• jagaf
    Äldre 17 Nov 11:17
    18331 visningar
    78 svar
    78
    18331

    Sluta med BH?

    Min vackra 21-åriga dotter har nyligen slutat med BH eftersom hon får så ont i ryggen av att ha den. Hon säger att det är så skönt och vill helst inte börja igen.

    När jag var i hennes ålder var det modernt att inte ha BH, det var bara gamla tanter som hade det. Nu är det jag som är gammal tant, 53 år, och jag skulle också vilja sluta med BH tror jag. Men hur skulle det tas emot? Ganska stora, ganska hängiga bröst, lite ojämnt stora (som de allra flestas).

    Hur reagerar ni på kvinnor utan BH? Gamla som unga? 

    Vill ha svar från både kvinnor och män!

  • Svar på tråden Sluta med BH?
  • Äldre 17 Nov 12:21
    #1

    Jag har inte använt BH på strax över ett år nu jag heller, men jag har väldigt små bröst (någonstans mellan A och B) så jag tror inte det är någon som tänkt på det, faktiskt - så jag vet inte om det blir någon skillnad i hur man bemöts, personligen.

    Däremot kan jag SJÄLV (!) vara trångsynt och dum nog att tänka "Är inte det där hemskt obekvämt?" när människor med stora och lite till mycket hängiga bröst är utan - inte så att jag dömer dem, men jag på något sätt lägger mig ändå i, i tanken, vilket är jolligt av mig.

    Men annars, nej, jag dömer inte och drar inga slutsatser som så - jag är kvinna, 32, kan ju också tilläggas.

  • Äldre 17 Nov 13:50
    #2
    +1

    Min totala gissning är att flertalet män skulle gilla det, och att en hel del kvinnor skulle ogilla det - för att de inser att män gillar det. Det är den uppfattning jag har fått av att läsa här på FL i några år. Men, jag kan ha helt fel.


  • Efraim Barkbi­t
    Äldre 17 Nov 14:04
    #3

    Känns det bra för dig så skall du strunta i bh, oavsett omgivningens synpunkter


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Ola)
    Äldre 17 Nov 15:32
    #4

    När jag växte upp på 80-talet hade tjejerna inte någon BH, så jag skulle inte bry mig om det. När det blir väldigt mycket häng kanske jag skulle reagera, man har ju sett kvinnor där brösten skvimpar runt i navelhöjd under kläderna. Inget konstigt egentligen men ovanligt att se och tja... Inte så snyggt kanske.

  • Äldre 17 Nov 20:24
    #5
    +3

    Jag fyller snart 50 och har inte använt bh till vardags så länge jag kan minnas. Jag tror att det är därför som Men så blev jag valt som nämndeman i en tingsrätt efter valet 2010 och är det fortfarande, för ett år sen så fick vi en ny rådman som talade om för mig att det var direkt olämpligt att sitta på rättegång utan bh. Eftersom jag verkligen avskyr att använda bh så klär jag mig istället i en murarskjorta till mina jeans som inte avslöjar om man har bh eller inte.

  • Anonym (PattL­isa)
    Äldre 17 Nov 20:29
    #6

    Låter som om hon har haft fel storlek på bhn? Har hon varit in i en riktig underklädesbutik och fått professionell hjälp?

    Min mamma har aldrig bh och det är nästan så brösten kan sättas fast i byxlinningen.. Det är inte snyggt! Själv så går jag inte utanför dörren utan bh..

    Men visst, trivs ni utan bh så fine för er

  • Efraim Barkbi­t
    Äldre 17 Nov 20:31
    #7
    ErnstHugo skrev 2014-11-17 14:04:10 följande:

    Känns det bra för dig så skall du strunta i bh, oavsett omgivningens synpunkter


    Glömde att säga personligen blir jag glad och tacksam av att se kvinnor utan bh. Oavsett kroppskonstitution!
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • dirty8­8
    Äldre 17 Nov 20:34
    #8

    Det är ju lite smått konstigt om man ska gå omkring och har obekväma plagg så den som vill vara utan BH får gärna vara det för min del. Jag bryr mig inte om faktumet i sig. Däremot kommer jag tycka att den 50-åriga tanten med lite hängiga bröst ser konstig ut.

    Unga bröst utan BH kan se bra ut.

    Det handlar väl lite i hur trygg du är med dig själv. Som så mycket annat. Är du rädd att bli dömd av folk så föreslår jag att du behåller BHn på. Annars ta av den och få ett bekvämare liv.

  • Quexet
    Äldre 17 Nov 20:35
    #9
    +1

    Jag använder sällan bh till vardags, sporttop när jag jobbar o går utan hemma, men jag har ju små bröst.
    Jag kan tänka när jag ser 60+ i mataffärn i en genomskinlig tshirt, "bara för att vi bor på landet mååååste man inte visa att man bor på landet!" Flört men jag vet att det är fel tänk, det bara kommer! Tungan ute
    I övrigt älskar jag bröst i alla dess former (utom mina då så klart, som alla andra tjejer), men just i mataffären har jag lite svårare för det. Löjligt jag vet!

  • Anonym (anony­m)
    Äldre 18 Nov 02:47
    #10
    +2
    annakaragliou skrev 2014-11-17 20:24:12 följande:

    Jag fyller snart 50 och har inte använt bh till vardags så länge jag kan minnas. Jag tror att det är därför som Men så blev jag valt som nämndeman i en tingsrätt efter valet 2010 och är det fortfarande, för ett år sen så fick vi en ny rådman som talade om för mig att det var direkt olämpligt att sitta på rättegång utan bh. Eftersom jag verkligen avskyr att använda bh så klär jag mig istället i en murarskjorta till mina jeans som inte avslöjar om man har bh eller inte.


    Smart och dessutom snyggt!   När jag pluggade på universitetet på 90-talet brukade jag alltid gå i murarskjorta och på fester brukade jag knäppa upp den så långt ner så det syntes att jag inte hade bh. Jag använder inte heller bh nu heller.
Svar på tråden Sluta med BH?