• Äldre 7 Nov 09:00
    25899 visningar
    113 svar
    -2
    113
    25899

    Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?

    Forskarna slår nu fast att det är bra att kissa i duschen. Det sparar vatten och tydligen får man bättre hy också om man låter det strila i duschen istället för på toaletten.
    Ja, vet inte riktigt vad jag ska tycka men kanske är det på det viset?
    Så dagens brinnande fråga är enkel: Kissar du i duschen?
    Rösta och diskutera gärna i tråden och det går att vara anonym Solig

    nyheter24.se/nyheter/forskning/781714-forskare-darfor-ar-det-nyttigt-att-kissa-i-duschen

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?
  • Anonym (uppen­bart)
    Äldre 7 Nov 09:16
    #1

    verkar uppenbart med röstningssystemet på sidan att folk kissar i duschen.

  • Äldre 7 Nov 09:17
    #2

    Jodå, jag kissar i duschen. Avloppet är ju ändå detsamma i slutändan. Eventuellt stänk, sköljs bort av vattnet.
    Har även länge känt till urinets fördelar kring hyn. Men jag ser inte vilka fördelar det skulle ge i duschen. Möjligtvis kan det skvätta lite på insidan av låren på kvinnor, om de vill ha bättre hy där.
    Men i övrigt krävs nog andra ställningar/åtgärder om man ska få bättre hy av duschkissningen.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 7 Nov 09:19
    #3

    Står jag ändå i duschen så kissar jag där, eller om jag ska duscha och behöver kissa, så går jag in i duschen först. Men jag skulle inte gå in i duschen bara för att kissa, utan jag passar på om jag ändå ska duscha, eller redan duschar.

  • Anonym (Samma­)
    Äldre 7 Nov 09:26
    #4
    Anonym (Tjej) skrev 2014-11-07 09:19:15 följande:

    Står jag ändå i duschen så kissar jag där, eller om jag ska duscha och behöver kissa, så går jag in i duschen först. Men jag skulle inte gå in i duschen bara för att kissa, utan jag passar på om jag ändå ska duscha, eller redan duschar.



    Samma här. Och det strilande vattnet i duschen gör ju att man blir extra kissnödig...
  • Anonym (Bengt­)
    Äldre 7 Nov 09:28
    #5

    Jag brukar duscha på kvällen, och då passar jag på att kissa där samtidigt.

  • Äldre 7 Nov 10:07
    #6

    Javisst!

  • Äldre 7 Nov 10:11
    #7
    +1

    kissar inte i min egen dusch men brukar passa på att kissa i andras för att rädda miljön... vill ju dra sitt strå till stacken..........


     
  • Anonym (Kille­)
    Äldre 7 Nov 10:16
    #8

    Brukar kissa i duschen när jag står där, tycker att det inte är något fel i det.

  • Anonym (Absol­ut)
    Äldre 7 Nov 10:55
    #9

    Jag kissar alltid i duschen här hemma. Jag skulle dock inte göra det på tex badhus eller på ställen med dålig avrinning. 

  • Anonym (+)
    Äldre 7 Nov 11:19
    #10

    Jag bajsar även i duschen.

Svar på tråden Kissa i duschen och rädda miljön. Kissar du i duschen?