• Äldre 18 Oct 09:42
    1756 visningar
    10 svar
    10
    1756

    Äta p-piller kort period för att BLI GRAVID?

    Vi har försökt i fem år, ett antal ivf och olika stimuleringar och inte ett + i sikte.
    Jag har varit gravid två gånger förr. Med mitt x.
    Läste nånstans att någon fått p-piller i någon månad för att öka chansen att lyckas själva då då slutar m pillren.
    Någon som vet nått om detta?
    Vi har gjort alla undersökningar som finns x2 inkl hysteroskopi men inga fel hittas...
    Man börjar bli desperat faktiskt...

  • Svar på tråden Äta p-piller kort period för att BLI GRAVID?
  • Äldre 18 Oct 09:49
    #1

    Kanske värt att prova? Några månader är inte så mkt i perspektivet att ni försökt i 5år. Vet kompisar med diagnosticerad PCO som fått råd av gyn att äta P-piller för sin framtida fertiliteten skull. Vet ej varför.

    Om du blivit gravid m ngn annan tidigare kanske det har m din nuvarande man att göra? Kan de inte erbjuda er IVF?

  • Äldre 18 Oct 09:49
    #2

    Kanske värt att prova? Några månader är inte så mkt i perspektivet att ni försökt i 5år. Vet kompisar med diagnosticerad PCO som fått råd av gyn att äta P-piller för sin framtida fertiliteten skull. Vet ej varför.

    Om du blivit gravid m ngn annan tidigare kanske det har m din nuvarande man att göra? Kan de inte erbjuda er IVF?

  • Äldre 18 Oct 09:49
    #3

    Kanske värt att prova? Några månader är inte så mkt i perspektivet att ni försökt i 5år. Vet kompisar med diagnosticerad PCO som fått råd av gyn att äta P-piller för sin framtida fertiliteten skull. Vet ej varför.

    Om du blivit gravid m ngn annan tidigare kanske det har m din nuvarande man att göra? Kan de inte erbjuda er IVF?

  • Äldre 18 Oct 09:50
    #4

    Förlåt, såg att ni provat IVF.

  • Äldre 18 Oct 16:38
    #5

    Ja vi har ju det :(

  • Äldre 18 Oct 22:17
    #6

    Om du har endometrios kan du bli rekommenderad att äta P-piller några månader för att "lugna" sjukdomen o att sedan försöka bli gravid.

  • Äldre 19 Oct 17:16
    #7

    Det har jag inte. Jag har inget fel

  • Äldre 19 Oct 18:13
    #8

    Att p-piller skulle öka fertiliten tror jag dessvärre inte. Det man ofta använder p-piller till i samband med fertilitetsbehandlingar är att reset:a kroppen så att säga. Återställa den helt enkelt och börja om från noll. Tex om man har en cysta som gör att kroppen inte vill börja blöda, då brukar det funka med en ett par veckor p-piller så är kroppen tillbaka i ursprungsläge igen.  

  • Äldre 27 Oct 11:53
    #9

    Jag har PCO, och åt p piller innan sonen blev till. Han blev till direkt efter p piller stopp. När vi försökt få ett syskon till honom, så har jag inte ätit p piller på 5 år, och ingenting har ännu hänt. Nu ska jag gå ner lite i vikt, och eventuellt börja om på p piller eller annan hormonbehandling för att se om det hjälper. 

  • Äldre 30 Jan 18:26
    #10

    Jag har pcos och började äta p-piller för att få en regelbunden mens. När jag sen slutade rusade mina hormoner och jag blev gravid nästan direkt på egen hand :)

Svar på tråden Äta p-piller kort period för att BLI GRAVID?