• Äldre 27 Nov 17:58
    8048 visningar
    41 svar
    +1
    41
    8048

    Nu startar Familjelivs julkalender. Vinn fina klappar fram till julafton! Lucka 1

    Nu startar Familjelivs julkalender! Varje dag mellan den 1 december och den 24 december kan du vara med och vinna fina vinster. Så håll utkik - det öppnas en ny, rolig lucka varje dag!

    Var med och öppna luckan den 1 december i Familjelivs julkalender!

     Dagens vinst är en förpackning med LEGO Friends


     


    Idag vill vi att du berättar om den konstigaste, knasigaste eller mest överraskande julklappen du fått! När tappade du hakan då du öppnade paketet, när fick du anstränga dig för att hålla god min och när blev du riktigt överraskad? Det kan handla om både roliga, tråkiga och oväntade presenter!
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna.
    Bäst julklappshistoria i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar 1/12 och pågår fram till midnatt 1/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 2/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.


     Lycka till! Solig

  • Svar på tråden Nu startar Familjelivs julkalender. Vinn fina klappar fram till julafton! Lucka 1
  • Äldre 1 Dec 10:50
    #1

    Hej!

    Jag fick en leksak av farfar då jag var 13, ett spel där man ska fiska upp fiskar som snurrar runt och gapar med litet plastfiskspö. Superpinsamt för en 13-åring då spelet snarare riktade sig till en femåring, men lönsamheten bröt snabbt ut i asgarv och en fisketurnering tog fart. ;)

    LEGO friends skulle göra vårt barn till den gladaste i stan,

    för det önskas bara legopaket under vår gran,

    & att bygga, fantisera och ha oerhört kul,

    passar hela vår familj till jul!

    Hälsningar

    Petra

    gnuttisen@hotmail.com

  • vimsa
    Äldre 1 Dec 10:59
    #2

    Fick som tonåring ett paket av min kusin. en stor trälåda som jag var tvungen att öppna med hammare och andra verktyg. väl inne i lådan (vilket tog ett tag) fanns små frigolit bitar. lådan var ganska stor så det var en hel del frigolit. när jag sökt i genom lådan ett tag och inte hittat nått sa han oj glömde jag lägga i presenten. god jul och så fick jag en cd skiva i handen.

    Skulle vilja vinna lego åt min dotter som haft det tufft. 852g vägde hon vid födseln men trots det kämpar hon på och är i dag en "stor" 2,5 åring med egen vilja och som vill göra allt som storebror gör.

  • Äldre 1 Dec 12:24
    #3
    Petra 228 skrev 2014-12-01 10:50:25 följande:

    Hej!

    Jag fick en leksak av farfar då jag var 13, ett spel där man ska fiska upp fiskar som snurrar runt och gapar med litet plastfiskspö. Superpinsamt för en 13-åring då spelet snarare riktade sig till en femåring, men pinsamheten bröt snabbt ut i asgarv och en fisketurnering tog fart. ;)

    LEGO friends skulle göra vårt barn till den gladaste i stan,

    för det önskas bara legopaket under vår gran,

    & att bygga, fantisera och ha oerhört kul,

    passar hela vår familj till jul!

    Hälsningar

    Petra

    gnuttisen@hotmail.com


    Ska vara pinsamheten och inte lönsamheten i texten, min mobil ändrade ordet med automatik. ;)
  • Äldre 1 Dec 12:25
    #4

    Jag fick badskum och badkulor av svärmor som aldrig gillat mig. Vi bodde i hans hus som bara har dusch, och det visste hon! Det va verkligen kärlek i den klappen :p

  • Mammao­chSon
    Äldre 1 Dec 13:14
    #5

    Ja, det finns en historia bakom varje julklapp känns det som men den som verkligen tog priset var när mobiltelefonen fortfarande var rykande färsk på marknaden och Snake var det coolaste spelet man kan kunde spela. Trots familjens rätt så dåliga ekonomi (Flykt från krig.. Starta om nytt liv.. Och hela den biten) så hade mina föräldrar jobbat hårt för att kunna glädje mig det året! Det de hade jobbat extra för var för att kunna ge mig den lilla Nokia 8210. På julafton förväntade jag mig mjuka klappar och lite annat smått men så när min pappa räckte fram en hård liten julklapp som var så fint inslagen så undrade jag verkligen vad det kunde vara. När paketet dessutom började låta (!!) så förstod jag snabbt vad det var och blev alldeles gråtfärdig av glädje. Då hade min pappa riggat upp det hela, och satt igång mobilen och ringt till den från hemtelefonen när jag höll i paketet. Det var verkligen en riktigt minnesrik händelse !! :)

    Jag skulle vilja vinna detta till min bonusdotter som jag vet är alldeles förälskad i Lego Friends! I ett försök att ge henne en riktigt minnesrik jul också :) Vi har tillsammans gått igenom alla butikers julkataloger och vet att Lego Friends har varit ikryssad i varenda en! Så minen på henne att få öppna denna present vore oslagbar !!

  • Äldre 1 Dec 13:28
    #6

    när jag var 12 år fick jag en stereo av min mamma o jag suktade efter det stora paketet länge som låg vid granen sen när jag öppnade det så insåg jag att det var jag som slagit in det fast hon hade lurat mig att det var till en kusin. behöver jag säga att jag blev jätteglad trots att jag låg i magsjuka?

    jag skulle tycka det var roligt att vinna detta till min dotter som är 3 år då storasyskonen har lego o hon tycker det är jätte roligt men hon får inte låna deras något så hon skulle bli jätte glad att få ett eget lego som är bara hennes


  • Äldre 1 Dec 13:29
    #7

    Fick ett år när jag var kanske 8-9 år, en julklapp av min fyra år äldre bror. Hade uttryckt mig om att jag ville ha mååånga paket!

    Paketet från honom innehöll ihopknölat tidningspapper, väl inslaget. "Men du ville ju ha många paket, du sa aldrig att det behövde vara nåt av värde INUTI dom". Något besviken

  • Äldre 1 Dec 13:30
    #8

    Just ja! Jag vill vinna då min son för ett tag sen blev totalt legofrälst. Pappas gamla lego funkar men börjar bli väldigt slitet. Att få ge honom lite nytt lego i julklapp (lego är dyrt, och som mammaledig blir inte utsvävningarna så stora)!

  • Äldre 1 Dec 13:34
    #9

    Dumma telefon.. Att få ge honom lite nytt lego i julklapp vore fantastiskt, skulle det stå!

  • Äldre 1 Dec 13:47
    #10

    Jag fick en lchfbok och inte av det bättre slaget den här förespråka mest kött och viktminskning. Jag är vegetarian och väger lite i underkant,perfekt!

    Tjejerna här hemma skulle älska den här legosatsen många roliga timmar av byggande skulle det bli och tror även deras bror gärna skulle hjälpa till.

Svar på tråden Nu startar Familjelivs julkalender. Vinn fina klappar fram till julafton! Lucka 1