkligen om du inte upplevt dig älskad av dina adoptivföräldrar, men det är inte givet att det skulle varit annorlunda med biologiska föräldrar.
  • Äldre 12 Oct 11:42
    #27
    -1
    skyus skrev 2014-10-12 11:39:30 följande:
    Ok, jag hoppas att du får uppleva det! Men ha inte för höga förväntningar, blod är inte alltid tjockare än vatten. Och jag beklagar verkligen om du inte upplevt dig älskad av dina adoptivföräldrar, men det är inte givet att det skulle varit annorlunda med biologiska föräldrar.
    Jodå, jag har känt mig älskad. De älskar mig - det är jag som inte älskar de så som jag borde. Jag ser de inte som mina föräldrar.
    Jag vet att de adopterade mig av kärlek. Om än med egoistiska tankar som grund.
    Men jag älskar dem inte.
    Jag tycker mycket om dem, men jag älskar dem inte som mina föräldrar. De är inte mina föräldrar. De har varit mina care givers.
  • Anonym (Sandr­a)
    Äldre 12 Oct 11:51
    #28

    Själv är jag oerhört glad och tacksam över att jag blev adopterad. Mina minnen ifrån barnhemmet är fruktansvärda.

  • Anonym (fd)
    Äldre 13 Oct 14:04
    #29
    AdoptionSucks skrev 2014-10-12 11:22:57 följande:
    Hon är min mamma. Det räcker för mig.
    Hon kanske är en psykiskt störd, missbrukande elak kvinna som önskar att du dog egentligen. Hur hade du känt inför det?
  • Äldre 13 Oct 14:06
    #30

    försök hålla god ton vä'nner!

    julenstid.blogg.se


Svar på tråden Ni är EGOISTER!