• Äldre 28 Nov 11:07
    6704 visningar
    33 svar
    33
    6704

    Familjelivs julkalender: Lucka 16


    För att vinna vill vi att du hjälper tomten att rimma! Han har tappat inspirationen och behöver alla tips han kan få! Välj själv vilken julklapp du vill rimma på för tomtens säck är djup och rymmer många klappar! Du får rimma fler gånger men lägg rimmen i olika inlägg.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna. Det roligaste rimmet med en motivering vinner!

    Tävlingen öppnar 16/12 och pågår fram till midnatt 16/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 17/12.
    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 16
  • Äldre 16 Dec 09:36
    #1

    När du denna bilen kör så kanske du många stör.

    Slangen du styr så att lågan inte får mer fyr.

    Sonen älskar att bygga saker så detta legot skulle vara perfekt för julledigheten med sin pappa.

  • Äldre 16 Dec 09:53
    #2

    Om du med kanonen ska kunna skjuta
    behöver du först bygga en skuta
    Häng sen med på ett riktigt rövaräventyr
    när Kapten Krok ut på böljorna styr


     

  • Mammao­chSon
    Äldre 16 Dec 09:54
    #3
    Vi vet att ni på utflykter gillar att gå,
    därför ni denna snygga pryl av oss ska få.
    Svart, portabel som kan bli het,
    akta så att ingen av er på grund av den blir fet.
    Skämt åsido, slit loss pappret och se vad inuti är,
    i sommar det på många utflykter bär!

    Min motivering är kort och gott att min son fullkomligen älskar Jake och Lego. När han inte dansar runt hemma med en ögonlapp och skriker Hej och Hå så bygger han med sitt standardlego. Att få ett lego som kombinerar två av hans älsklingslekar skulle göra honom lyrisk, det är jag helt övertygad om !! :)
  • Mammao­chSon
    Äldre 16 Dec 09:55
    #4

    Vi älskar Rim! Så här kommer ett till för en DVD-box :)


    Eftersom du på din projektor ofta pillar,
    får du av oss något som vi hoppas att du gillar.
    Det finns risk att du på en inte kan sluta se,
    därför kommer här alla tre.

    Motiveringen är densamma som i mitt första inlägg! :)
  • Mammao­chSon
    Äldre 16 Dec 09:57
    #5

    Och för ett pysselset som ska till sonens kusin:


    Vi din konstnärliga ådra vill lyfta fram,
    var aldrig på dig själv tveksam.
    Rosa, lila, silver eller gul,
    Lek, skapa och ha kul!

    Samma motivering som i första inlägget :)
  • Äldre 16 Dec 10:28
    #6

    Om jag detta till sonen skulle vinna Skulle vi aldrig till dagis hinna För vi skulle bara sitta och bygga Hemma glada och trygga Vill vinna detta då sonen älskar Jake och piraterna

  • Äldre 16 Dec 12:34
    #7

    Med denna kan du skapa magi,
    använd bara din fantasi.
    Lite av det ena och det andra,
    som sedan blandas med varandra.
    Slå på lite värme där under,
    låt det inte stå still för långa stunder.
    Bjud hem finaste sällskapet,
    njut av det goda resultatet.

    Gryta/ kastrull/ stekpanna osv.


     


    Jag skulle vilja vinna detta till min son som opererade sig igår. Han var otroligt duktig och fixade sövningen och operationen galant. Jag skulle vilja ge honom detta för att han var så otroligt duktig :)


    Mille & Nattis
  • Äldre 16 Dec 13:20
    #8

    Åh, jag älskar att rimma! Vi brukar ha rimstuga härhemma vid paketinslagningen varje jul, och vår elvaåring är  nog den som är bäst på det! Detta skrev hon förra året, då 10 år, till sin bror:

    Den engelska tanten
    Har sumpat diamanten
    Hitta den och hinn först till kanten!

    Innehållet i paketet var spelet "Försvunna diamanten". Den diamant som i spelet omnämns som Afrikas Stjärna ingår i de engelska kronjuvelerna (därav engelska tanten = Drottningen av England). Spelet går ut på att gå runt på en spelplan, vända brickor, akta sig för tjuvar, hitta diamanten och sedan, som rimmet säger, hinna först till kanten.

    Nu är ju detta rim skrivet av min dotter, så vi önskar duplosetet så hon kan få ge det - och självklart rimma!- till sin lillasyster. Lillasyster fyller 3 på nyårsafton! Självklart kan man rimma på födelsedagspresenter också!

  • Äldre 16 Dec 13:22
    #9

    Här kommer ett rim jag hjälpte en annan person med:

    Bruna bönor i en burk
    När du känner för en slurk
    Tryck på knappen, ett-tu-tre
    Doftar som ett helt café!

    (En kapselkaffemaskin!)

    Motiveringen är samma som ovan. Vi önskar detta till vår härliga treåring som alltid leker med stor fantasi, och älskar duplo och lego. Och snart har födelsedag, dessutom (men hon påstår bestämt att hon ska fylla fyra, inte tre. Vi håller inte med utan tycker att hon ska ta det i rätt ordning)

  • Äldre 16 Dec 13:25
    #10

    Sällskapsspel och pussel hör julen till. Här är ett rim på det sistnämnda. Kort men klatchigt:

    Bit för bit blir ett motiv
    Och är ett roligt tidsfördriv!

    Motivering samma som ovan! Samma nästan-treåring som fyller år och kan behöva lite pirat-äventyr!

Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 16