• Anonym (?)
    Äldre 2 Dec 01:05
    62837 visningar
    112 svar
    112
    62837

    Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?

    Min flickvän är 35 och ser inte en dag ut över 25, till och med ännu yngre. Jag är själv 25 och hon smälter lätt in bland mina tjejkompisar som är mellan 22-25 år gamla. Hon är inte "snygg för sin ålder" utan snarare så snygg att hon konkurrerar ut vilken annan tjej som helst mellan 20 och 25. Det är inte bara jag som säger det heller utan det är en åsikt som delas av alla i min bekantskapskrets som har träffat henne, både killar och tjejer.

    Nu har jag även träffat flera av hennes väninnor och det slår mig att de allihop ser VÄLDIGT gamla ut. Även de som varit något år yngre än henne hade jag gissat att de vore minst 10 år äldre än henne.

    Jag trodde först att det var något genetiskt, men nu när jag träffat hennes fyra år yngre syster kan jag säga att hon ser ut som storasystern. Alla som träffar dem tror just detta.

    Det gör mig väldigt förundrad över att det kan skilja så pass mycket i utseendet mellan personer i samma ålder. Hur kommer det sig att hon ser yngre ut när hennes syster inte gör det? Jag trodde att genetiken spelade en stor roll här, men uppenbarligen inte.

    Min flickvän äter väldigt hälsosamt och sköter sig genom att vårda sin hud, hon röker inte och dricker knappt nån alkohol. Hon har alltid sovit gott och aldrig stressat enligt henne själv. Är det alltså sånt här som påverkar mer än de genetiska faktorerna?

  • Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?
  • Anonym (C)
    Äldre 2 Dec 13:28
    #30
    Anonym (40) skrev 2014-12-02 10:34:49 följande:

    När jag fyllde 40 började jag gymträna, slutade stoppa i mig godis/läsk/chips/öl, skaffade kontaktlinser och snygga kläder. (Ja jag träffade en tjej.)

    Ett 10 månader senare har jag gått ner 1 kilo, har muskler, väger och ser ut som när jag var ca 26, får visa leg på Systemet och kvinnor spanar in mig igen.

    Så det mesta handlar om hur man sköter om sig själv. Skrattande


  • Anonym (R)
    Äldre 2 Dec 18:21
    #31

    Jag tror det beror på hur man sköter om sig själv, lite gener plus tur.

    Jag är 29 och när jag säger det blir folk alltid jätteförvånade och säger att de trodde jag var mellan 19 och 21. Vet dock ej varför. Rökte mellan 15 och 25 års ålder, inte tränat nåt (är en såndär person som väger 49-50 kg oavsett hur mycket skräpmat jag än äter) och älskar skräpmat. Tror inte det är ett släktdrag heller, så för min del är det nog bara tur.

  • Äldre 2 Dec 18:26
    #32

    Jag är 37år  har lite byst,väger 56kg,får alltidhöra att jag typ är max 25 ????

  • Anonym (83a)
    Äldre 2 Dec 20:37
    #33

    Får altid höra att jag ser ung ut också. Har inga problem med det dock, man blir van. Får visa leg ibland för att folk ska tro mig. Antar att jag har ett lite barnsligt utseende. Har aldrig rökt, solar sällan, dricker måttligt. Stressar sällan och sover bra :) Men för mig går det i familjen också. Mamma visade leg på systemet som 36-åring och ser fortfarande fräsch ut som 62-åring med bara några få grå hår.

    Och ja kan väl visa för er som tvivlar Solig



     

  • Äldre 2 Dec 20:52
    #34
    Anonym (83a) skrev 2014-12-02 20:37:57 följande:

    Får altid höra att jag ser ung ut också. Har inga problem med det dock, man blir van. Får visa leg ibland för att folk ska tro mig. Antar att jag har ett lite barnsligt utseende. Har aldrig rökt, solar sällan, dricker måttligt. Stressar sällan och sover bra :) Men för mig går det i familjen också. Mamma visade leg på systemet som 36-åring och ser fortfarande fräsch ut som 62-åring med bara några få grå hår.

    Och ja kan väl visa för er som tvivlar

     


    Om du är så modig så gör väl jag detsamma :P Men du ser nog mer flickaktig ut än vad jag gör Jag är också 83a. Detta är från i lördags, har tyvärr urkass kamera på mobilen :-/

  • Anonym (83a)
    Äldre 2 Dec 21:14
    #35
    MammAmma skrev 2014-12-02 20:52:33 följande:
    Om du är så modig så gör väl jag detsamma :P Men du ser nog mer flickaktig ut än vad jag gör smile1.gif Jag är också 83a. Detta är från i lördags, har tyvärr urkass kamera på mobilen :-/
    Du såg också ung ut Glad Att jag ser så flickaktig ut är inte alltid så bra. När jag jobbade i en bygghandel var det många kunder som inte tog mitt ord som rätt och var tvungna att fråga mina manliga kollegor samma sak. Lite tråkigt att det ska vara så.
  • Äldre 2 Dec 21:19
    #36
    Anonym (83a) skrev 2014-12-02 21:14:24 följande:

    Du såg också ung ut Att jag ser så flickaktig ut är inte alltid så bra. När jag jobbade i en bygghandel var det många kunder som inte tog mitt ord som rätt och var tvungna att fråga mina manliga kollegor samma sak. Lite tråkigt att det ska vara så.


    Nej, jag förstår det. Det har sina för- och nackdelar.

    De senaste åren har varit präglade av mycket stress, både fysisk och mental och jag har varit deprimerad en längre period, vilket nu gjort att jag kommit ikapp min ålder lite. För tre år sen såg jag ut som en 17 åring fortfarande.
  • Äldre 2 Dec 21:25
    #37

    Jag är 24 och fick för inte så länge sen visa leg vid köp av energidryck -_- så förnedrande. Blev länge tagen för att vara betydligt yngre än jag är, positiv i framtiden kanske, men inte så kul nu. Nu verkar jag iaf ha "kommit ifatt" lite, iaf inte lika många som tror att jag är en tonåring längre.

    Har aldrig rökt och bara smakat alkohol två gånger i mitt liv.

  • dennis­02
    Äldre 2 Dec 21:25
    #38

    Ser man ung ut trots sin ålder beror det nog främst på dessa saker:

    Man lever hälsosamt, undviker alkohol, tobak och andra stimulantia.

    Man motionerar och tränar regelbundet.

    Man är medveten om att man är aldrig äldre än man känner sig.

    Man ser vänner, släktingar och bekanta åldras i förtid och vill inte själv tillhöra den skaran.

    Man tar hand om sin kropp och sitt psyke.

    Man strävar efter att må bra när andra gräver ner sig och mår dåligt.

    Man vill helt enkelt inte bli eller se gammal ut.


    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • eslah
    Äldre 2 Dec 21:39
    #39

    Jag tror att det hänger mycket på genetik och levnadsvanor. Det gamla vanliga som säkert alla dragit upp redan.

    Sedan har jag inte förstått denna hets kring att skönhet hänger på hur ung man ser ut. Kan se väldigt vackra damer som är 90 år gamla, ser fortfarande ut att vara i den åldern men ändå vara en vacker kvinna. Eller ta Izabela Scorupco som exempel, hon ser inte längre ut att vara 25 år gammal men har varit sådär groteskt vacker under alla år och lär så vara tills hon blir jordgubbe.

    En vacker kvinna peakar faktiskt inte i sin skönhet kring 20, dalar det därefter så handlar det som sagt om genetik.

Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?