• Äldre 28 Nov 11:28
    6093 visningar
    26 svar
    +1
    26
    6093

    Familjelivs julkalender: Lucka 20


    Var med och öppna luckan den 20 december.

    För att vinna vill vi att du fotar dina julförberedelser! Välj ett motiv som du tycker symboliserar just din jul, kanske är det dina barn, din julgran eller högen med otvättade kläder smile1.gif
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 21/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras därefter här i tråden.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 20
  • Äldre 20 Dec 11:04
    #1

    Är självklart med och tävlar!

  • Äldre 20 Dec 13:21
    #2

    På bilden kastrullen efter kolakoket idag. Knäcken kokades igår :)

    Vill gärna vinna legobitarna så att dottern, sex år, kan bygga extra hus till sina djur, Lego är min favoritleksak, går aldrig sönder och kan ärvas vidare...

  • Äldre 20 Dec 14:13
    #3

    Hej!

    Det ska vara fint, lukta gott och skina! Tur att jag har lite hjälp på traven Tomte

    Vi har några små fingrar här som skulle älska att bygga med dagens låda,
    jodå pappa också, det kliar hos båda! :)


     


     

  • Äldre 20 Dec 14:36
    #4

    Slå in julklappar! Denna ska min dotter ge till sin mormor. Hon har gjort julklappen helt själv och slagit in den. Det värmer i hjärtat.

    Jag vill gärna vinna, så min dotter får lite eget lego, då lillebror inte alltid vill dela med sig.

  • Äldre 20 Dec 15:29
    #5

    Jag och min minsta dotter Sigrid blev helt fascinerad av julgranskulan när vi höll på att klä granen.

    Vanliga legobitar gör så att fantasin sprudlar och barn våra barn kan utvecklas och bygga som dom vill!

  • Äldre 20 Dec 17:46
    #6

    Bilden blev sådär, men detta är mitt käraste julpynt! När sambon och jag flyttade ihop och firade vår första jul, sa jag att jag alltid velat ha en gran som i Musse på julafton. Polkagrisar, vackra kulor osv...

    Så någon dag innan jul kommer han hem med dessa små mjukdjur från ikea.

    -Du måste ju ha piff och puff och det ska bli som granen i Musse!

    Så piff och puff sitter alltid i vår gran

    Nu är det sonen 6år som placerar och bestämmer vart de ska sitta. I år håller de i julgransljusen

    Jag vill vinna lego till sonen (och sambon som köpte ekorrarna ) för det är det roligaste killarna vet när mamma är tråkig och julstädar och fixar fast jag skulle nog vara med lite jag med.

  • Äldre 20 Dec 17:48
    #7

    Bilden vred sig tyvärr

  • Äldre 20 Dec 19:03
    #8


    Julen sägs ju vara barnens högtid, så vad passar bättre än lite barnarbete?

    Nä, men så här var det.

    Man kan koka knäck till förbannelse, klä den snyggaste granen och ha miljoner paket, men det blir i allafall inte jull förrän det är ordentligt städat. Annars går jag efter devisen att "städning när man har barn är som att skotta snö i snöstorm", och städar inte i onödan, men till Jul ska det vara rent.

    Jag hade dammtorkat men blev avbruten av oväntade gäster som ledde till fikastund  och glömde dammtrasa och vattenpyts i fönstret i vardagsrummet.
    Sen blev det sådär tyst som det blir när barnen antingen somnat eller hittat på bus...Japp. Lilla hjärtat, snart tre år, hade hittat städattiraljerna och gått lös på golvet (varför smådutta på lister etc, liksom). Eftersom hon går all in med allt hon gör hällde hon ut allt vatten också. Det var bara borstarna på fötterna som skridskor som fattades för att det skulle bli Pippi-style.

    Min lilla städerska önskar detta Lego i lön. Det är min motivering.
  • Äldre 20 Dec 21:56
    #9

    Årets jul har bestått av förberedelser inför den kommande bebisen. Skruva möbler, möblera om, måla....

    Hade gärna sett att vårt barn fick oändligt med Lego att leka med när han/hon är stor nog. Just för att Lego stimulerar kreativiteten då det bara är fantasin som sätter gränserna för vad som går att bygga :)

  • Äldre 20 Dec 22:02
    #10

    Julbak med fyragenerationer har varit en tradition och ett måste för oss så länge jag kan minnas.. Lussekatter rullas och pepparkakor skapas. Klenor och alla dess olika julbröd bakas.. Det finns något för alla smaker och passar både stora och små. 

Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 20