• Äldre 28 Nov 11:43
    6921 visningar
    30 svar
    30
    6921

    Familjelivs julkalender: Lucka 23


    Nu är det bara en dag innan julafton- dagen D.
    Det brukar vara en dag med höga förväntningar och en dag då man försöker få klart allt så att det råder julfrid på julaftonsmorgon. Härligt!
    För att vara med och tävla idag vill jag att du berättar om vad du och din familj brukar göra så här dagen innan julafton. Skriv en kort motivering varför du vill vinna och för att öka vinstchansen ännu mer så ladda gärna upp ett foto på hur det ser ut hos er dagen innan julafton.
    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 23/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras därefter här i tråden.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 23
  • Äldre 22 Dec 21:25
    #1

    Dagen innan julafton träffar vi alltid upp våra goda vänner och det har vi gjort i flera år.
    Vi spelar julklappsspelet, äter alldeles för mycket mat, pysslar (försöker iallafall) och kollar lite halvintresserat på bingolotto som vi för övrigt aldrig någonsin vinner.
    Denna tradition är för mig viktigare än själva julafton.

    Jag vill vinna denna till min systerdotter, hon hade blivit överlycklig då hon älskar duplo och mat :)

  • Äldre 23 Dec 00:23
    #2

    Dagen innan så förbereder vi lite mat och damsuger av.
    Slår in paket om det finns nått mer att slå in sedan så när förberedelserna är klar och barnen sover så brukar jag och gubben sätta oss i soffan framför en film å bara andas och smaka på den ny griljerade skinkan å ta oss en liten liten liten bailis.
    Sedan när det är färdigt så lägger vi en julklapp var åt barnen i fotändan på sängen.
    Sedan går vi och lägger oss. och vaknar med ett glatt humör å förbereder det sista innan mina föreldrar å syskon kommer.

    Vi vill gärna vinna denna för det skulle min älskade minsting gilla som blir 3år dagen efter julafton.

  • Äldre 23 Dec 05:47
    #3

    Dagen innan julafton så åker vi alltid ner på stan. Äter en extra mysig lunch och handlar de sista. I år har vi väntat med julgranen som brukar kläs den 22a. Vi kommer fixa julgranen och lägga klapparna under när Minna somnat. Sen i morgon kommer hon dels vakna i sin nya bilsäng och sen gå ner och se granen och att tomten varit på besök. Ska bli så roligt att se henne min.

    God Jul alla

  • Äldre 23 Dec 05:48
    #4
    MrsC74 skrev 2014-12-23 05:47:09 följande:

    Dagen innan julafton så åker vi alltid ner på stan. Äter en extra mysig lunch och handlar de sista. I år har vi väntat med julgranen som brukar kläs den 22a. Vi kommer fixa julgranen och lägga klapparna under när Minna somnat. Sen i morgon kommer hon dels vakna i sin nya bilsäng och sen gå ner och se granen och att tomten varit på besök. Ska bli så roligt att se henne min.

    God Jul alla


    Glömde motiveringen. Önskar att vinna till Minna som älskar Lego. En nyvunnen kompis som hon leker med hela dagarna.
  • Äldre 23 Dec 07:45
    #5

    Ja så här dagen före så är det så att far i huset fyller år så det blir frukost på sängen och en härlig blandning av julstök och kalas . Kalas och kalas va att ta i men vi försöker se till att födelsedagsbarnet :) blir firat . Motivering är att lego är kul och alla former och storlekar önskas till jul

  • Äldre 23 Dec 08:19
    #6

    Dagen före julafton far vi alltid till min syster och har uppesittarkväll. Där spelar vi Bingo-lotto och myser tillsammans. I år är mina syskonbarn med familjer där så det kommer att bli många barn!

    Den här vinsten skulle passa helt perfekt då vi just nu har 7 stycken barn i vår närmsta närhet! 

  • Äldre 23 Dec 08:31
    #7

    Glömde ju fotot :)

    Så här ser det ut varje år... Vi bygger pussel! Nu är det här klart så nu är det dags för nästa :D

  • Äldre 23 Dec 15:06
    #8

    Dagen innan julafton brukar vi ta in julgranen och pynta den. Sen resten av dagen blir det något trevligt spel och sällskap med familjen.
    En heldag med mys helt enkelt!

  • Äldre 23 Dec 16:29
    #9

    vi bara myser med sonen då övriga juldagar är ful fart med besök hos släkten.
    då sonen är adopterad så försöker vi äta mat som äts i det landet för att på så sätt hålla hans urspung levande för honom. Han får även tjuvöppna en av julklapparna.

  • Äldre 23 Dec 16:30
    #10

    glömde motiveringen sonen älskar att bygga saker och behöver öva på språket så detta skulle vara perfekt för honom

Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 23