• Äldre 28 Nov 11:15
    4579 visningar
    16 svar
    16
    4579

    Familjelivs julkalender: Lucka 17


    Det här med att slå in paket och julklappar är inte alltid så lätt. Det blir gärna snett och vint och inte alltid så vackert som man skulle kunna önska.
    Därför vill jag att du tar en bild på det paket som inte blev som du ville. Det vill säga din värsta julklappsinslagning. Bring it on!
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna.
    Tävlingen öppnar 17/12 och pågår fram till midnatt 17/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 18/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 17
  • Äldre 17 Dec 12:49
    #1

    Jag är perfektionist när det gäller paket, medan maken gärna kan slå in i tidningspapper och eltejp?. Men en liten fin historia har jag.

    Förra julen skulle vi i mellandagarna till en släkting och eftersom vi precis innan vi skulle iväg fick veta att hon köpt julklappar till våra barn fast vi inte brukar ge varandra något, ville vi såklart inte komma tomhänta. En chokladask hade vi som gå-borts-present, men omslagspappret visade sig vara totalslut efter julhelgens paketorgier! Som julgåva från jobbet hade dock maken fått ett set med fina juliga kökshanddukar. Så, vi slog in chokladasken i en handduk, satte på en rosett (allt blir bra med rosett!) som tyvärr skar sig i färg mot handduken, och gav bort den. Vi rimmade också, något i stil med ?God Jul, vi vet att denna är ful!?. Hon blev glad! Kanske gladare för handduken (som hon fick behålla såklart!), än för chokladen?


     


    Vi önskar vinna dessa coola duploflygplan, och ge dem till släktingen, som nu har barnbarn i lämplig ålder. Inslaget i vanligt presentpapper dock!

  • Äldre 17 Dec 13:55
    #2



    Dags att slå in sista julklappen, då tar så klart papperet slut! Det enda som finns är hundbajspåsar. 


    Vill gärna vinna Legot till min systersons barn Noel, han älskar flygplan och duplo så denna kombination är perfekt :)

  • Äldre 17 Dec 14:20
    #3

    testar gästkonto

  • Äldre 17 Dec 19:22
    #4


    Så här kan det se ut när pappret precis tagit slut Skrikandes och en viss liten vill vara med och slå in julklappar. Hade inte mage att inte låta honom vara med så tejpklumparna bjuder vi på Tungan ute.
  • Äldre 17 Dec 19:28
    #5

    Glömde ju motiveringen, skulle vilja vinna då min son idag låtsas att hans lilla Duplo platta är ett flygplan, han brummar och flyger med den i luften och ibland flyger även bilarna Skrattande. Han hade blivit överlycklig över att få riktiga flygplan av Familjelivs Tomte.

  • Äldre 17 Dec 20:15
    #6


    Försökte vara lite fyndg och rolig men blev verkligen inte vackert.. Allra mest blev det tejp och väldigt svårt att öppna!

    Jag vill vinna eftersom min dotters första riktiga ord (förutom mamma, pappa, hej och katt) var PLIPLAN! (flygplan). Vi bor tvärs över sjön från en helikopterlandningsplats och hon är verkligen helt fixerad av allt luftburet. Skriker och gråter om vi inte hinner fram till fönstret för att titta när hon hör dem starta och landa.
  • Äldre 17 Dec 21:09
    #7

    Hej!

    Jag vann lucka 8, där stod att man skulle maila redaktionen@familjeliv.se

    På alla andra luckor står det att man ska mail redaktionen@familjelivmedia.se

    Betyder det att ni inte fått min adress?

    /HERU

  • Äldre 17 Dec 21:55
    #8


    Jag slog in ett presentkort till min bror i det som fanns att tillgå, dvs. tidningspapper. Tyckte det var snyggare med det än bara ett kuvert. Dessutom så avslöjade kuvertet allt. Men det kanske var lite fel att lämna över ett presentkort med texten "Pengarna räcker inte"! Hmmm.. jaja.. den enda som inte sett det var tydligen jag som slog in det, men jag fick veta det efteråt iaf. :)

    Motivering:
    Flygplan och fordon är lillkillens allt,
    det här skulle han tycka var galet grymt och ballt,
    han skulle även vilja somna med planen om natten,
    den lilla härliga skatten!
  • Äldre 17 Dec 22:25
    #9


    Min systers underbara pojkar ville ha mer julklappar när vi firade jul för 1 vecka sen så vi passade på att slå in deras pappa till en fin julklapp :) Gissa om barnen skratta av glädje .

    Jag har 3 tokiga barn där hemma som älskar flygplan och skulle bli enormt förtjusta om dom även kunde få bygga med flygplan , duplo är en stor favorit här hemma :)
  • Äldre 17 Dec 22:27
    #10

    Jag gjorde TOTALT bort mig förra julen på grund av tokig presentinslagning.
    Har tyvärr ingen bild, men ni förstår nog problematiken iaf.
    Jag behövde en större kartong till en julklapp till dottern, så jag använde den nya dammsugarens kartong.

    När dottern öppnade julklappen var hon sååååå lycklig!!!..... Över att få en dammsugare...

    Hon blev så besviken när det visade sig att det inte var en dammsugare.
     Jag lärde mig något av den katastrofala julklappsinslagningen förra året.. Att inte slå in julklappar i en kartong som kan verka missvisande!

    Hoppas jag får vara med trots att jag inte har någon bild. Skulle verkligen vilja ge lilltjejen LEGO då hon bara har ett litet DUPLO-set med en cirkusprinsessa, skulle ju passa bra med lite disney-fordon som förstärkning till hennes cirkusnummer!
    Hoppas!

  • Äldre 17 Dec 23:05
    #11

    Våran son älskar duplo lego, dagens flygplan har 4 hjul (se bild). De brukar sällan överleva natten då de ska ligga i sängen.

    Älskar duplo det kan jag lova,
    bygger kreationer som i sängen får sova.
    Om vi skulle vinna,
    då skulle han i flygplansvärlden försvinna,
    sitta på altan,
    o leka med duplo flygplan.

    Hoppas på att vinna detta duplo flygplanset till min 3åriga son Oscar som älskar flygplan.


    julklappen som vi slagit in är en tomte ser mer ut som en häxhatt ... :)

  • Äldre 17 Dec 23:52
    #12


    Här sitter vi och har paketinslagning. Men inget blev som vi tänkt. Först sov båda barnen sen vaknade lillan 8 månader som min sambo är inne och nattar NU. Forsätter med att slå in klappar men både papper, snöre och etiketter är SLUT som ni ser!!

    Hoppas faktiskt att få ett bra avslut på denna dag i denna tävling! Storebror 2,5 år ÄLSKAR flygplan och bygger Duplo som en tok! Denna vinst skulle passa honom perfekt!

    God natt
  • Äldre 18 Dec 08:33
    #13
    Heru skrev 2014-12-17 21:09:15 följande:
    Hej!

    Jag vann lucka 8, där stod att man skulle maila redaktionen@familjeliv.se

    På alla andra luckor står det att man ska mail redaktionen@familjelivmedia.se

    Betyder det att ni inte fått min adress?

    /HERU
    Hej hej!

    Båda mejlen fungerar.
  • Äldre 18 Dec 08:39
    #14

    Ni får gärna slå in alla mina julklappar! Solig
    Tack för att du delar med dig!

    Dagens vinnare är:


    weasley skrev 2014-12-17 20:15:34 följande:
    Försökte vara lite fyndg och rolig men blev verkligen inte vackert.. Allra mest blev det tejp och väldigt svårt att öppna!

    Jag vill vinna eftersom min dotters första riktiga ord (förutom mamma, pappa, hej och katt) var PLIPLAN! (flygplan). Vi bor tvärs över sjön från en helikopterlandningsplats och hon är verkligen helt fixerad av allt luftburet. Skriker och gråter om vi inte hinner fram till fönstret för att titta när hon hör dem starta och landa.
    Ett stort grattis till weasleySkål
    Snyggt jobbat med att få till benen!

    Mejla din adress, mobilnummer och dina kontaktuppgifter till redaktionen@familjeliv.se
    Skriv Vinnare i julkalendern i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vilken lucka du vunnit och vad.

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74411719-familjelivs-julkalender-lucka-18

    Lycka till! Tomte
  • Äldre 15 Feb 20:44
    #15

    Hej forumvärd! Tänkte kolla hur det blir med priserna? Det är snart mars och fortfarande inget Duplo :/

  • Äldre 16 Feb 13:08
    #16

    Hej!

    Har du inte fått vinsten ännu?

    Då har något blivit fel. Inboxa mig igen så efterlyser jag vinsten direkt!

    Ha det gott!

    Charlotte

Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 17