• Äldre 28 Nov 09:55
    6311 visningar
    26 svar
    26
    6311

    Familjelivs julkalender: Lucka 12


    Var med och öppna luckan den 12 december i Familjelivs julkalender!

    Bakom lucka 12 döljer det sig en stor härlig bondgård från Duplo.

    För att vinna vill vi att du delar med dig av ett barns önskelista till tomten! Det kan vara ditt eget barn eller ett barn du känner. Ladda gärna upp ett foto på önskelistan, så ökar du dina vinstchanser.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna bondgården.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 14/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 15/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 12
  • 880215
    Äldre 12 Dec 12:38
    #1

    Mitt barn är för liten för att skriva (dock i rätt ålder för att uppskatta LegoDuplo). Flört Han är fyra år.

    När man frågar sonen vad han vill att tomten kommer med, så säger han att han inte vill att tomten kommer alls.
    "Vill du inte ha några julklappar då?"
    "Jo, men han kanske inte behöver komma hem till mig, han kanske kan skicka mina presenter på posten?"

    Han är nyfiken på tomten, men inte så pass att han vill att gubben ska stövla in här. Tungan ute

    Det han sagt att han vill ha, när han kollat igenom leksakskatalogerna som man får på posten, är Piratsaker, Flexitrax, Lego och riddare.
    Skidor och snö står dock högst på julklappslistan. Glad

  • Äldre 12 Dec 13:18
    #2

    Vi har fått hjälpa lilleman att måla det han önskar sig mest. Men lite har han målat själv.

    Vi bor på en liten gård så det låter som detta Duplo paket har allt min 2,5åring önskar sig i Julklapp.

    Önskan är:

    En balgrip till traktorn ( en riktig balgrip)

    En gris

    Fyra får

    Och en riktig liten traktor till lillasyster lisen.

  • Äldre 12 Dec 13:19
    #3
  • Äldre 12 Dec 13:33
    #4


    Här är en bild på nyblivna 5-åringens önskelista. Den är belagd med lite krav som inte riktigt finns nerskrivna:
    "Man kan inte bara ha en Askungen, hon behöver faktiskt en prins att dansa med!"
    "Jag MÅSTE få en Spiderman för jag är kär i honom!!!" Drömmer

    Här i huset är det mest 2-åringen som leker med duplo - men han gör det ofta och mycket. Vi bor nära en 4H-gård och ser djur ofta så det pratas mycket djur här hemma. Storasyster har tittat på djur-lego och vill väldigt gärna ge lillebror, och varje gång säger elaka mamma (dvs jag) att det är alldeles för dyrt. Det är ju inte de små paketen hon spanar in...

    Om vi skulle vinna får det bli storasysters present till lillebror. Särskilt med tanke på att jag utan att fråga snodde hennes önskelista och fotade...
  • Äldre 12 Dec 18:07
    #5

    När jag var liten åkte min familj till Rovaniemi i Finland där tomten bor. När det var min tur så frågade tomten vad jag önskade mig, jag hade klurat länge och var exalterad över att äntligen få berätta för tomten eftersom han kan fixa allt . Till saken hör att jag var ett astma och allergibarn som älskade djur trots min svåra pälsdjursallergi. Så mitt svar till tomten var "jag vill ha en hund som ser ut precis som en hund men som är som en robot" (alltså en hund som jag skulle tåla). Tomten svarade med att skratta, vilket 5åriga jag tolkade som ett hånskratt. Jag traskade surt ut från tomten och den dagen slutade jag tro på att tomten finns. Idag finns det ju "robothundar" det skulle tomten allt veta !

    Min lilla son fick häromdagen frågan vad han önskar sig i julklapp, svaret kom från hjärtat "mormor" . Vi bor på landet så han träffar inte mormor jätteofta men det värmde mitt hjärta att han ville ha mormor i julklapp . Då han inte kan skriva ännu så har jag ingen bild .

    Bifogar en bild när han håller mormor i handen på en promenad.

  • Äldre 12 Dec 18:11
    #6

    Pet Shop
    LEGO (alla sorter)
    Violettasaker (Helst bäddset)
    Slalomskidor
    Kläder

    Mittersta skulle helst av all ha denna dock - även om ponnyn börjar vara för liten för henne  och fast en ponnyn varit skadad och aldrig mer kommer bli en hopponny

  • Äldre 12 Dec 18:33
    #7

    Glömde skriva motiveringen:

    Vi bor på landet och har kossor, får och andra djur runt oss. Precis som sin mamma älskar han djur men har som tur är sluppit allergin ! Han älskar duplo, och leker gärna med bästa kompisens Duplo, då körs djuren bak på traktorn.

  • Äldre 12 Dec 18:46
    #8

    Sonen är för liten för att skriva.
    Frågar man han vad han önskar sig av tomten så är svaret paket.
    Denna bondgården skulle vara perfekt till vårt busfrö. Han älskar att pussla och bygga med duplo på förskolan denna bondgården skulle han älska.
    Han skulle nog bli extra förtjust i kroken.

  • Äldre 12 Dec 19:09
    #9

    Endel förblir barn hela livet i vissa anseenden. Min sambo tillexempel önskar av tomten sig fler traktorer, vagnar o div maskiner och tillbehör till sin samling.

    Skulle vara kul med detta duploset till vår son så han får lite egna leksaker vi kan hoppas han får ha ifred för pappa ;) extra roligt då vi i mars ska flytta in i en gammal familjegård och driva lantbruk!

    Pappans samling på bild som han hoppas att tomten ska utöka iår. Hehe vi får väl se om han varit snäll nog!

  • Äldre 12 Dec 19:14
    #10

    Juste glömde lägga till att denna present kommer så att sparas tills hans födelsedag som är 14 mars, den så kallade arrendedagen, samma dag är tanken att vi ska flytta in på gården. Eller iaf ta emot nycklarna

Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 12