• Äldre 9 Nov 12:22
    13991 visningar
    192 svar
    -2 +2
    192
    13991

    Min åsikt! Ni är tröga

    Okej nu är jag så arg att jag håller på att explodera!!! Varför i hela helvete blir ni gravida om ni sen bara vill ha KS?!?! Och om ni inte får det så tänker ni på självmord, kan inte knyta an till bebisen etc.. Ni är så jävla tröga! Ni vet exakt vad graviditet och förlossning innebär innan ni bestämmer er för att skaffa barn!! Att barnet sen ska bli lidande med risker att bli skadad eller förlora mamma BARA FÖR ATT HON INTE FICK KS!! Hör ni hur ni låter? Min åsikt är att ni är inte lämpliga föräldrar! Det är ert barn det handlar om och ni borde fan växa upp och tänka en extra gång innan ni skaffar barn!! Skiter fullständigt vad ni tycker om mig nu utan detta är min åsikt och jag vet att många på detta forumet håller med mig men vågar inte säga det eller är tvungna att vara anonyma.. Blir så trött på det

  • Svar på tråden Min åsikt! Ni är tröga
  • Secret­Me
    Äldre 9 Nov 12:32
    #1

    Det ligger en hel del i det du skriver fast jag väljer att inte vara så aggressiv i min framtoning.
    KS borde inte tillämpas i den utsträckning som det görs utan bara där det är av medicinska skäl.

    Och jag vågar stå för vem jag är och vad jag tycker.

  • Äldre 9 Nov 12:34
    #2

    Men vänta nu. Iblad GÅR DET INTE att föda vaginalt pga stora risker för mamma och barn. Och ska man inte få skaffa barn bara för att man råkar vara dödligt rädd för en vaginal förlossning? 


    Man kanske har en mamma,syster,vän,farmor,svärmor mm mm mm som fått fruktansvärda förlossningsskador som hon aldrig återhämtat sig ifrån? Det rä INTE VÄRT det. Att aldrig kunna hålla avföring eller kissa på sig stup i kvarten. klart som fan man är rädd ibland. 

  • Äldre 9 Nov 12:38
    #3

    Jag är så glad att bo i Sverige där vi som är rädda har en möjlighet att få välja!

    Alla ska få välja sin egna förlossning vare sig det är vaginal eller ks.

  • Äldre 9 Nov 12:39
    #4

    Därför blev det bara ett barn för min del.
    Skulle aldrig i livet genomgå en vaginal förlossning igen och förstår fan inte dem som utsätter sig det mer än en gång.
    Hade jag kunnat bli lovad kejsarsnitt, hade mitt barn kanske kunnat få ett syskon.
    Nu fick han bli ensambarn istället.


    Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • sugerc­ane
    Äldre 9 Nov 12:40
    #5

    Jag födde vaginalt och tyckte att det passade mig, men tycker att varje kvinna själv ska få välja precis hur hennes barn ska förlösas. Så länge inte säkerheten äventyras.

  • Anonym (mim)
    Äldre 9 Nov 12:44
    #6

    Min åsikt är att man inte är en lämplig förälder om man har så stora aggressionsproblem som du verkar ha. Inte heller när man dömer andra utan att veta deras bakgrund, eller lägger sig i andras liv istället för att fokusera på sitt eget.

    //vaginalföderska

  • Äldre 9 Nov 12:46
    #7
    Anonym (mim) skrev 2014-11-09 12:44:13 följande:
    Min åsikt är att man inte är en lämplig förälder om man har så stora aggressionsproblem som du verkar ha. Inte heller när man dömer andra utan att veta deras bakgrund, eller lägger sig i andras liv istället för att fokusera på sitt eget.

    //vaginalföderska
    hur kan du vara anonym?
  • Anonym (Anna)
    Äldre 9 Nov 12:49
    #8
    Anonym (mim) skrev 2014-11-09 12:44:13 följande:

    Min åsikt är att man inte är en lämplig förälder om man har så stora aggressionsproblem som du verkar ha. Inte heller när man dömer andra utan att veta deras bakgrund, eller lägger sig i andras liv istället för att fokusera på sitt eget.

    //vaginalföderska


    HAHA! Love it. Och håller med till 100%!
  • Secret­Me
    Äldre 9 Nov 12:57
    #9
    Anonym (Anna) skrev 2014-11-09 12:49:10 följande:
    HAHA! Love it. Och håller med till 100%!
    Det blir mer seriöst om ni vågar stå för vem ni är och vad ni tycker.
  • Äldre 9 Nov 12:59
    #10
    Anonym (mim) skrev 2014-11-09 12:44:13 följande:

    Min åsikt är att man inte är en lämplig förälder om man har så stora aggressionsproblem som du verkar ha. Inte heller när man dömer andra utan att veta deras bakgrund, eller lägger sig i andras liv istället för att fokusera på sitt eget.

    //vaginalföderska


    Håller med helt - och ärr inte ens anonym. 
    Du verkar vara en riktigt självrättfärsigande rövhatt, faktiskt.
Svar på tråden Min åsikt! Ni är tröga