• Äldre 28 Nov 10:57
    5605 visningar
    24 svar
    24
    5605

    Familjelivs julkalender: Lucka 11


    För att vara med och tävla vill jag att du berättar i tråden vilken julblomma som är din absoluta favorit.
    Vad är det som doftar jul hemma hos dig? Är det den frodiga hyacinten eller den röda julstjärnan?
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du ska vinna och ett foto på din julblomma ökar chansen för att just du ska vinna.



    Tävlingen öppnar 11/12 och pågår fram till midnatt 11/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 12/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 11
  • Äldre 11 Dec 10:06
    #1

    Julros är min absoluta julfavorit blomma.

    Skulle vilja vinna denna fina legosats till barnens kusin.

  • Äldre 11 Dec 10:23
    #2

    Eftersom vi har allergi i vår släkt så kan vi inte ha någon hyacint eller något som doftar.

    Jul för mig är doften av nybakta pepparkakor med glögg

    Men absoluta favoriten är när barnen gjort apelsin med nejlikor i! DET är verkligen jul för mig

    Jag skulle vilja vinna detta lego till min underbara dotter då hon knappt har något eget lego.

  • 880215
    Äldre 11 Dec 10:29
    #3

    Min favoritjulblomma är Misteln!
    Misteln är fin, är väldigt egen i sin art och växer på ett väldigt säreget sätt, och så har den ju en vacker symbolik kring juletider. Kyss Dessutom är det mitt landskaps landskapsblomma! Skrattande

    Av väldoftande julblommor tycker jag bäst om hyacinten. Jag brukar ha en rosa i mitt rum och en blå i sonens rum. De införskaffas ungefär när granen sätts upp - cirka 10 dagar innan jul.

    MOTIVERING:

    Detta Duploset har min son redan. Han bygger ofta med det och jag anser att detta set är ett av de bästa som LegoDuplo någonsin gjort. Det är tack vare detta sifferlego som min son lärt sig hur siffrorna 0-9(10) ser ut (tack Lego!).
    Om jag vinner detta LegoDuplo-set, så kommer min väninna (som inte har så värst jättegott om pengar) få detta.

  • Äldre 11 Dec 10:38
    #4

    Min favoritfärg är lila och jag är särskilt förtjust i den lila hyacinten. Men maken har astma så vi köper aldrig hem någon, fast de går ju att njuta av när man ser dem ändå.

  • Äldre 11 Dec 10:40
    #5

    Och självklart skulle siffertåget gå till mina två små kottar. Perfekt för de båda då äldste är två år. Han kan bygga och lillasyster på halvåret får se och känna.

  • Äldre 11 Dec 11:27
    #6

    Min favorit är just denna "glittriga " rosen :) Började köpa denna till jul när jag väntade min första dotter som tyvärr blev en ängel alldeles för tidigt :(

    Det blev som en tradition till hennes ära, köpte rosen igår då hon skulle ha fyllt 12 år.

    Önskar vinna Lego till hennes små bröder som älskar Lego :)

  • Äldre 11 Dec 13:09
    #7


    Amaryllis är min favoritblomma på julen! Här med två hyacinter som doftar ljuvligt, men min amaryllis är vackrast!

    Till min tjejs "storkusin"

    hade denna klapp varit fin.

    Han är av siffror helt besatt,

    enklare mattetal löser han glatt!

    Ett räknetåg vore drömmen för denna kille,

    då kanske han kommer att bli ett mattesnille!
  • Äldre 11 Dec 14:37
    #8



    Amaryllisen är en klar favorit.
    Har lyckats att få liv i en lök från förra året o kommer att få 6 klockor på denna. 
    Doftar inte men är så fin.

    Lego är kul att bygga med för stora o för små.

  • Äldre 11 Dec 16:12
    #9

    Amaryllis är favoriten 


    En siffra är ju inte bara en krumelur


    att lära lillen det kan vara en procedur


    Med Duplos tåg går det lekande lätt


    på att bygga med Lego blir han aldrig mätt


    En perfekt julklapp från en pedagogisk faster


    till en liten kille med roliga laster


     

  • Mrs LW
    Äldre 11 Dec 17:56
    #10

    Då vi att vattna alla växter glömmer bort

    Kommer mitt svar dessvärre bli kort

    Våra fina julstjärnor i tyg vi tycker om

    Men en julig doft passar de inte som

    Kanel, apelsin och nejlika är dofter som hör julen till

    Fast utan doften av skinka jag ej julen fira vill

    Denna månad blev jag inlagd på sjukhuset och ekonomin är tajtare än vanligt denna månad med alla räkningar.. Dessutom är det snart jul och vår älskade son fyller även år i slutet på månaden. Jag vill vinna detta lego till min son så att vi kan leka tillsammans med det. Hela familjen älskar lego och sonen håller på att lära sig räkna. :) Tåg är dessutom stora favoriten hos honom!

Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 11