• Äldre 28 Nov 11:18
    6079 visningar
    19 svar
    19
    6079

    Familjelivs julkalender: Lucka 18


    För att vinna vill vi att du laddar upp en bild på temat barn och jul! Det kan vara dina egna barn eller barn du känner, kanske utklädda till tomtenissar eller med munnen full av julgodis. Motivet bestämmer du.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 18/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 19/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 18
  • Äldre 18 Dec 09:16
    #1

    Sonen blev överlycklig då han fick en stor pepparkakshjärta i present :)

    Julen är räddad!

    Vill vinna legot till mina söners kusin som är väldigt förtjust i Cirkus :)

  • Äldre 18 Dec 10:10
    #2


    Härommorgonen när vi kom upp hade nästan-3-åringen:
    1: Vaknat av sig själv.
    2: Klätt på sig sin "julklänning" med glitter på
    3: Släpat fram en stol till vitrinskåpet
    4: Tagit ner sin chokladkalender som stod ovanpå (sjysst att hon inte tog syskonens iaf!)
    5: Börjat länsa denna...
    6: Blev ertappad (och dessutom fotad)

    Detta är barn och jul för mig! Att man vet aldrig vad som händer! Hur länge räcker chokladkalendern? Står pepparkakshuset kvar i morrn? Kommer granen att välta? Kommer någon att få magsjuka eller vattkoppor lagom till jul? Men också att det ofta inte är de stora lyxiga fina julklapparna som blir mest uppskattade, utan kanske något mer oansenligt som blir mest älskat! Barn är underbart oförutsägbara (Ok, länsad chokladkalender hade vi kanske kunnat förutse) och gör julen mer spännande!

    Motivering: Det lyxiga cirkus-duplo-setet tror jag dock skulle bli fantastiskt uppskattat av alla fyra barnen och de skulle kunna ha kul med det tillsammans. Livet med fyra barn ÄR sannerligen en RIKTIG cirkus!

    (Hon är inte ledsen på bilden, om ni undrar. Skulle aldrig lägga upp en bild på ett olyckligt barn såhär. Hon känner nog sig mest lite ertappad. Hon fick äta en bit till innan vi tog undan kalendern... Ännu högre upp. Vi får se om hon hittar något nytt knep att nå den, innan jul)
  • Äldre 18 Dec 12:26
    #3


    Klappen som är komplett, cirkus och lego i ett. Enligt dottern.
  • Äldre 18 Dec 13:47
    #4

    Jag önskar denna låda vinna för min dotters lego verkar försvinna. Bygger slott tillsammans dotter och far men tjatar ständigt att hon förlite klossar har. En ny låda vore därför bra så hon kan leka i alla dar.

  • Äldre 18 Dec 14:14
    #5

    Fyller man år på lucia, så får man sätta sin egen prägel på luciaoutfiten, så det så! :D

    Ojojoj vad jag hoppas på dagens LEGOklapp!
    För att citera mig själv i gårdagens bidrag:

    "Skulle verkligen vilja ge lilltjejen LEGO då hon bara har ett litet DUPLO-set med en cirkusprinsessa, skulle ju passa bra med lite disney-fordon som förstärkning till hennes cirkusnummer!"

    Idag känns det mer på sin plats att säga: "...skulle passa bra med en hel stooor hääärlig cirkus som förstärkning till hennes cirkusnummer!"

    Hoppas hoppas ! <3
  • Äldre 18 Dec 14:44
    #6

    Tänkte att vi framöver ska ägna oss åt lite godare saker att äta än julkulor, förslagsvis knäck eller lussekatter, men jag är inte den som är den.. Och inte dottern heller!



    Idag vill jag verkligen vinna eftersom i lucka 16 i vår familjs familjelivskalender dolde sig något så värdelöst som vattkoppor! Förbannat trist.

    Vad vore bättre att muntra upp ett prickigt barn med än med olika djur?! (Speciellt elefanten som jag vet att hon skulle älska!)


     

  • Äldre 18 Dec 18:03
    #7

    Till julen 2006 hämtade vi hem vår hund Nalle från ett omplaceringshem. Imorgon blir det åtta år sedan och då var han redan 3,5 år. Det är ju bland det bästa vi gjort och vi har fått så många roliga stunder tillsammans. Bättre julklapp får man leta efter - så han är till stor del jul för oss!


    När flocken utökats med små bebisvalpar har han tagit det jättebra och ställer gärna upp på våra upptåg. Här är han tillsammans med ett av barnen i ett juligt landskap!


    Duplo är dyrt och nu kan syskonen dela så då blir det en perfekt julklapp till de båda! Duplo är ju så bra för att träna sinnena och så fantasin på det. :)

  • Äldre 18 Dec 18:11
    #8

    Vad passar bättre än en circus till denna lilla tjej som till och med tvunget ska leka clown på officiella julkortet? ????

  • Äldre 18 Dec 18:43
    #9

    Oj vad många frågetecken! Skulle varit en smiley! :-P

  • Äldre 18 Dec 21:18
    #10

    Min lilla tjej tycker det är världens bästa grej att lego få bygga men även klä ut sig i olika skapelser så snygga.

    Denna gång med min halskrage och tomtens luva hon hos förtrollade trots redig snuva.

    Att legot denna gång få vinna vore lyckan för vår lilla superkvinna.

  • Äldre 18 Dec 21:32
    #11


    En liten tomtenissa :)

    Dottern har precis fattat galoppen när det gäller just Duplo och hon skulle bli ÖVERLYCKLIG ifall hon skulle få detta i julklapp. Hon kan sitta hur länge som helst och bygga med sitt duplo. Sedan älskar hon även djur så denna Circus skulle bli perfekt :)
  • Äldre 18 Dec 23:00
    #12


    Här kommer en sammanfattning av våran jul hittills .

    Vi bakar (läs ,min fru, son och farmor= jag är hjälpreda), vi har pyntat, vi har njutit av den lilla snö vi fått och vi busar i mängder. Julfrissen har växt till sig också som ni ser .

    Nu längtar vi efter tomten och att få ha fler såna här dagar då vi snart är jullediga.

    Här hemma är det som ni ser ofta lite utav en cirkus så lite lugnt Duplo byggande hade passat bra så vi får lite julefrid .
  • Äldre 18 Dec 23:12
    #13

    Asså vi kämpade, bytte plats, gjorde fint och lockade med det mesta och resultatet blev enl. nedan hur vi 'n gjorde. Vad gör man? Världens mest ilskna tomte på julkorten, men idag vet jag att han skulle bli överlycklig av cirkusen i dagens lucka. Då skulle vi inte få se någon ilsken liten 3 månadersbebis utan en överlycklig tvååring istället. Galet vad tiden går! Tungan ute


  • Äldre 18 Dec 23:18
    #14
    Petra 228 skrev 2014-12-18 23:12:43 följande:

    Asså vi kämpade, bytte plats, gjorde fint och lockade med det mesta och resultatet blev enl. nedan hur vi 'n gjorde. Vad gör man? Världens mest ilskna tomte på julkorten, men idag vet jag att han skulle bli överlycklig av cirkusen i dagens lucka. Då skulle vi inte få se någon ilsken liten 3 månadersbebis utan en överlycklig tvååring istället. Galet vad tiden går! Tungan ute


    Jag har en jätteslö gammal dator och då jag laddade upp blev det lite konstigt med bilderna och jag kan inte ändra det. Hoppas att ni förstår iaf :)
  • Äldre 18 Dec 23:55
    #15

    " Så nu är alla julklapparna inslagna".


    Lego är toppen o kul,
    att pyssla med när det är jul.
    Vägar, bilar och hus,
    eller varför inte ett eget juleljus.
    Lego är toppen för fantasin.
    så nu hoppas jag på lego till sonen min.


  • 880215
    Äldre 20 Dec 23:33
    #16

    Jag ger detta fina kort en sista chans att kamma hem en vinst (jag tävlade med det i en annan lucka, men vann tyvärr inte den). Så, ja, nu testar jag helt enkelt igen, för att se om bilden har någon tur med sig!? Flört

    Motivering:

    Jag skulle vilja vinna detta lego till sonen. Han tycker väldigt mycket om cirkus (han har dock aldrig varit på någon, men han har sett på cirkus på TV och i olika filmer). Han skulle bli superglad över att kunna bygga en egen lego-cirkus!

    Vi bifogar med det inofficiella julkortet Tungan ute för i år. Här har ett barn (med lite hjälp av sin mamma) bakat fint inför jul.
    GOD JUL! Hjärta

  • Äldre 22 Dec 10:12
    #17

    God morgon!

    Nu är det dags att avslöja vinnarna inte bara bakom denna lucka utan även luckorna 19, 20 och 21.
    Så håll koll! Solig

    Vinnare av lucka 18 är


    nallebjörn skrev 2014-12-18 18:03:31 följande:

    Till julen 2006 hämtade vi hem vår hund Nalle från ett omplaceringshem. Imorgon blir det åtta år sedan och då var han redan 3,5 år. Det är ju bland det bästa vi gjort och vi har fått så många roliga stunder tillsammans. Bättre julklapp får man leta efter - så han är till stor del jul för oss!


    När flocken utökats med små bebisvalpar har han tagit det jättebra och ställer gärna upp på våra upptåg. Här är han tillsammans med ett av barnen i ett juligt landskap!


    Duplo är dyrt och nu kan syskonen dela så då blir det en perfekt julklapp till de båda! Duplo är ju så bra för att träna sinnena och så fantasin på det. :)


    Ett stort grattis nallebjörn! Skål
    Inboxa dina kontaktuppgifter, adress, mobilnummer och mejladress till mig så fort som möjligt!
    Glöm inte att skriva vad du har vunnit!

    Vann du inte idag?
    Ingen fara!
    Det kommer fler tillfällen och här hittar du dagens lucka:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74411788-familjelivs-julkalender-lucka-22

    Lycka till! Tomte
  • Äldre 22 Dec 17:44
    #18

    Tack så mycket! Det här gjorde mig jätteglad. Skrattande


    Jag har inboxat.

  • 880215
    Äldre 23 Dec 00:56
    #19
    nallebjörn skrev 2014-12-22 17:44:51 följande:

    Tack så mycket! Det här gjorde mig jätteglad.

    Jag har inboxat.


    GRATTIS!!!
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 18