• Anonym (?)
    Äldre 2 Dec 01:05
    62841 visningar
    112 svar
    112
    62841

    Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?

    Min flickvän är 35 och ser inte en dag ut över 25, till och med ännu yngre. Jag är själv 25 och hon smälter lätt in bland mina tjejkompisar som är mellan 22-25 år gamla. Hon är inte "snygg för sin ålder" utan snarare så snygg att hon konkurrerar ut vilken annan tjej som helst mellan 20 och 25. Det är inte bara jag som säger det heller utan det är en åsikt som delas av alla i min bekantskapskrets som har träffat henne, både killar och tjejer.

    Nu har jag även träffat flera av hennes väninnor och det slår mig att de allihop ser VÄLDIGT gamla ut. Även de som varit något år yngre än henne hade jag gissat att de vore minst 10 år äldre än henne.

    Jag trodde först att det var något genetiskt, men nu när jag träffat hennes fyra år yngre syster kan jag säga att hon ser ut som storasystern. Alla som träffar dem tror just detta.

    Det gör mig väldigt förundrad över att det kan skilja så pass mycket i utseendet mellan personer i samma ålder. Hur kommer det sig att hon ser yngre ut när hennes syster inte gör det? Jag trodde att genetiken spelade en stor roll här, men uppenbarligen inte.

    Min flickvän äter väldigt hälsosamt och sköter sig genom att vårda sin hud, hon röker inte och dricker knappt nån alkohol. Hon har alltid sovit gott och aldrig stressat enligt henne själv. Är det alltså sånt här som påverkar mer än de genetiska faktorerna?

  • Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?
  • Anonym (Botox filler­s :))
    Äldre 2 Dec 21:46
    #40

    Tror mycket hänger på små hemliga skönhets ingrepp också. Inget som ngn som inte gjort det själv lägger märke till (om man inte över gör det).. och skalar absolut av några år och får en att se fräsh ut :)

  • Anonym (Lärar­e)
    Äldre 2 Dec 21:53
    #41

    Jag är 30 och känner mig kluven till att folk tror att jag är yngre. På fritiden är det inte så ofta någon som kommenterar detta men nör det händer är det väl roligt, men i yrkeslivet är det ingen fördel. Folk jag träffar i yrket (elever, föräldrar, lärare på andra skolor) tror ofta att jag är 20-25 och alltså helt nyutbildad och oerfaren vilket gör att man måste bevisa hela tiden vad man kan. Eleverna har heller ingen koll på hur gammal man rimligen är om man har en lärarexamen och brukar således gissa på 19-23 och det är INTE en fördel när man arbetar på högstadiet. Mycket energi läggs på gränssättning mot tonårskillar som tror att vi ska vara kompisar eller att jag uppskattar deras komplimanger. Först när jag tydligt sa att jag är dubbelt så gammal som dem gick det in i huvudet på dem. För min del går det nog utför snart dock haha, för jag har inte direkt tagit hand om mig själv. Är smal och röker inte, men skräpmat, alkohol och sol har man väl fått en hel del av . Småbarn kommer säkert göra sitt till också.

  • Äldre 2 Dec 21:55
    #42
    dennis02 skrev 2014-12-02 21:25:29 följande:

    Ser man ung ut trots sin ålder beror det nog främst på dessa saker:

    Man lever hälsosamt, undviker alkohol, tobak och andra stimulantia.

    Man motionerar och tränar regelbundet.

    Man är medveten om att man är aldrig äldre än man känner sig.

    Man ser vänner, släktingar och bekanta åldras i förtid och vill inte själv tillhöra den skaran.

    Man tar hand om sin kropp och sitt psyke.

    Man strävar efter att må bra när andra gräver ner sig och mår dåligt.

    Man vill helt enkelt inte bli eller se gammal ut.


    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
    Fast det där stämmer inte alls på mig.

    Jag har inte levt hälsosamt. Har rökt till och från i över 20 år. Festade hårt när jag var yngre.

    Jag har definitivt inte tränat och motionerat fram till för 4 år sedan. Jag var tvärtom gravt överviktig. Gjorde en gbp för 4 år sedan. Har tränat en del efter det.
  • sextio­talist
    Äldre 2 Dec 22:08
    #43
    eslah skrev 2014-12-02 21:39:42 följande:

    Jag tror att det hänger mycket på genetik och levnadsvanor. Det gamla vanliga som säkert alla dragit upp redan.

    Sedan har jag inte förstått denna hets kring att skönhet hänger på hur ung man ser ut. Kan se väldigt vackra damer som är 90 år gamla, ser fortfarande ut att vara i den åldern men ändå vara en vacker kvinna. Eller ta Izabela Scorupco som exempel, hon ser inte längre ut att vara 25 år gammal men har varit sådär groteskt vacker under alla år och lär så vara tills hon blir jordgubbe.

    En vacker kvinna peakar faktiskt inte i sin skönhet kring 20, dalar det därefter så handlar det som sagt om genetik.


    detta med att man inte peakar vid 20 tror jag också påverkar. Jag hade nog min peak mellan 30 och 35
  • eslah
    Äldre 2 Dec 22:13
    #44
    sextiotalist skrev 2014-12-02 22:08:48 följande:

    detta med att man inte peakar vid 20 tror jag också påverkar. Jag hade nog min peak mellan 30 och 35


    Har hört flera som säger samma sak, så trådstartaren behöver knappast ramla av stolen över sin vackra 35-åring.
  • dennis­02
    Äldre 2 Dec 22:19
    #45
    idis78 skrev 2014-12-02 21:55:35 följande:
    Fast det där stämmer inte alls på mig.

    Jag har inte levt hälsosamt. Har rökt till och från i över 20 år. Festade hårt när jag var yngre.

    Jag har definitivt inte tränat och motionerat fram till för 4 år sedan. Jag var tvärtom gravt överviktig. Gjorde en gbp för 4 år sedan. Har tränat en del efter det.
    Psyket spelar en stor roll .. som sagt, man är inte äldre än man vill känna sig.

    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Äldre 3 Dec 08:51
    #46

    Jag har alltid sett väldigt mycket yngre ut än jag är...både för och nackdelar. Människor gissar på minst 10 år yngre. Lever sunt och tar hand om min hälsa i största allmänhet..och försöker att hitta tid för återhämtning om dagen varit extremt stressig,lägger mig i hyfsat god tid varje kväll,i snitt kl:22.00. Gissa min ålder<3

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 3 Dec 08:54
    #47
    blomman 2 skrev 2014-12-03 08:51:14 följande:

    Jag har alltid sett väldigt mycket yngre ut än jag är...både för och nackdelar. Människor gissar på minst 10 år yngre. Lever sunt och tar hand om min hälsa i största allmänhet..och försöker att hitta tid för återhämtning om dagen varit extremt stressig,lägger mig i hyfsat god tid varje kväll,i snitt kl:22.00. Gissa min ålder<3

    phpXBjZQ322256.jpg


    42?
  • sextio­talist
    Äldre 3 Dec 08:56
    #48
    blomman 2 skrev 2014-12-03 08:51:14 följande:

    Jag har alltid sett väldigt mycket yngre ut än jag är...både för och nackdelar. Människor gissar på minst 10 år yngre. Lever sunt och tar hand om min hälsa i största allmänhet..och försöker att hitta tid för återhämtning om dagen varit extremt stressig,lägger mig i hyfsat god tid varje kväll,i snitt kl:22.00. Gissa min ålder<3


    Utifrån min vänkrets, så skulle jag tippa på mellan 30 och 35, du är inte 30-, för du ser för kvinnlig ut. Har släppt barnutseendet.
    Men du gav även en ledtråd i din fråga  så du kan även (inte för att du trolligen har gjort det) passerat 40
  • Äldre 3 Dec 09:02
    #49

    En del människor har drag som gör att man spontant tar dem för att vara yngre än de är. Stora ögon och nätta små kroppar får många att tänka ungdom.

    Men pratar vi fräsch hy och sånt är det nog både genetik och livsstil som spelar in.

Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?