• Äldre 23 Oct 09:00
    43715 visningar
    109 svar
    109
    43715

    Tävling: Vad är det pinsammaste du varit med om?



    Nu är det är mörkt och kymigt ute, regnet smattrar mot fönsterrutorna och halloween står snart för dörren.
    Vad passar bättre då om inte en chans att kura i "biomörkret" med en stor låda popcorn och din lilla favoritperson!
    Nu har du chansen att vinna biobiljetter till filmen "Muminfamiljen på Rivieran" och inte nog med det häftiga Muminprylar.

    Så här tävlar du:
    Berätta om det pinsammaste du har varit med om.
    Det behöver inte handla om dig eller dina närmaste utan det kan kanske vara något du sett eller hört.
    Du får berätta om hur många pinsamheter du vill men en pinsamhet per inlägg.
    Skriv även en kort motivering varför du vill vinna!
    Ladda gärna upp en bild i temat halloween som extra bonus!

    Tävlingen pågår t.om midnatt 2/11 och vinnare meddelas i tråden.
    Vinnare utses av en jury från Familjeliv.se

    Lycka till!Solig
  • Svar på tråden Tävling: Vad är det pinsammaste du varit med om?
  • Äldre 23 Oct 09:16
    #1

    Jag hörde, att en person "nämner inga namn"hahah skrattar när jag tänker på det .

    En kvinna skulle skoja med sin partner, och prutta honom i ansiktet när han sov, lite så där barnsligt, men man är ju ändå ett barn med dom man står en nära"
    Mannen skratta och tänkte ut en plan för att göra något tillbaka.

    Dagen efter går mannen fram till soffan och ska göra prutta henne i ansiktet när hon sover. Det gick väldigt fel. Han råka istället bajsa henne i ansiktet i samband med prutten....

    Hon blev fly förbannad.
    julenstid.blogg.se


  • Äldre 23 Oct 09:31
    #2
    +1

    Jag var med om det pinsammaste i mitt liv förra året.

    Jag och sambon hade köpt en vibrator. I min familj är vi väldigt pryda av oss så jag hade gömt den otroligt noga inför besöket av mina föräldrar.
    Men mitt under fikan börjar min mamma att söka med handen mellan soffdynorna av okänd anledning och får upp ett kvitto.


    "Vad har ni köpt här då?" säger hon och läser högt för oss alla "VIBRATOR!"
    Min mamma tänkte sig inte alls för innan hon läste och förstod först efteråt vad hon sagt. Det var så otroligt pinsamt att jag fick ett hysteriskt skrattanfall och för att verka neutral (som gick åt pipan fullständigt) så lyfte jag upp min stackars katt och skyllde på att det var hon som såg så rolig ut?

    Jag skulle vilja vinna ett biobesök med mitt lilla barn som ännu aldrig fått gå på bio. Hen är två år gammal och det vore jättemysigt att få gå tillsammans med henom på mumin.


    dejan9209 skrev 2014-10-23 09:16:02 följande:

    Jag hörde, att en person "nämner inga namn"hahah skrattar när jag tänker på det .

    En kvinna skulle skoja med sin partner, och prutta honom i ansiktet när han sov, lite så där barnsligt, men man är ju ändå ett barn med dom man står en nära"
    Mannen skratta och tänkte ut en plan för att göra något tillbaka.

    Dagen efter går mannen fram till soffan och ska göra prutta henne i ansiktet när hon sover. Det gick väldigt fel. Han råka istället bajsa henne i ansiktet i samband med prutten....

    Hon blev fly förbannad.
    julenstid.blogg.se


    Det var ju en tråd här på FL som var exakt sån. Kanske där du hörde den.

  • Äldre 23 Oct 09:36
    #3
    pingvin88 skrev 2014-10-23 09:31:39 följande:

    Jag var med om det pinsammaste i mitt liv förra året.

    Jag och sambon hade köpt en vibrator. I min familj är vi väldigt pryda av oss så jag hade gömt den otroligt noga inför besöket av mina föräldrar.
    Men mitt under fikan börjar min mamma att söka med handen mellan soffdynorna av okänd anledning och får upp ett kvitto.


    "Vad har ni köpt här då?" säger hon och läser högt för oss alla "VIBRATOR!"
    Min mamma tänkte sig inte alls för innan hon läste och förstod först efteråt vad hon sagt. Det var så otroligt pinsamt att jag fick ett hysteriskt skrattanfall och för att verka neutral (som gick åt pipan fullständigt) så lyfte jag upp min stackars katt och skyllde på att det var hon som såg så rolig ut?

    Jag skulle vilja vinna ett biobesök med mitt lilla barn som ännu aldrig fått gå på bio. Hen är två år gammal och det vore jättemysigt att få gå tillsammans med henom på mumin.


    Det var ju en tråd här på FL som var exakt sån. Kanske där du hörde den.


    ohh fanns det? nej jag läste det på fejjan? haha kan du länka tråden som var här på fl?
  • Äldre 23 Oct 09:38
    #4
    dejan9209 skrev 2014-10-23 09:36:25 följande:
    ohh fanns det? nej jag läste det på fejjan? haha kan du länka tråden som var här på fl?
    www.familjeliv.se/forum/thread/70094026-snalla-hjalp-bajsade-sambo-i-ansiktet   här.
  • Äldre 23 Oct 10:19
    #5

    Jag dejtade en kille en gång som jag till slut kände att jag inte fick några riktiga känslor för. Så blev han sjuk och inlagd (inte dösdsjuk men ändå) och jag visste inte hur jag skulle göra. Messade en vän och skrev: "Hur ska jag göra? Jag kan ju inte göra slut med honom nu när han blivit sjuk! Fan, varför skulle han gå och bli sjuk nu för." Problemet är bara att jag skickade messet till killen jag dejtade.....Han blev lite förtvivlad.....

    Jag skulle jättegärna vilja vinna biobiljetter för min son älskar att gå på bio, det är vår egna lilla mysiga grej som bara han och jag gör när pappa jobbar. Har nyss blivit arbetslös och det blir ett hopp en månad innan jag får pengar, därför skulle denna vinst sitta jättebra!

  • Äldre 23 Oct 11:48
    #6

    När min exsvägerska avslöjade, på nyårsafton, att min dåvarande sambo hade ett förhållande på sidan av. Han hade tagit med den tjejen till sina föräldrar och ALLA utom jag visste om det förhållandet. Min dåvarande sambo och exsvägerskans kille hade gått ut på krogen när exsvägerskan berättade. Hon avslöjade även att min dåvarande hade gått på krogen då för att träffa den andra tjejen.

    Jag har aldrig skämts så mycket som då. Så fruktansvärt pinsamt att alla visste utom jag. Visst hade jag haft mina aningar att han varit otrogen...men att han tagit med henne till sina föräldrar.... Jag har aldrig känt mig så betydelselös och så himla utlämnad och ensam som då. Jag har aldrig skämts så mycket som då..


    Jag är hård , men ärlig!
  • Äldre 23 Oct 11:49
    #7

    Glöm inte att motivera varför just du ska vinna! Solig

  • Äldre 23 Oct 12:26
    #8
    +8

    Den pinsamaste jag varit med om, hände rätt nyligen.

    Jag och mannen var på vår sons första skoldag, i förskoleklassen.
    Barnen sitter i ring med fröken och vi föräldrar står längst väggen i klassrummet.
    Barnen skulle i turordning berätta kort om sig själva och även dela med sig av något sommarminne.

    Sonen för sin talan och det går bra, några barn till berättar sitt och sen kommer det till en flicka som berättar om att dom besökt en priat ö och där kunde man bada och leta efter skatter, men skattkistorna dom hitta var tomma.
    Plötsligt viftar min son ivrig med handen, då han kom på att ha och kusin Joel också hade hittat en skattkista (en gammal brudkista), i mamma och pappas sovrum!  Och så fort han nämnde det så skrek jag inombords "Neeeeeeej!" och hoppades på att historien skulle ta slut där.

    Men givetvis så ställer fröken följdfrågan "vad fanns det i den då".
    Jo det kunde sonen glatt berätta, en stor filt och under filten låg det en låda och i lådan hitta vi RIKTIGA handklovar! fast dom var röda. Och batterier och en.. en snopp! och en annan snopp som lät roligt och snurrade, och kladdiga ballonger och... ja så höll han på. Fröken rodnade och försökte få avslutet konversationen, barnen skratta högt, föräldrar fnittra och snegla på oss och jag ville bara bli osynlig! Det gick fort från att stå som världens stoltaste förälder till att bara vilja sjunka genom jorden! Min man kände tydligen inte av pinsamheten, utan börjar skratta, skratta så mycket att han fick till en jannelångben/gris grymt mitt i skrattet, och jag ville bara lämna dom båda där inne! 
    Nu har det passerat ett år och jag kan fortfarande känna hur föräldrarna drar på smile-banden när vi kommer in på föräldramöten! =)

    Anledningen till att jag vill vinna:
    Jag hade velat ta med mig min dotter på snart 3år på bio film. Hon har vart besviken när storebror åkt på bio men inte fått följa med. Och då hon älskar mumintrollen känns det som att det skulle vara den perfekta biopremiären för henne del och framför allt väldigt mysigt/trevligt att hitta på något själva, utan grabbarna :)

  • nr50
    Äldre 23 Oct 13:44
    #9

    Jag råkade visa snoppen inför min lärare på lågstadiet. Anmäl hen åt mig"

  • Äldre 23 Oct 14:01
    #10
    beccagranen skrev 2014-10-23 12:26:56 följande:

    Den pinsamaste jag varit med om, hände rätt nyligen.

    Jag och mannen var på vår sons första skoldag, i förskoleklassen.
    Barnen sitter i ring med fröken och vi föräldrar står längst väggen i klassrummet.
    Barnen skulle i turordning berätta kort om sig själva och även dela med sig av något sommarminne.

    Sonen för sin talan och det går bra, några barn till berättar sitt och sen kommer det till en flicka som berättar om att dom besökt en priat ö och där kunde man bada och leta efter skatter, men skattkistorna dom hitta var tomma.
    Plötsligt viftar min son ivrig med handen, då han kom på att ha och kusin Joel också hade hittat en skattkista (en gammal brudkista), i mamma och pappas sovrum!  Och så fort han nämnde det så skrek jag inombords "Neeeeeeej!" och hoppades på att historien skulle ta slut där.

    Men givetvis så ställer fröken följdfrågan "vad fanns det i den då".
    Jo det kunde sonen glatt berätta, en stor filt och under filten låg det en låda och i lådan hitta vi RIKTIGA handklovar! fast dom var röda. Och batterier och en.. en snopp! och en annan snopp som lät roligt och snurrade, och kladdiga ballonger och... ja så höll han på. Fröken rodnade och försökte få avslutet konversationen, barnen skratta högt, föräldrar fnittra och snegla på oss och jag ville bara bli osynlig! Det gick fort från att stå som världens stoltaste förälder till att bara vilja sjunka genom jorden! Min man kände tydligen inte av pinsamheten, utan börjar skratta, skratta så mycket att han fick till en jannelångben/gris grymt mitt i skrattet, och jag ville bara lämna dom båda där inne! 
    Nu har det passerat ett år och jag kan fortfarande känna hur föräldrarna drar på smile-banden när vi kommer in på föräldramöten! =)

    Anledningen till att jag vill vinna:
    Jag hade velat ta med mig min dotter på snart 3år på bio film. Hon har vart besviken när storebror åkt på bio men inte fått följa med. Och då hon älskar mumintrollen känns det som att det skulle vara den perfekta biopremiären för henne del och framför allt väldigt mysigt/trevligt att hitta på något själva, utan grabbarna :)


    Jag tycker du förtjänar en biobiljett! =)
Svar på tråden Tävling: Vad är det pinsammaste du varit med om?