• Äldre 30 Nov 10:05
    6379 visningar
    7 svar
    7
    6379

    När blödning inte är missfall

    Är det någon som har haft blödningar under (tidig) graviditet som inte har varit missfall och som kan berätta om hur det var?

    Jag har blött sedan i fredags kväll (söndag förmiddag nu). Det är lite mindre än en vanlig mens och jag har som lättare mensvärk. KK vill inte kolla mig och jag blir tokig av att inte veta... Det är varken smärta, riktigt med blod eller klumpar men jag har en riktigt dålig känsla. Det har redan från början känts som att det inte kommer bli någon bebis. Jag är i vecka 7.

    Snälla någon - har du haft det som jag men ändå fått ditt barn?

  • Svar på tråden När blödning inte är missfall
  • linnea­20
    Äldre 2 Dec 20:56
    #1

    Jag blödde mellan vecka 6-8(är i vecka 27 idag). Har fortfarande pyttesmå blodprickar i mina flytningar nästan varje dag. Har varit på två gyn undersökningar, ingen kan se vart blodet kommer ifrån. Har varit inställd på att det ska gå åt skogen, men det kan tydligen vara okej trots blödningar.


  • Äldre 1 Jan 23:14
    #2

    Jag har haft blödningar under mina tre graviditeter v 16, v 8, v 9, v10 och det har gått bra. Har även fått missfall i v 8. När jag började blöda den gången visste jag att det kommer inte att gå bra. Alla graviditets symptom hade försvunnit ett par veckor tidigare, så jag hade en känsla att allting är inte som det ska. Blödningar har varit både mindre och mer än vanlig mens. Från typ fyra dagar till från och till under ca fyra veckor. Men som tur är har jag alltid fått tid på kk för vul.

  • Äldre 1 Jan 23:15
    #3

    *under mina fyra graviditeter

  • Äldre 2 Jan 04:18
    #4

    Har också haft blödningar denna grav. Riktigt rött blod som runnit till i trosan. Vid kanske 4tillfällen fr v.7-10 med bruna flytningar efter och emellanåt rosa flytningar/blödningar. Ingen förklaring mer än kanske svamp vid första tillfället.

    Bebis mår bra härinne och är nu i v.16+6. ?

    Håller tummarna för dig!


    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf 12/6-15*.¸¸.·*¨`·
  • Anonym (hej på dig)
    Äldre 11 Jan 18:29
    #5

    Jag är inne på min fjärde graviditet.

    Graviditet ett var att jag fick i v 6 liten rosa flytning i trosorna, gick över, i v 12 lade jag mig i soffan och det kändes som ett gummiband gick sönder i magen och det forsade blod, med klumpar, fick  veta den varit död sen v 9-10, sen var det som en liten förlossning, krystade ut fostret och det lät plask i toaletten.

    Graviditet två blödde jag helt plötsligt blod i v 6, allt bra med embryot, åkte hem, blödde fram och tillbaka till v 9, allt från rosa, till brunt, flytningar och som blödningar. Fick världens smärta i v 12 och åkte in, allt var bra med babyn, fick en blodsamling i livmodern, blödde ur den och allt gick jättebra!

    Graviditet tre fick jag rosa flytningar i v 8, gick snabbt över, i v 9 fick jag riktigt ont och kröp till toaletten, blödde ner hela toalettstolen och skrek av smärta, åkte in akut och allt var bra, sen fortsatte det med blödningar och smärta, som avtog med bruna flytningar och till slut vanliga flytningar i v 11, sen gick allt jättebra!

    Inne på min fjärde graviditet, fick riktigt ont i v 6 och blödde ner mina byxor, åkte in, hittade ingen orsak vad var fel, hände igen i v 9, krampade, sammandragningar, mycket blod och slem, ingen vet vad som gör ont, upprepade sig en vecka efter, då fick jag veta det var en liten kant på moderkakan som blödde och jag hade en blodsamling i livmodern.
    Blöder fortfarande rött till brunt och är i v 13. Blir garanterat sista barnet, orkar inte psykiskt eller fysiskt! Jag är sån som blöder och har smärtor när jag är gravid.

    Det kan vara vad som helst, är min erfarenhet, håller tummarna, lycka till!

    Det läkarna har sagt till mig är att det är goda tecken om man har kvar symtom, att det inte känns som livmodertappen är öppen, att det inte blir sammandragningar och kramper som bara ökar och så klart klumpar, sånt som är rester från navelsträng, hinnsäcken mm.

  • Mon 15 Jul 2019 18:19
    #6

    Hej!

    Jag har blivit naturligt gravid efter flera ivf behandlingar. Är i vecka 5+6 och vakna idag av att trosan var blodig, sprang till toaletten och det rann färskt rött blod. Fick panik och bestämde mig för att åka in till Gyn akuten på Danderyd. Var ett vrak och bara grät. Gjordes flera prover och sedan det efterlängtade ultraljudet. Där hittade man fostret och det tickande hjärtat!!! Så blod behöver inte betyda missfall!!!

    All tur till dig min vän????????

  • Wed 17 Jul 2019 11:15
    #7

    Blödde i v 10 med min första. Kom ljusrosa blod som sedan försvann. Födde en frisk flicka v 40+2 <3

    Är nu i v.15 o hade imorse brun blödning. Man blir ju orolig men hoppas på att det inte kommer mer sen..

Svar på tråden När blödning inte är missfall