• Anonym (?)
    Äldre 2 Dec 01:05
    62798 visningar
    112 svar
    112
    62798

    Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?

    Min flickvän är 35 och ser inte en dag ut över 25, till och med ännu yngre. Jag är själv 25 och hon smälter lätt in bland mina tjejkompisar som är mellan 22-25 år gamla. Hon är inte "snygg för sin ålder" utan snarare så snygg att hon konkurrerar ut vilken annan tjej som helst mellan 20 och 25. Det är inte bara jag som säger det heller utan det är en åsikt som delas av alla i min bekantskapskrets som har träffat henne, både killar och tjejer.

    Nu har jag även träffat flera av hennes väninnor och det slår mig att de allihop ser VÄLDIGT gamla ut. Även de som varit något år yngre än henne hade jag gissat att de vore minst 10 år äldre än henne.

    Jag trodde först att det var något genetiskt, men nu när jag träffat hennes fyra år yngre syster kan jag säga att hon ser ut som storasystern. Alla som träffar dem tror just detta.

    Det gör mig väldigt förundrad över att det kan skilja så pass mycket i utseendet mellan personer i samma ålder. Hur kommer det sig att hon ser yngre ut när hennes syster inte gör det? Jag trodde att genetiken spelade en stor roll här, men uppenbarligen inte.

    Min flickvän äter väldigt hälsosamt och sköter sig genom att vårda sin hud, hon röker inte och dricker knappt nån alkohol. Hon har alltid sovit gott och aldrig stressat enligt henne själv. Är det alltså sånt här som påverkar mer än de genetiska faktorerna?

  • Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?
  • Anonym (D)
    Äldre 3 Dec 18:55
    #80

    Folk som tränar uthållighetsträning där man svettas håller sig oftast fräschare längre än fysiskt inaktiva. .

  • Anonym (Tjohe­j)
    Äldre 3 Dec 19:07
    #81
    Anonym (D) skrev 2014-12-03 18:55:20 följande:

    Folk som tränar uthållighetsträning där man svettas håller sig oftast fräschare längre än fysiskt inaktiva. .


    Finns det inte någon slags "gräns" också för hur tränad och smal man kan vara utan att se gammal och utmärglad ut. Tänker på hollywoodkändisar som lägger in fett i ansiktet för att bli rundare och därmed se yngre ut.
  • Äldre 3 Dec 19:16
    #82

    Vilka flesta andra ? Hur stor skillnad är det när man är 25 eller 35? Nada , zip , zero , som inte  levt värsta hårda livet. 
    Men det är kul att se alla här på FL som (naturligtvis) är släta som barnrumpor långt upp i 50årsåldernDrömmer
     


    Goodness me
  • Anonym (Murre­)
    Äldre 3 Dec 19:19
    #83
    Anonym (Tjohej) skrev 2014-12-03 19:07:45 följande:
    Finns det inte någon slags "gräns" också för hur tränad och smal man kan vara utan att se gammal och utmärglad ut. Tänker på hollywoodkändisar som lägger in fett i ansiktet för att bli rundare och därmed se yngre ut.
    För skådespelerskor i Hollywood handlar det om att få roller och tjäna pengar? Innebär det att man måste fylla ut med fett här och där och suga ut dito här och där så är det bara att gilla läget? precis som i alla jobb så får man bita ihop och tåla. MEN för kreti och pleti finns väl knappast ngt att vinna på att som 50-åring se ut som 35?
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 3 Dec 19:22
    #84
    taquine skrev 2014-12-03 19:16:12 följande:

    Vilka flesta andra ? Hur stor skillnad är det när man är 25 eller 35? Nada , zip , zero , som inte  levt värsta hårda livet. 
    Men det är kul att se alla här på FL som (naturligtvis) är släta som barnrumpor långt upp i 50årsåldernDrömmer
     


    Goodness me
    Håller verkligen inte med. De flesta tjejer runt 30 ser extremt slitna ut.
  • Lord Hans
    Äldre 3 Dec 19:23
    #85
    Anonym (?) skrev 2014-12-02 08:45:11 följande:
    Hon har en helt fantastisk personlighet, vilken är den jag valt henne för primärt.
    Ja din hela din trådstart genomsyras ju av att du vill förmedla hennes fantastiska personlighet.
  • Äldre 3 Dec 19:27
    #86

    har ingen skrivit om  stress? jag såg mycket ung ut när jag var 25, såg ut att vara runt 18, max 20. sedan hände det tråkiga saker i familjen, jag fick göra mycket och var ständigt stressad. Plötsligt började jag se ut som 35, fast jag bar fortfarande 25.

    också är det ansiktsdrag som påverkar, t.ex

    liten näsa= ser yngre ut (stor näsa - äldre)

  • Anonym (Murre­)
    Äldre 3 Dec 19:27
    #87
    Anonym (?) skrev 2014-12-03 19:22:39 följande:
    Håller verkligen inte med. De flesta tjejer runt 30 ser extremt slitna ut.
    WHAT? På Malmskillnadsgatan? (om det är en "dålig" gata numer)
  • Anonym (?.. :/)
    Äldre 3 Dec 19:27
    #88

    Det må jag säga vad alla på FL plötsligt ser ut som ungdomliga möer högt upp i åren.. Nåja, lätt att påstå i soffhörnet där hemma i mörkret.

  • Anonym (D)
    Äldre 3 Dec 19:28
    #89
    Dasha skrev 2014-12-03 19:27:14 följande:

    har ingen skrivit om  stress? jag såg mycket ung ut när jag var 25, såg ut att vara runt 18, max 20. sedan hände det tråkiga saker i familjen, jag fick göra mycket och var ständigt stressad. Plötsligt började jag se ut som 35, fast jag bar fortfarande 25.

    också är det ansiktsdrag som påverkar, t.ex

    liten näsa= ser yngre ut (stor näsa - äldre)


    Ja stornästa 17-åringar kan lätt misstas för 25-åringar.
Svar på tråden Hur kan vissa se så oerhört unga ut för sin ålder medan de flesta andra är jätteslitna?