• Äldre 17 Nov 08:06
    15154 visningar
    172 svar
    172
    15154

    Samsover du med ditt barn?

    Hur ser det ut hos dig under nätterna?
    Sover ditt barn i din säng eller i egen?
    Rösta och diskutera gärna för- och nackdelar i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Samsover du med ditt barn?
  • Äldre 17 Nov 08:13
    #1

    Hittills har bebis alltid sovit mellan oss, fast hen är ju bara 3 månader. Trodde dock att vi skulle använda spjälsängen, men vi tyckte inte att det kändes bra. Nu är det nestet fram tills första uppvaket, sen jämte matfabriken, alltså mig

    Vi tänker börja försöka lite med egen säng, fast då bara genom att ta bort ena sidan på spjälisen så det egentligen blir en förlängning av vår säng.

  • Äldre 17 Nov 08:21
    #2

    Jepp, alltid.
    I våras sov hon (Hedda 5 år) halva nätterna i sin säng men nu är hon tillbaka i min. O det gör inget för jag avskyr att sova ensam.

  • Äldre 17 Nov 08:26
    #3

    Ungarna har sovit hos mig när de varit små, men sedan har de slutat. Nu har jag egentligen inget barn som sover hos mig på nätterna, men 10-åringen är i en period med mycket mardrömmar, så hon dyker upp vissa nätter.

  • HWR
    Äldre 17 Nov 08:27
    #4

    Fram tills för en månad sen så sov båda tjejerna med mig, de är 3 och 5 år. Nu sover de med mig 2-3 ggr i veckan och resten av nätterna i sina egna sängar. Eller de somnar i sina egna sängar iaf, äldsta dottern kommer alltid in till mig på natten.

  • sextio­talist
    Äldre 17 Nov 08:42
    #5

    Du kunde tagit med alternativet "har gjort"
    Vi är flera här som har samsovit, men våra barn är så stora nu så det inte är aktuellt längre.
    Nej, jag samsover inte med 17-åringen hemma Flört, men vi samsov tills han var nästan 6

  • Äldre 17 Nov 08:48
    #6

    Alla mina fyra barn har sovit med mig de första åren. Minsta på 2 år sover med mig än och har inte ens nån egen säng.

  • Äldre 17 Nov 09:04
    #7

    Han har egen säng i vårt sovrum men brukar komma över till oss runt midnatt.

  • Anonym (Hmmm)
    Äldre 17 Nov 09:09
    #8

    Dottern sov i sin egen säng tills hon blev 7mån och separations fasen kickade in. Nu sover hon mellan oss, vi alla 3 får sova mer än vad hon hade gjort i sin egen säng. Hon rullar gärna över på pappans sida så dom får trängas ibland. Flytta tillbaka henne ect till mitten..

    Nackdelarna är väl att hon är så lättväckt att man typ får viska..

  • Äldre 17 Nov 09:14
    #9

    Nej, pga att socialstyrelsen inte rekommenderar det pga PSD. Han sover i vårt rum i spjälsäng (han är två månader gammal). Han sover bra och är trygg och glad när han vaknar. 

  • JTo
    Äldre 17 Nov 09:21
    #10

    Alla tre barn har sovit med oss i sängen mestadels av tiden som bäbisar och 3-åringen sover fortfarande nästan alltid i våran säng.
    6- och 8-åringen däremot sover i sina egna sängar men visst händer det ibland att dom kommer och kryper ned fram på morgonen!

Svar på tråden Samsover du med ditt barn?