• Äldre 28 Nov 11:37
    5615 visningar
    32 svar
    32
    5615

    Familjelivs julkalender: Lucka 22


    För att vara med och tävla idag vill jag att du laddar upp en bild av en teckning som ditt barn har gjort. Gärna med jultema men absolut inget krav. Skriv en kort berättelse om teckningen och en motivering till varför du vill vinna.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 22/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras därefter här i tråden.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 22
  • 880215
    Äldre 22 Dec 09:41
    #1

    Detta är min sons första sk "huvudfoting". Denna gjorde han vid ungefär 2,5-års ålder.
    När jag såg denna så utbrast "ÅH! Vilken FIN gubbe du har gjort!", varpå sonen pekar på gubbens hatt och säger "ho, ho, ho". Jag sa "jaha, är det en tomte?", varpå sonen svarar "aaa, jukapp! (julklapp)", och pekar på den låååååååååånga armen (jag tolkade det som att tomten räcker över julklappar med sin långa arm). Flört
    Denna teckning hänger framme jämt, men får en unik plats just under jul.
    Än idag så rättar sonen, nu fyra år, mig när jag säger att det är hans första huvudfoting - då rättar han och säger "nej, mamma, det äj min fösta TOMTE!" Glad

    Motivering:
    Sonen älskar lego och han fullkomligt älskar bilar! Detta luck-pris har ju ALLT! Skrattande

  • Äldre 22 Dec 10:33
    #2

    En ren som lyser upp för tomten med en släde full av lyktor . Fanny tävlar om detta pris till sin lillebror för att att dem tillsammans ska ha roligt / Fannys motivering

  • Äldre 22 Dec 12:12
    #3

    Här är min sons absolut första teckning med motiv utan streck o ringar.

    Han är 6år o har autism, älskar skolan & gjorde denna gran i skolan, "prick till prick" gran med bokstäver istället för siffror. A-Z o vi är såå stolta att hans första "riktiga" teckning blev en julgran !

    Vi skulle vilja vinna för att han är alldeles tokig i lego och behöver träna upp finmotoriken o då kan junior-legot va perfekt!

  • Äldre 22 Dec 21:28
    #4

    Sonen önskade sig en annorlunda julkalender o berättade på ett ungefär hur han ville att den skulle se ut.Så här är den.....snart färdig. 

    Sonen hade velat ha sin mormor o morfar hos sig på julaftonen, men eftersom de valt att överge oss, så är han glad åt det näst bästa att leka med...lego.


     


  • Äldre 22 Dec 21:32
    #5

    Min dotter har ritat av en iPad som hon hett önskar sig i julklapp, med iPaden vill hon ta fotografier på sin familj och det är oss hon har ritat i iPaden.

    Min dotter älskar lego och häftiga bilar så det hade varit roligt att vinna denna till henne.
    Dessutom tror jag att hennes lego-älskande pappa hade blivit snäppet gladare, kanske så glad att han hade kunnat tänka sig att byta sin iPad mot legot ;)

  • Äldre 22 Dec 21:33
    #6


    Teckningen är den senaste jag hittade i röran i hennes rum och räddade till senare. Hon pratar mycket om skolan, hon går i "nollan", och även om att hon skulle vilja bli lärare när hon blir stor, helst på samma ställe som hon går i skolan nu :)

    Nalleklassen är nog en spinoff på hennes älskade nalle och kärleken till skolan :)

    Om jag vann den här till tjejen skulle förhoppningsvis hennes trettonårige bror vilja leka med henne med något annat än datorrelaterat :)
  • Äldre 22 Dec 22:24
    #7


    På bilden ser ni två tomtar gjorda efter Lillemans händer .

    Han ritade även en annan bild där tomten tydligen åker på en traktor Skrattande. Min Lilleman är helt besatt av fordon och skulle kunna spendera timtals i garaget. När vi var på vårdcentralen sa han att en maskin som det har (mäter syre) var traktor och en kompressor på Bauhaus var en bil . Ja ni hör ju Tungan ute!
  • Äldre 22 Dec 22:26
    #8


    Min son har gjort en saga om vänlighet, den handlar om två kompisar. Framsidan säger allt! Inte direkt julig, men vad passar bättre under julen än vänlighet.

    Jag vill vinna för att han och lillebror ska ha något att leka med tillsammans, då storebror varit svårt sjuk under året och han och lillebror har varit enormt stöd mot varann. Som bästa vänner helt enkelt, precis som i vänlighetssagan!
  • Äldre 23 Dec 00:03
    #9



    Man lär dig av sina kusiner... Vi har vart i hos kusinerna och han hade målat sin stol som var likadan, stolt kommer Viktor till sin mamma och säger -Jag har målar samma som Samuel... Japp, TUR det finns aceton ännu säger jag bara!

    Vi Önskar gärna bilar lego så vi har roligare saker att göra här hemma på dagarna än att måla på möbler! Viktor älskar Lego och givetvis spännande sportbilar också!

  • Äldre 23 Dec 13:40
    #10

    Vart skriver dem vem som vunnit? Här i tråden?

Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 22