• Anonym (?)
    Äldre 2 Dec 01:05
    62829 visningar
    112 svar
    112
    62829

    Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?

    Min flickvän är 35 och ser inte en dag ut över 25, till och med ännu yngre. Jag är själv 25 och hon smälter lätt in bland mina tjejkompisar som är mellan 22-25 år gamla. Hon är inte "snygg för sin ålder" utan snarare så snygg att hon konkurrerar ut vilken annan tjej som helst mellan 20 och 25. Det är inte bara jag som säger det heller utan det är en åsikt som delas av alla i min bekantskapskrets som har träffat henne, både killar och tjejer.

    Nu har jag även träffat flera av hennes väninnor och det slår mig att de allihop ser VÄLDIGT gamla ut. Även de som varit något år yngre än henne hade jag gissat att de vore minst 10 år äldre än henne.

    Jag trodde först att det var något genetiskt, men nu när jag träffat hennes fyra år yngre syster kan jag säga att hon ser ut som storasystern. Alla som träffar dem tror just detta.

    Det gör mig väldigt förundrad över att det kan skilja så pass mycket i utseendet mellan personer i samma ålder. Hur kommer det sig att hon ser yngre ut när hennes syster inte gör det? Jag trodde att genetiken spelade en stor roll här, men uppenbarligen inte.

    Min flickvän äter väldigt hälsosamt och sköter sig genom att vårda sin hud, hon röker inte och dricker knappt nån alkohol. Hon har alltid sovit gott och aldrig stressat enligt henne själv. Är det alltså sånt här som påverkar mer än de genetiska faktorerna?

  • Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?
  • Äldre 3 Dec 09:21
    #50

    Hihihi...ni är duktiga! Och någon var väldigt nära... Jag fyllde 50 år i år!

  • sextio­talist
    Äldre 3 Dec 09:25
    #51
    blomman 2 skrev 2014-12-03 09:21:09 följande:

    Hihihi...ni är duktiga! Och någon var väldigt nära... Jag fyllde 50 år i år!



    Grattis, jag har en väninnas som är 50+ och ser lika ung ut som du. Men jag tänkte att då blir du nästan sur Flört, det vågar jag inte skriva (hon liknar dig också, nej, hon har ingen syster).
    Men tack för att du vågade visa din bild.
    Jag är 50+ men tas för att vara kring 40-45.  Men väljer att inte lägga ut någon bild
  • Äldre 3 Dec 09:32
    #52

    Tackar tackar! Jag blir absolut inte sur om någon tippar min ålder rätt! Jag är bekväm i mig själv och min ålder är bara en siffra,inte hur jag känner mig! Som jag brukar säga: jag är många år men inte gammal! Hahaha

  • Äldre 3 Dec 09:35
    #53
    blomman 2 skrev 2014-12-03 09:32:38 följande:

    Tackar tackar! Jag blir absolut inte sur om någon tippar min ålder rätt! Jag är bekväm i mig själv och min ålder är bara en siffra,inte hur jag känner mig! Som jag brukar säga: jag är många år men inte gammal! Hahaha


    Det där gillar jag Kommer sno det i framtiden
  • Äldre 3 Dec 09:41
    #54

    Jag får visa leg på bolaget trots att jag är över 40. Jag röker inte men dricker alkohol och solar mkt.

    Tycker alla mina närmaste vänner ser ut att vara i 25 års åldern så jag ser det som helt normalt.

  • Anonym (har du leg?)
    Äldre 3 Dec 09:48
    #55

    Jag är 31, får ofta visa leg på systemet, eller om jag ska köpa snus till maken. 
    väldigt få tror att jag är så gammal som jag är. dom flesta tror jag är 20-25. 

    Vad gör jag för att se så ung ut då? Jag röker inte, jag är utomhus mycket, dricker alkohol sällan (ett par-tre gånger /år), men i övrigt är jag inte särskilt hälsosam. 
    Men mest tror jag att det är genetiskt. Mamma är över 50 år och ser ut som 35-40 år. 

  • Äldre 3 Dec 09:48
    #56

    När jag fick barn förändrades min kropp en del, jag gick inte upp ngt mer än i princip barnet men det omfördelades och det är svårt att träna bort vissa saker. Men jag får fortfarande visa leg på systemet (är 35) om det sitter en man i kassan, känns som att kvinnor har lättare för att bedöma andra kvinnors åder, kanske just för att vi vet vilka trix som används Flört

  • Äldre 3 Dec 09:50
    #57

    Kan tillägga att min man också får visa leg på syrran om han har keps på sig Glad

  • Äldre 3 Dec 11:25
    #58

    [quote=74434629][quote-nick]Kische skrev 2014-12-03 09:50:31 följande:[/quote-nick]Kan tillägga att min man också får visa leg på syrran om han har keps på sig [/

    Syrran?? Skrev du fel eller kallar du systembolaget så?

  • Anonym (Jag)
    Äldre 3 Dec 12:49
    #59

    Jag är 40 men alla tror att jag är 30, ibland yngre. Får visa leg på systmet då och då. Visst är det roligt men ibland skäms jag att säga min ålder. Brukar alltid försöka styra samtalet mot något annat, inte för att jag skäms för att vara 40 utan för att allas reaktioner när det hör, gapande munnar och uppsärrade ögon: DUSKÄMTARINTEKANDUVARA40FYLLDA!!!
    Ganska jobbigt när man som jag, inte alls gillar uppmärksamhet.


    I mitt fall så är det ett släktdrag, bägge föräldrar, syskon och morföräldrar ser yngre ut än sina år. Även en del kusiner. Bara att tacka och ta emot, och det gör jag ju. Speciellt nu, inte så mycket när jag var 24 - 25 och blev behandlad som en naiv tonåring av en dam på försäkrningskassan, tills hon fick mitt personnummer, det glömmer jag aldrig. 

Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?