• Äldre 4 Nov 10:09
    4030 visningar
    28 svar
    +1
    28
    4030

    Kärleksbomba nätet: Har du varit utsatt för näthat

    Idag är det dags för No Hate Speech Movement en manifestation som pågår i hela Europa på initiativ av Europarådet.
    Ett 30-tal länder deltar och man uppmanar till aktioner via socialmedier med bland annat kärleksbombningar i form av fotografier.

    Har du varit utsatt för näthat och vilka erfarenheter har du av detta på sociala medier?
    Rösta och diskutera gärna i tråden.
    Vill du vara med i aktionen så ta ett foto på dina händer formade som ett hjärta. Ladda upp och hashtagga #NoHateSe

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kärleksbomba nätet: Har du varit utsatt för näthat
  • Äldre 4 Nov 11:58
    #1

    Ja, när jag gick i 5an och hade Lunarstorm... Foten i munnen var 10 år och trodde alla gillade mig, men det var början på många års mobbning. Blev helt knäckt.

  • Äldre 4 Nov 15:04
    #2

    Nej, det kan jag väl inte påstå att jag blivit.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 4 Nov 22:28
    #3

    Ja, jag dristade mig till att milt ifrågasätta pengagåvor till tiggare. Blev rabiat påhoppad. Tydligen var jag då djävulens högra hand! Läskigt vilka obalanserade människor det finns, men samtidigt rätt lustigt hur man kan övertolka något så gravt.

  • Äldre 4 Nov 22:35
    #4

    Nja, det beror väl på hur man ser det....
    Att läsa en massa skit om sig själv här o att nån utgav sig för att vara jag under ett liknande nick (samt snodd profilbild) kanske kan kallas näthat men jag vet inte....

  • Äldre 4 Nov 22:52
    #5
    +1

    Begreppet näthat har helt tappat sin mening. Nuförtiden anser ju vissa att det är näthat så fort en person får motta kritik.
    Dessutom är många som påstår sig bli utsatta för näthat rätt duktig att sprida hat själv, men då gör det inget eftersom de arbetar för något gott.

  • Anonym (Ghost­rider)
    Äldre 5 Nov 10:33
    #6

    Hat är inget att ha. Mer kärlek! Samtidigt vill jag uppmana folk till att inte bry sig om dom som sitter bakom ett tangentbord och skriver massa skit bara för att vara elak.

  • Anonym (Ghost­rider)
    Äldre 5 Nov 10:35
    #7
    Arcnice skrev 2014-11-04 22:52:45 följande:

    Begreppet näthat har helt tappat sin mening. Nuförtiden anser ju vissa att det är näthat så fort en person får motta kritik.
    Dessutom är många som påstår sig bli utsatta för näthat rätt duktig att sprida hat själv, men då gör det inget eftersom de arbetar för något gott.


    Det ligger något väsentligt i det du skriver tror jag.
  • Äldre 5 Nov 11:03
    #8

    Nja, då har det varit riktat mot mig som "lövet2" och inte mot mig personligen så att säga. Därför har jag inte tagit det så himla hårt.

    Däremot har jag med fasa sett en del inne på flashback. Att det är ett laglöst forum vet väl alla, men det är fruktansvärt vilka hatkampanjer som förs där. Jag har under de senaste dagarna följt en tråd som handlar om ett uppmärksammat mord. Att då folk skriver om att mördarna ska ruttna i helvetet är en sak, men de ger sig även på familjerna och alla som någon gång haft kontakt med de här killarna. Namn och bloggadress till en fd flickvän är utlagda, med uppmaning att hata. Föräldrarna till killarna kallas för allt möjligt och önskas en ond bråd död. Syskonen kallas white trash utan existensberättigande och t o m små barn inom släkten tillönskas en blodig och plågsam död. Allt detta för att de - utan egen förskyllan - är släkt med någon som började knarka och begå brott.

    Vem av oss kan säga att ingen av våra släktingar någonsin kommer att spåra ur ...?

  • Anonym (Ghost­rider)
    Äldre 5 Nov 12:03
    #9
    lövet2 skrev 2014-11-05 11:03:18 följande:

    Nja, då har det varit riktat mot mig som "lövet2" och inte mot mig personligen så att säga. Därför har jag inte tagit det så himla hårt.

    Däremot har jag med fasa sett en del inne på flashback. Att det är ett laglöst forum vet väl alla, men det är fruktansvärt vilka hatkampanjer som förs där. Jag har under de senaste dagarna följt en tråd som handlar om ett uppmärksammat mord. Att då folk skriver om att mördarna ska ruttna i helvetet är en sak, men de ger sig även på familjerna och alla som någon gång haft kontakt med de här killarna. Namn och bloggadress till en fd flickvän är utlagda, med uppmaning att hata. Föräldrarna till killarna kallas för allt möjligt och önskas en ond bråd död. Syskonen kallas white trash utan existensberättigande och t o m små barn inom släkten tillönskas en blodig och plågsam död. Allt detta för att de - utan egen förskyllan - är släkt med någon som började knarka och begå brott.

    Vem av oss kan säga att ingen av våra släktingar någonsin kommer att spåra ur ...?


    Flashback kan man ju inte ta seriöst, det är ju nästan så att man undrar om det är psykotiska människor som sitter och skriver i en del trådar där.
  • Anonym (Antis­exist)
    Äldre 5 Nov 12:13
    #10
    +1

    Ja, jag har blivit utsatt för näthat av näthataren Irena Pozar iom denna sexistiska krönikan: nyheter24.se/nyheter/kolumner/763711-man-maste-backa-ta-ett-steg-at-sidan-och-halla-kaften

    Har även blivit näthatad på bloggen ladydahmer.nu

    Det man kan konkludera är att det måste bli mycket hårdare tag mot sexistisk feminism, i synnerhet feministiskt näthat. Feminister som sprider näthat är bara patetiska idioter.

Svar på tråden Kärleksbomba nätet: Har du varit utsatt för näthat