• Anonym (?)
    Äldre 2 Dec 01:05
    62794 visningar
    112 svar
    112
    62794

    Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?

    Min flickvän är 35 och ser inte en dag ut över 25, till och med ännu yngre. Jag är själv 25 och hon smälter lätt in bland mina tjejkompisar som är mellan 22-25 år gamla. Hon är inte "snygg för sin ålder" utan snarare så snygg att hon konkurrerar ut vilken annan tjej som helst mellan 20 och 25. Det är inte bara jag som säger det heller utan det är en åsikt som delas av alla i min bekantskapskrets som har träffat henne, både killar och tjejer.

    Nu har jag även träffat flera av hennes väninnor och det slår mig att de allihop ser VÄLDIGT gamla ut. Även de som varit något år yngre än henne hade jag gissat att de vore minst 10 år äldre än henne.

    Jag trodde först att det var något genetiskt, men nu när jag träffat hennes fyra år yngre syster kan jag säga att hon ser ut som storasystern. Alla som träffar dem tror just detta.

    Det gör mig väldigt förundrad över att det kan skilja så pass mycket i utseendet mellan personer i samma ålder. Hur kommer det sig att hon ser yngre ut när hennes syster inte gör det? Jag trodde att genetiken spelade en stor roll här, men uppenbarligen inte.

    Min flickvän äter väldigt hälsosamt och sköter sig genom att vårda sin hud, hon röker inte och dricker knappt nån alkohol. Hon har alltid sovit gott och aldrig stressat enligt henne själv. Är det alltså sånt här som påverkar mer än de genetiska faktorerna?

  • Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 2 Dec 09:35
    #20
    +1
    Anonym (bilder) skrev 2014-12-02 09:19:40 följande:

    Skulle vara roligt att se bilder på alla som påstår sig se så mycket yngre ut än vad de är. Asiater kan komma undan med att se betydligt yngre ut än sin faktiska ålder, skandinaver not so much. Jag har sett en eller två genom hela mitt liv. Däremot har jag hört massor av människor försäkra andra om att de minsann ser så unga ut, bara för att när "ungdomen" gått utgjuta sig om att de inte alls gör det. 

    Ts: vill inte du ha några barn? 


    Min flickvän är inte skandinav, men heller inte asiat.

    Jo, klar jag vill ha barn. Det är på gång.
  • Äldre 2 Dec 09:45
    #21
    Anonym (?) skrev 2014-12-02 01:05:29 följande:

    Min flickvän är 35 och ser inte en dag ut över 25, till och med ännu yngre. Jag är själv 25 och hon smälter lätt in bland mina tjejkompisar som är mellan 22-25 år gamla. Hon är inte "snygg för sin ålder" utan snarare så snygg att hon konkurrerar ut vilken annan tjej som helst mellan 20 och 25. Det är inte bara jag som säger det heller utan det är en åsikt som delas av alla i min bekantskapskrets som har träffat henne, både killar och tjejer.

    Nu har jag även träffat flera av hennes väninnor och det slår mig att de allihop ser VÄLDIGT gamla ut. Även de som varit något år yngre än henne hade jag gissat att de vore minst 10 år äldre än henne.

    Jag trodde först att det var något genetiskt, men nu när jag träffat hennes fyra år yngre syster kan jag säga att hon ser ut som storasystern. Alla som träffar dem tror just detta.

    Det gör mig väldigt förundrad över att det kan skilja så pass mycket i utseendet mellan personer i samma ålder. Hur kommer det sig att hon ser yngre ut när hennes syster inte gör det? Jag trodde att genetiken spelade en stor roll här, men uppenbarligen inte.

    Min flickvän äter väldigt hälsosamt och sköter sig genom att vårda sin hud, hon röker inte och dricker knappt nån alkohol. Hon har alltid sovit gott och aldrig stressat enligt henne själv. Är det alltså sånt här som påverkar mer än de genetiska faktorerna?


    Jag är nyss fyllda 40 och fick visa leg på systemet till jag var 33. Har fått visa leg för vissa tror inte att jag är 40 utan Max 30 el under. Nästan inga rynkor bara när jag skrattar fin hy. Festade hårt i ungdomen o även tog droger. Solade sjukt mycket för det var inne att vara brun. Men jag har nästan aldrig sminkat mig. Får alltid höra av pojkvänner att jag är snyggare utan smink o jag håller med. Har inte sminkat mig på flera år.
  • Anonym (Jamen­visst)
    Äldre 2 Dec 09:57
    #22
    Anonym (bilder) skrev 2014-12-02 09:19:40 följande:

    Skulle vara roligt att se bilder på alla som påstår sig se så mycket yngre ut än vad de är. Asiater kan komma undan med att se betydligt yngre ut än sin faktiska ålder, skandinaver not so much. Jag har sett en eller två genom hela mitt liv. Däremot har jag hört massor av människor försäkra andra om att de minsann ser så unga ut, bara för att när "ungdomen" gått utgjuta sig om att de inte alls gör det. 

    Ts: vill inte du ha några barn? 


    Beror på. Jag är nätt, har alltid varit, plus att jag förmodligen beter mig lite barnsligt.
  • sextio­talist
    Äldre 2 Dec 10:12
    #23

    Tittade igenom bilder som mina FB-vänner lagt ut och konstaterade att tiden tär olika helt enkelt.
    Jag har tre gamla vänner, jämngamla med mig, som numera ser ut som gummor. En av dessa var vältränad och lika smal som jag när vi var båda i 25-års-åldern (hon var betydligt mer vältränad), idag en rultig gumma.
    Jag har även flera vänner som verkligen ser yngre ut av de är och så har jag självklart en drös som ser ut för den ålder de är i.

    Jag har också vänner som såg 10 år äldre ut (minst) när de var i 30-års-åldern och de ser likadana ut idag, de verkar ha stannat upp i åldrandet.

    Det läggs upp en del gamla foton i vissa grupper jag är med i och då kan man se dåtid och nutid.

  • Anonym (C)
    Äldre 2 Dec 10:14
    #24

    Det handlar om stil. Finns tjejer som blir feta och fula när de är 18...

    Få tror att jag är 30, eftersom jag inte är småfet och går runt med mysbyxor och otvättad hästsvans med fyra ungar på höften.

  • sextio­talist
    Äldre 2 Dec 10:18
    #25
    Anonym (C) skrev 2014-12-02 10:14:12 följande:

    Det handlar om stil. Finns tjejer som blir feta och fula när de är 18...

    Få tror att jag är 30, eftersom jag inte är småfet och går runt med mysbyxor och otvättad hästsvans med fyra ungar på höften.


    Jag känner ingen som vid 30 hade såg ut som du beskrev, inte ens de som skaffade barn tidigt
    Jag känner ingen som hela tiden ser ut så även vid 40 och 50 (men säkert många som kan göra det då och då)
  • Äldre 2 Dec 10:26
    #26

    Fram till jag var 35 ungefär såg jag ut som en tonåring, men nu har jag kommit ikapp min ålder (44) lite. Men jag har, precis som TS tjej, aldrig rökt, dricker ytterst sällan alkohol, solar inte och använder bara smink vid speciella tillfällen. Jag stressar sällan och sover gott på nätterna och jag har ett stimulerande jobb och fritidsintressen som jag utövar och älskar. Jag äter nyttigt och tar hand om mig och det, i kombination med gener, är nog anledningen till att jag inte har några rynkor och inte är alltför "hängig".


    Följ dina drömmar
  • Äldre 2 Dec 10:31
    #27

    Jag röstar också på genetik. Min pappa såg ut som 20 tills han hade passerat 40. Jag har tydligen ärvt det draget, vilket jag personligen inte tycker är att föredra. Jag hade helst sett ut som min ålder eftersom jag förväntas vara mindre kompetent och mindre erfaren än jag är så länge jag ser ung ut. Jag är 37 och får fortfarande visa leg på systemet och jag fick visa leg på 18-årskrog när jag var 30. Och nu när jag går omkring med stor gravidmage utgår alla ifrån att det är mitt första barn... Obestämd I mitt huvud är jag en medelålders snart trebarnsmor så jag har lite svårt att förlikas med hur jag uppfattas. 

  • Anonym (40)
    Äldre 2 Dec 10:34
    #28

    När jag fyllde 40 började jag gymträna, slutade stoppa i mig godis/läsk/chips/öl, skaffade kontaktlinser och snygga kläder. (Ja jag träffade en tjej.)

    Ett 10 månader senare har jag gått ner 1 kilo, har muskler, väger och ser ut som när jag var ca 26, får visa leg på Systemet och kvinnor spanar in mig igen.

    Så det mesta handlar om hur man sköter om sig själv. Skrattande

  • Anonym (Genet­ik)
    Äldre 2 Dec 10:49
    #29

    Ja jag tror också det handlar om genetik. Jag är också 35 år min pojkvän som är 7 år yngre tycker jag ser ut som max 28, hans vänner säger detsamma. Har ett barn och har solat mkt när jag var yngre. Sminkar mig varje dag men äter bra för det mesta.
    Vi har förresten också börjat prata barn

Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?