• Äldre 28 Nov 09:51
    10718 visningar
    37 svar
    37
    10718

    Familjelivs julkalender: Lucka 13


    Var med och öppna luckan den 13 december i Familjelivs julkalender!

    Bakom luckan döljer det sig idag Duplo med safaritema.

    För att vinna vill vi att du delar med dig av foto på temat lucia! Det kan vara barn i ett luciatåg, lussefika eller kanske dina finast julprydnader till lucia eller något annat.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 14/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 15/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 13
  • 880215
    Äldre 12 Dec 12:49
    #1

    Här är min lille pojke, utklädd till Pepparkaksgubbe.
    Kortet är taget igår, precis efter luciatågsuppträdandet som hölls utomhus på förskolans gård.



    (Kommunen hade beslutat att inga foton fick tas under uppträdandet. Ville man ta bilder så fick man ta kort på sitt eget barn efter uppträdandet. Så jag har tyvärr ingen bild på det söta lilla tåget som kom instapplandes på "utomhusscenen").

    Denna bild visar dock på ett lyckat uppträdande och en stolt kille som gärna skulle vilja ha liknande uppträdanden varje dag.
    De senaste veckorna har han övat, övat och åter övat på samtliga låtar och rörelser som de lärt sig på förskolan.
    Detta var en stor hit för honom. Lycka i sin renaste form! Hjärta

    Detta lego skulle jag gärna vilja vinna till sonen, då det innehåller nästan allt som finns i LegoDuplospelet som finns tillgängligt för surfplattor.
    Jag tror att det skulle vara väldigt uppskattat att få leka med de riktiga figurerna, i synnerhet med tältet, lägerelden och flygplanet (det som han tycker bäst om i spelet).

  • Äldre 12 Dec 16:22
    #2

    På min dotters förskola så överraskade barnen med att avsluta det klassiska luciatåget med att dra av la la bamba med marackas och fult ös på scenen och sen avslutningsvis "tomte boogie" (varmkorv boogie). Barnen fick verkligen igång den trötta publiken med lite nytillskott i repertoaren.

    Här är hon min lucia (får tyvärr inte fota luciatåget).

    Motivering, Detta zooduplo står med på hennes önskelista och skulle vara kul att överraska med en extra julklapp

  • Äldre 12 Dec 16:23
    #3

    Bilden kom inte med... Försöker igen.

  • Äldre 12 Dec 17:17
    #4



    Jag är hemmamamma så för barnen blir det inget lussetåg i någon förskola eller så. Lite trist, så vi gjorde vårt eget lussefirande i familjen - till och med hunden fick vara med!


    Mamma var stjärngosse, pappa var lucia, hunden och sonen var nissar och lillasyster fick vara (en chockad!) pepparkaksgumma!


    Jag vinner gärna Duplo till mitt hemmadagis här! :)

  • Äldre 12 Dec 19:02
    #5



    Här är min dotter i morse innan vi gick till luciafirandet på dagis.

    Jag vill vinna duplosetet för att just det var det som stod högst upp på min lilla kusins önskelista när han fyllde år nyligen. Olyckligtvis tog sista exemplaret i deras lilla leksaksaffär slut bara dagar innan föräldrarna var inne så nu skulle jag vilja ge det till honom i julklapp istället Glad
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 12 Dec 19:42
    #6

    Här är mina fina som precis ska iväg till sitt luciafirande. Sonen var en aning upprörd över att han skulle ha "klänning" på sig. Men efter mycket om och men så gick det bra. Så mamma blev jätte glad över att det gick så smärtfritt med tanke på hur han brukar va med kläder ;)

    Jag vill vinna detta duplo till dessa två charmtroll för att de för första gången inte behövde ha mamma med sig i luciatåget :)

    De var så duktiga och sjöng till och med en sång på engelska !!!

  • Äldre 12 Dec 20:54
    #7

    Min dotter var i år monster-lucia (tänderna som gör monstret^^)

    Kortet taget hemma precis innan förskolans firande.

    Vill vinna duplo till min guddotter på 2 år som fullkomligt avgudar duplo!!! Varken jag eller guddotterns föräldrar har så mycket att lägga på klappar i år , så detta hade vart drömmen!!! :)

  • Äldre 13 Dec 16:30
    #8

    Första gången min dotter är Lucia.



     I år så får mina barn bara en julkapp var för jag har inte råd, så att vinna detta duplo skulle göra mina barn jätteglada.

  • Äldre 13 Dec 17:40
    #9

    Vår främsta luciatradition, förutom lussekatter och varm choklad till frukost är att klä granen. I år blev det först gången vår son på 1 1/2 var med och hjälpte till.

    Och det är även till honom jag önskar vinna legot. Han älskar duplo och även djur, kan sitta länge och bygga med de få klossar han har.

  • Äldre 13 Dec 19:53
    #10

    Det årliga lussebaket på lucia smakade bra tyckte våran lilla Nissa som snabbt tjyvade degen



    djur ligger högt upp på önskelistan, va passar då inte bättre än detta som man även kan bygga med & är smaksäkert?

Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 13